مدیران با برنامه دانش آموزان با انگیزه دارند

تا زمانی که شخصی نظم و انضباط را سرلوحه کار خودش قرار ندهد نمی‌تواند به بقیه نظم و مقررات را یاد دهد و یکی از عوامل موفقیت در هر کاری نظم و مفید بودن در هر کاری است.

مدیران با برنامه دانش آموزان با انگیزه دارند

نام و نام خانوادگی: عصمت یزدان پناه

نام شهر و استان: خواف_ خراسان رضوی 

مصاحبه گر: زهرا خالقی ( پشتیبان ) علیرضا زنگنه ( مدیر ) 


خودتان را معرفی نموده مدرک و رشته تحصیلی و سابقه کار  خودتان را بفرمایید.

عصمت یزدان پناه هستم فوق لیسانس رشته ادبیات فارسی و دارای ۳۱ سال سابقه کار که ۱۰ سال دبیر تربیت بدنی بودم و ۲۱ سال سابقه مدیریت دارم.

 آیا ایمان دارید که مدیران مقید، دانش آموزان منظم و موفق  را تربیت می کنند؟

بله قطعاً همینطور هست دقیقاً عقیده دارم تا زمانی که خود انسان یا شخص نظم و انضباط را سرلوحه کار خودش قرار ندهد نمی‌تواند به بقیه نظم و مقررات را یاد دهد و یکی از عوامل موفقیت در هر کاری نظم و مفید بودن در هر کاری است.

روشهای تشویقی یا نظارتی شما و مجموعه اداری تان  برای شرکت  و حضور منظم دانش آموزان  و بازخورد مناسب از زحماتشان درآزمونهای برنامه ای  موسسات چه می باشد؟

یکی از مواردی که برای بهبود کیفیت آموزشی مدرسه مان تصمیم گیری شد همین آزمون‌ها هست که از طریق موسسات برگزار می‌شود یعنی بعد از زمان برگزاری آزمون کانون اطلاعات دانش آموزان مدرسه تجزیه و تحلیل از نظر درس به درس و تراز کل از طریق کانون ارسال می‌شد و در روز شنبه به همه دانش آموزان بازخورد داده می‌شد و اینکه دانش آموزان چون اطلاع داشتند که مدیر مدرسه پیگیر امور درسی آنها حتی در خارج از مدرسه است حواسشان بیشتر جمع می‌شد که نکات قوت خود را تقویت کنند و ادامه دهند و نکات منفی خود را تقویت کنند.

آیا از ظرفیت شورای دبیران برای راهنمایی دانش آموزان به سمت آزمونهای برنامه ای استفاده می کنید؟

بله قطعا مدیران می توانند یکی از عوامل موفقیت در مدرسه باشند به طوری که خودم بعضی از دانش آموزان را موردی به یک دبیر سپردم و از ایشان خواستم که پیگیر وضعیت تحصیلی دانش آموزان باشند و گزارش عملکرد و پیشرفت دانش آموز را به من گزارش دهند که دانش آموز زمانی که دیده که دبیر مدرسه پیگیر درس وی هست بیشتر تلاش کرده و سعی می‌کند برای دانش آموزان از دبیران مورد علاقه شان استفاده کنند.

به نظر شما تاثیر آزمونهای کانون فرهنگی آموزش قلم چی  بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان چقدر می باشد و اگر امکان دارد مصداقی  یک دانش آموز موفق را معرفی نمایید.

چون آزمون های کانون بصورت هر دو هفته یک بار است خوب دانش آموزان فرصت خوبی دارند که مطالب را جمع بندی کنند و بعد از برگزاری آزمون و تحلیل آزمون نقاط مثبت و منفی خود را متوجه شوند و یادگیری و تثبیت مطالب بیشتر اتفاق می افتد دانش آموزان موفق مثل مبینا مینیاطور دانش آموز پایه یازدهم تجربی 

آیا برنامه راهبردی کانون فرهنگی آموزش را در دفتر مدرسه دارید و همکاران شما به این بودجه بندی توجه می کنند تا دانش آموزان با انگیزه بیشتری در آزمون حاضر شوند؟

برنامه راهبردی کانون در دفتر مدرسه موجود می باشد با توجه به هماهنگی کانون، فقط یک مورد اینکه برنامه کانون همیشه از بودجه بندی دروس مدرسه جلوتر است و این بین دبیران و دانش آموزان دوگانگی ایجاد می کند و شاید نتواند انتظار دانش آموز را برآورده نماید و بعضی مواقع باعث سرخوردگی دانش آموز می شود که بیشتر این مورد برای دانش آموزان متوسط صدق می کند و استرس دانش آموزان زرنگ هم این است که باید هم انتظار معلم را برآورده نمایند و هم خودشان را به سر فصل بودجه بندی کانون بدون تدریس معلم برسانند.

آیا تا کنون دفترچه سوالات آزمون های کانون را بررسی کرده اید؟ درصورت بله نقاط قوت و ضعف سوالات را بفرمایید.

دفترچه سوالات آزمونهای کانون را در بیشتر مواقع مشاهده کردم ولی چون همه ی دروس در تخصص بنده نمی باشد نظر خاصی ندارم.

آیا مجموعه کتابهای کانون را می شناسید ؟ درصورت بله چه کتابهایی؟ نقطه قوت این کتابها چیست؟

بله از کتاب های کانون در کتابخانه مدرسه دانش آموزان بسیار استفاده می نمایند کتابهای آبی کانون در دروس متخلف.

لطفا نظرخودتان را در خصوص برنامه های جانبی کانون ازجمله اهدای کتاب  به دانش آموزان ، دبیران، مدارس ، بورسیه رایگان دانش آموزان برتر و.... بفرمایید. این برنامه ها چه قدر به توسعه عدالت آموزشی می تواند موثر باشد.

بورسیه رایگان دانش آموزان بسیار عالی است چون بعضی خانواده ها فرزندان مستعدی دارند ولی به لحاظ هزینه شاید خانواده نتواند او را حمایت کند اهدای کتاب به دبیران ودانش آموزان نشان دهنده تعامل بین این دو مرکز می باشد. ( مدرسه و موسسه کانون ).

آیا دانش آموزان برتر که به لحاظ مالی توان پرداخت هزینه ها را ندارند را برای ثبت نام بورسیه رایگان معرفی نموده اید؟

بله معرفی شده اند و از طریق کانون نیز پیگیری شده اند.

 با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان قهرمان پیوستگی از آموزشگاه شما علت حضور پیوسته دانش آموزان را در چه می دانید؟

به نظر من آزمون های کانون مانند و شبیه یک نردبان است و برای رسیدن به هدف باید پله پله از این نردبان بالا رفت در صورت غیبت قطعا برای رسیدن به هدف دچار افت خواهد شد و نمی‌توانند مسیر را به درستی ادامه دهند پس برای موفقیت باید ایمان داشته باشند که باید در همه آزمون‌ها به طور منظم پله پله شرکت نمایند و اینکه غیبت در هر آزمون فرد را از برنامه اصلی اش دور می‌کند به همین علت دانش آموزان متوجه این امر شده‌اند. خیلی مهم است شرکت مستمر در آزمون‌ها در دستیابی به پیروزی نهایی نقش بسزایی دارد و غیبت باعث جدا شدن از مسیر اصلیشان می‌شود .

آیا شما به حضور و غیاب دانش اموزان در آزمونهای کانون توجه دارید ودر صورت بله لطفا توضیح دهید؟

بر اساس گزارش کانون چنانچه دانش آموزی اسمش در لیست تجزیه و تحلیل دروس و تراز نباشد از وی پرسیده می‌شود که علت عدم حضورتان در آزمون چه بوده است.


مدیران با برنامه دانش آموزان با انگیزه دارند

Menu