نام ونام خانوادگی: محمدکیامهر
سال های حضور در کانون: 9سال
رشته ودانشگاه قبولی: رشته پزشکی دانشگاه بیرجند
رتبه کنکور:8150منطقه دو
سال قبولی کنکور:1403
مصاحبه گر: سیداحسان فاطمی
1_ چند سال در کانون حضور داشته اید؟ لطفا از سوابق خود در کانون بگویید.
فکر میکنم از اواخر سال 1۳۹۴ یا اوایل ۱۳۹۵ در کانون به صورت تقریباً پیوسته تا به امروز حضور دارم و در این مدت به عنوان پشتیبان ، پشتیبان ویژه بازه کوتاهی مدیر بخش پسران فعالیت کردهام.
2_ از آنجا که چندین سال در کانون به عنوان پشتیبان ویژه در گروه ریاضی فعالیت داشتید و مدرک مهندسی عمران دارید علت و انگیزه شما از شرکت در کنکور تجربی چه بوده است؟
مهمترین دلیل شرکت مجدد در کنکور برای من شرایط سخت کاری در رشته عمران بود، من اگر به عقب برمیگشتم وتجربه حال حاضر خود را داشتم، هرگز وارد رشته ریاضی و مخصوصا مهندسی عمران نمی شدم. مهندسی عمران یکی از تاپ ترین رشته ها در حیطه مهندسی است ولی انتظاری که من از این رشته داشتم، مخصوصا از نظر شرایط کاری با مواردی که در این رشته دیدم، تناقض زیادی دارد. همیشه گفته ام:(انتخاب رشته فقط علاقه نیست.)
3_ اکنون که در رشته پزشکی پذیرفته شده و بعنوان پشتیبان گروه تجربی انجام وظیفه می کنید ، مهمترین توصیه شما به دانش آموزانتان چیست؟
مهمترین حرفی که به دانش آموزانم همیشه زده و خواهم زد ، حرف دکتر هلاکویی است که خواستن توانستن نیست بلکه خواستن انجام دادن و تلاش کردن است. همه آدمها در زندگی خواستههایی را دارند که توان رسیدن به این خواستههایشان را هم دارند ،ولی هرگز قدمی از قدم برای آن خواستهها برنمیدارند.پس برای رسیدن به موفقیت باید تلاش و پشتکار داشته باشند.
4_ ساعت مطالعاتی و برنامه ریزی شما برای قبولی در رشته پزشکی چگونه بوده است؟
من به جز چهار ماه آخر، برنامه آن چنان منظمی به دلیل شرایط کاری و مشغله های زندگی نداشتم، ولی در چهار ماه پایانی روزی به طور متوسط 10 ساعت مطالعه داشتم ولی خب چون من تدریس هم از گذشته داشتم در برخی از درس ها به مخصوص ریاضی به نسبت وضعیت خوبی داشتم.
5- نقش دفتر برنامهریزی را در پیشرفت دانش آموزان چگونه میبینید؟
برای رسیدن به موفقیت در هر کاری نیاز به یک سری ابزار داریم. در زمینه درس هم دقیقاً این موضوع صادق است، در یک جمله دفتر برنامهریزی حکم آچار را برای یک مکانیک دارد یک مکانیک بدون آچار نخواهد توانست کاری از پیش ببرد یک دانش آموز هم بدون برنامهریزی موفق نخواهد بود.
6- کدام منابع کانون برای شما مفیدتر بود و شما از کدام منابع بیشتر استفاده کردهاید؟
من از کتابهای آبی کانون و کتابهای زرد کانون برای جمعبندی استفاده کردم و همیشه به دانش آموزانم توصیه کردم از کتاب های آبی و زرد کانون استفاده کنند.
7-نظر شما در مورد منابع کانون چیست؟آیا منابع کانون را کامل میدانید و یا توصیهای برای بهبود آن دارید؟
کانون، محتوی آموزشی لازم برای همه دانش آموزان با هر سطح علمی را دارد اما من همیشه کمبود یک کتاب را در کانون حس کرده ام و آن هم کتابهای آزمون محور میباشد. به جرات میگویم،کانون بزرگترین بانک سوال را در میان تمام موسسات و انتشارات آموزشی دارد و اگر کتابهایی به صورت آزمون محور و منطبق بر برنامه آزمونها در درجه سختیهای مختلف طراحی کنند؛ این کتابها پرفروشترین کتابهای کمک آموزشی کل کشور خواهد شد.
8- نقطه قوت شما کدام درسها بودند؟ روش مطالعه شما در این دروس چگونه بود؟
نقطه قوت من در درس ریاضی و شیمی بود. چرا که هم از دوره مدرسه وضعیت خوبی در این درسها داشتم و هم سابقه تدریس کمی در این درسها داشتم که باعث می شدتبدیل به نقاط قوت من باشند. من در این درسها بعد از مطالعه درسنامه به سراغ تستها میرفتم و با حل تست زیاد، سعی میکردم به تسلط لازم برای پاسخگویی به سوالات در آزمونها برسم. داخل پرانتز اینکه روش مطالعه در هر درس برای هر شخصی با توجه به شرایطی که در آن درس دارد، متفاوت می باشد و همه دانش آموزان باید یک روش شخصیسازی شده برای مطالعه هر درس، برای خود داشته باشند.
9- نقاط ضعف شما کدام درسها بودند؟ آیا برای برطرف کردن آنها برنامهریزی و هدفگذاری کردید؟
نقطه ضعف من در درس زیست شناسی بود که سعی کردم با دیدن فیلم آموزشی و با کمی سعی و خطا روش مطالعه این درس، تا حد زیادی در این درس نتیجه خوبی بگیرم.
10- کدامیک از خدمات کانون را به دانش آموزان خود توصیه میکنید که حتماً استفاده کنند؟
به نظر من علاوه بر آزمونهای کانون، دانش آموزان با توجه به مقطع درسی خود، از منابع کانون که منطبق بر برنامه راهبردی است باید استفاده کنند.
11- تحلیل آزمونها را چگونه انجام میدهید و چرا تحلیل آزمون اهمیت دارد؟
مهمترین کار پس از هر آزمون تحلیل و رفع اشکال سوالات است، من همیشه به دانش آموزانم گفتهام ما آزمون نمیدهیم که لزوماً به فلان درصد برسیم و بگوییم این الان خوب است یا نه ما آزمون میدهیم تا نقاط ضعفمان را در حیطه های مختلف پیدا کنیم و با برطرف کردن آن نقاط ضعف پله پله در مسیر پیشرفت قرار بگیریم و این مسیر طی نمیشود مگر با رفع اشکال و تحلیل پس از آزمون.
12- برای دوران طلایی نوروز چه برنامهای را به دانش آموزان خود توصیه میکنید؟
من همیشه با توجه به کارنامه دانش آموزان به آن ها مشاوره و برنامهریزی کرده ام و در واقع این که برای همه دانش آموزان یک روش پاسخگو باشد، از نظر من حرف درستی نیست ولی به طور کلی ایام نوروز بهترین فرصت برای جبران عقب ماندگیها از برنامه راهبردی و همین طور جمعبندی و مرور مطالب خوانده شده است.
13- تاثیر آزمونهای مکمل را در پیشرفت دانش آموزان چگونه ارزیابی میکنید؟
اگر دانش آموزان به دنبال نتیجه باشند باید از آزمونهای مکمل(آزمونهای مشابه پارسال، آزمون هدف گذاری،آزمون تشریحی و حتی آزمونهای تک درس) برای جبران نقاط ضعف و رسیدن به نتیجه ایدهآل استفاده کنند.
14- به نظر شما بهترین روش برای پیشرفت در نیم سال دوم چیست؟
بهترین روش برای پیشرفت در نیمسال دوم،هماهنگی و انطباق با برنامه راهبردی تا جایی که امکان دارد هست. آقای قلم چی در یکی از جلسات خود حرفی زدندکه من پس از سالها هنوز در خاطرم مانده است. ایشان فرمودند: آموزههای کانون مانند کوهی پر از گلهای فراوان است که هر کس با توجه به شرایط خودش میتواند این گل ها را بچیند و تا سطحی از کوه بالا بیاید و من هم توصیه میکنم برای دانش آموزان کانونی که به دنبال چیزی جز برنامه کانون نباشند و با توجه به شرایطشان و ایجاد یک سری تغییرات کوچک از برنامه کانون استفاده کنند.
15- نقش دروس محاسباتی(ریاضی) در موفقیت شما چقدر بود و توصیه شما به دانش آموزان تجربی در مورد دروس محاسباتی چیست؟
من به شخصه قبولی خود را مدیون دروس محاسباتی میدانم در درسهای محاسباتی بهترین روش یادگیری از نظر من، یادگیری مفاهیم با استفاده از کلاس درس(کلاس مدرسه و فیلم آموزشی و...) و بعد از آن حل سوال زیاد مفاهیم گفته شده و برطرف کردن نقاط ضعف است.
سخن پایانی :
افراد در تلاشند بعضی از آنها تلاش میکنند و در صورت شکست دلسرد شده و دست از تلاش برمیدارند ولی افراد معدودی هستند که نا امید نمی شوند و تلاش میکنند و با شکستهای پیاپی مبارزه میکنند و هر شکست را پلهای برای موفقیت خود میدانند و آنقدر این چرخه را ادامه میدهند تا موفق شده و به هدف خود می رسند و از افراد فوق موفق دنیا میشود. انتخاب با شماست، در کدام گروه باشید.
