نام: فاطمه
نام خانوادگی: شریفی نسب
تعداد سال هایی که عضو کانون بودید: 4 سال
تراز کنکور 1401: 9500
رشته و دانشگاه قبولی: پزشکی، دانشگاه لرستان
شهر و استان: خرم آباد، لرستان
مصاحبه گر: زحل باباییان
طریقه آشنایی شما با کانونبه چه صورت بود؟
از طریق آشنایان، اشنا شدم.
شما چه سالی کنکور سراسری پذیرفته شدید و رشته و شهر قبولی شما چه بود؟
سال ۱۴۰۱ رشته پزشکی شهر خرم آباد
درصدهای کسب شده دروس اختصاصی در کنکور را به چه صورت بود؟
شیمی ۶۰ ریاضی ۶۰ زیست ۳۰ فیزیک ۴۵
در آزمون های کانون به صورت حضوری یا آنلاین شرکت می کردید ؟میزان پیوستگی شما با آزمونها چقدر بود؟
بصورت حضوری در آزمونها شرکت کردم و پیوستگی خوبی داشتم
نظر شما در مورد نحوه پیشروی برنامه راهبردی چیست؟آیا با برنامه راهبردی هماهنگ بودید؟
برنامه راهبردی پیشروی خوبی دارد بنظر من و تا جای ممکن سعی میکردم با برنامه هماهنگ باشم
از کدامیک از کتابهای کانون استفاده می کردید و علت انتخاب این کتابها چه بود؟
از کتابهای سه سطحی زیرا بعنوان یک منبع دوم و تثبیت تسلط بر مباحث خوانده شده منابعی عالی بودند کتابهای زرد اختصاصی برای دوران جمع بندی و بکار گیری روش سه روز یکبار و کتابهای پرتکرار زیرا اول سعی میکردم به شکل تشریحی مطالب را بخوانم و کار کنم بعد برم سراغ تست زدن و این در بهتر تست زدن و فهم بهتر مطالب خیلی بهم کمک میکرد لازم به ذکر است که از دفتر برنامه ریزی کانون هم استفاده کردم و واقعا ابراز مفیدی در بهبود ساعت مطالعاتی و بالا بردن کیفیت مطالعه م داشت و باعث میشد افت ساعت مطالعاتی در بازه های زمانی طولانی مدت مثلا چند هفته تا چند ماهه تجربه نکنم
به طور کلی میزان ساعت مطالعه روزانه شما چقدر بود؟در طول سال تا اسفند ماه نسبت مطالعه تستی و تشریحی شما چگونه بود؟
ساعت مطالعاتی من هر روز ثابت نبود زیرا با توجه به شرایط آن روز تغییر میکرد اما سعی میکردم کف ساعت مطالعاتی ۷ ساعت را حفظ کنم، وقتی برای اولین بار مطلبی را میخواندم سعی میکردم ابتدا آن را بصورت تشریحی خوب بخوانم به همین دلیل اوایل سال شاید زمان بیشتری را صرف مطالعه با حوصله و تشریحی میکردم اما هرچه به کنکور نزدیک تر میشدم چون تسلطم بالاتر میرفت تست بیشتری کار میکردم و معمولا ۱۵۰ تا۲۵۰ تست روزانه در ماه های منتهی به کنکور کار میکردم و یک ماه منتهی به کنکور را هم با روش سه روز یکبار کنکورهای سالهای قبل را از خودم امتحان میگرفتم
آیا برای تسلط و یادگیری کامل دروس از معلم و یا ویدئو آموزشی استفاده می کردید؟
بله من برای بعضی دروس و بعضی از مباحث بسته به نوع مبحث و درس از ویدیو استفاده کردم.
برای اینکه سر جلسه کنکور با کمبود وقت مواجه نشوید تکنیک های مدیریت زمان در جلسه ی کنکور را به کار بردید؟
بله من در خانه که تست میزدم سعی میکردم بصورت زماندار بزنم تا سر جلسه کنکور با مشکل مدیریت زمان مواجه نشوم و از تکنیک هدف گذاری چند از ده در سر جلسات آزمون و همچنین روش ضربدر و منفی استفاده کردم

نقطه قوت و ضعف شما کدام دروس بودند و برای موفقیت در این دروس چه راهکارهایی استفاده کردید؟
کنکوری که من شرکت کردم دروس عمومی هم جز کنکور بود نقطه قوت من در بین دروس عمومی و با توجه به درصدهای کنکورم دروس عربی ، دینی و ادبیات و در دروس اختصاصی ریاضی و شیمی بودند سعی کردم در این دروس تست و تمرین زیادی حل کنم نقطه ضعفم درس فیزیک بود اما علت اصلی چالشم با این درس کمبود وقت بود
با توجه به نزدیک بودن کنکور تیرماه چه راهکارهایی برای مطالعه در این ایام به دانش آموزان پیشنهاد می کنید؟
به بچه ها توصیه میکنم سعی کنند همان مطالبی که خوانده اند را مجدد مرور کنند با حل کنکور های چند سال اخیر برای تسلط و تا حد ممکن مطلب جدیدی در این ایام نخوانند و با تورق سعی کنند مرور کنند تمامی مطالب را ولی در مورد درس زیست سعی کنند کامل آن را تمام کنند و هیچ فصلی را نخوانده باقی نگذارند زیرا با عدم مطالعه حتی یک فصل ممکنه با توجه به ترکیبی بودن سوالات زیست چند سوال را از دست بدهند
اکنون که به عنوان پشتیبان و مشاور ویژه در کانون مشغول هستید از دید شما کدامیک از راهکارهای مطالعاتی و یا ابزارهای کانون در موفقیت شما نقش پررنگ تری داشته است؟
استفاده از دفتر برنامه ریزی بعنوان ابزاری بسیار کارآمد را به همه دانش آموزانم توصیه میکنم برای مدیریت زمان به همه توصیه میکنم در خانه و سر جلسات آزمون از روشهای هدف گذاری چند از ده ، تکنیک ضربدر و منفی ، تکنیک زمانهای نقصانی بهره ببرند و حتما حتما در هر سطحی که هستند مهارت فراشناخت را کسب کنند و ارتقا دهند اینها همه مواردی هستند که زمانی که از آنها استفاده کردم متوجه تاثیر فوق العاده آنها شدم
