نام و نام خانوادگی : رادمهر محمدی میلاسی
پایه : دهم
نام شهر و استان : بروجن , چهار محال بختیاری
سالهای حضور در کانون : نهم و دهم
تعداد کل آزمونها : 19 آزمون
مصاحبه کننده : علیرضا رفاهی فرد
آیا در سال ششم دبستان هم برای قبولی در تیزهوشان تلاش کردید؟
بله تلاش کردم ولی کافی نبود چون با روش آزمون دادن و مدیریت زمان آشنایی نداشتم و نتوانستم در زمان برگزاری آزمون تیزهوشان هفتم زمان کافی برای پاسخگویی به همه سوالات داشته باشم بنابراین تعداد سوالات نزده زیاد بود و حد نصاب لازم برای قبولی در آزمون را به دست نیاوردم.
واکنش شما زمانی که در سال ششم دبستان قبول نشدید چه بود؟ پدر و مادرتان چه واکنشی داشتند؟
ابتدا از نتیجه به دست آمده ناراحت شدم ولی از سال هفتم با وجود غیرحضوری بودن مدارس به دلیل وضعیت بیماری کرونا مجددا شروع به مطالعه کردم و تلاشم را بیشتر کردم و کتاب های تست بیشتری تهیه کردم. برای کلاس هشتم و نهم نیز به صورت خودآموز درس ها را مطالعه می کردم و از کلاس نهم برای افزایش مدیریت آزمون و حل تست زماندار بیشتر در آزمون های کانون ثبت نام کردم، بعد از اعلام نتیجه خانواده ام به شدت از من حمایت کردند و با دادن روحیه در پیشرفت و مطالعه من به شدت تاثیرگذار بودند.
از کلاس چندم در آزمونهای برنامهای کانون شرکت کردید؟
از کلاس نهم در آزمون ها ثبت نام کردم و حدودا در 25 آزمون شرکت کردم و به مرور زمان با افزایش مهارت در حل تست ها ترازهای بهتری را به دست آوردم اولین ترازم حدودا 4000 بود اما در پایان سال به 6400 هم رسید و در نهایت تراز لازم برای پذیرفته شدن در مدارس تیزهوشان را به دست آوردم.
تا امروز در چند آزمون برنامهای کانون شرکت کردید؟
علیرغم میل باطنی در چند آزمون غیبت داشتم که به دلیل مبتلا شدن به بیماری کرونا بود اما سوالات آزمون را پس از بهبودی به صورت کامل کار کردم و همه نکات جدید را یاد گرفتم حتی برای چند آزمون هم درگیر بیماری آنفولانزا بودم اما با توجه به اهمیت آزمون و تاثیر پیوستگی شرکت در آزمون در روند پیشرفت، آزمون را به صورت آنلاین شرکت کردم و درنهایت نتیجه مطلوب در آزمون تیزهوشان را به دست آوردم.
آیا در این سالها در آزمونهای کانون غیبت کردهاید؟ چند آزمون دلیل غیبت شما چه بوده است؟
همانطور که گفته شد علی رغم میل باطنی در چند آزمون غیبت داشتم که به دلیل مبتلا شدن به بیماری کرونا بود اما سوالات آزمون را پس از بهبودی به صورت کامل کار کردم و همه نکات جدید را یاد گرفتم حتی برای چند آزمون هم درگیر بیماری آنفولانزا بودم اما با توجه به اهمیت آزمون و تاثیر پیوستگی شرکت در آزمون در روند پیشرفت، آزمون را به صورت آنلاین شرکت کردم و درنهایت نتیجه مطلوب در آزمون تیزهوشان را به دست آوردم.
آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمونهای هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت کردهاید؟
بله در همه آزمون ها شرکت می کردم، برای من آزمون هدف گذاری برای تعیین معیارهای مطالعه و زمان بندی درس خواندن بسیار مفید بود به برنامه ریزی های هفتگی من جهت درست می داد، آزمون مشابه پارسال هم به دلیل آشنا کردن من با سوالات در افزایش تراز من در آزمون اصلی کانون به شدت تاثیرگذار بود و بعد از شرکت در آزمون مشابه پارسال نواقص و مباحث مشکل دار را مشخص می کردم و در زمان باقی مانده تا آزمون اصلی این مباحث را با حل کردن تست بیشتر یا مرور دوباره رفع اشکال می کردم تا اشتباهاتم را در آزمون اصلی که معیار مقایسه ام برای پیشرفت بود تکرار نکنم.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدادید؟ جمعه یا در روزهای بعد از آزمون؟
با توجه به اهمیت تحلیل آزمون عصر جمعه بعد از آزمون را به صورت کامل به تحلیل آزمون اختصاص می دادم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
با همراهی پدرم از ابتدای آزمون همه سوالات غلط و نزده و شک دار را حتی اگر صحیح بودند بررسی می کردم، روش های صحیح را یاد می گرفتم و نکات جدید را در کتابم یادداشت می کردم و سوالات مهم را علامت دار می کردم تا در روزهای آینده مجددا آن ها را بررسی کنم علاوه بر بررسی جواب درست در سوالات غلط و نزده به دلیل نرسیدن به جواب صحیح را هم برای خودم مشخص می کردم و راهکار لازم برای جلوگیری از تکرار اشتباه را هم یادداشت می کردم برای مثال اگر در درس علوم به دلیل عدم بررسی دقیق شکل به نتیجه نرسیده بودم راهکار بررسی و طراحی شکل ها را در برنامه های آینده ام در نظر می گرفتم تا مشکلات دیگر تکرار نشوند. همچنین پاسخنامه سوالات درست را هم به صورت کامل بررسی می کردم تا اگر راه حل کوتاه تری ذکر شده که من را سریع تر به پاسخ صحیح برساند را یاد بگیرم.
در کل به آزمون به دید روشی برای جلوگیری از تکرار اشتباهات و رفع مشکل عدم رسیدن به پاسخ صحیح برای آزمون های بعد نگاه می کردم.
در سال نهم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟
با توجه به درسی که از قبول نشدن در آزمون تیزهوشان برای کلاس هفتم گرفتم کتاب های تست زیادی تهیه کردم و همه آن ها را به صورت کامل کار کردم تا سوالات متنوعی را خوانده باشم و با اکثر طرز فکرهای طراح های مختلف آشنا شده باشم. همچنین ساعت مطالعه ام را افزایش دادم تا بتوانم مباحث بیشتری را کار کنم. برای استعداد تحلیل از کتاب های مختلف و متنوعی استفاده کردم و آنقدر تست زدم تا بیشتر تست ها برای من تکراری شده باشند و آزمون های بسیاری کار کردم تا مهارت حل تست های زماندارم افزایش پیدا کند و بتوانم به تست ها در زمان کوتاه تری پاسخ بدهم و مدیریت آزمون بهتری را انجام دهم. برای مباحث مشکل دار هم از معلم خصوصی استفاده کردم تا تمامی نواقص و عیب ها را به خوبی برطرف کنم.
در سال نهم روزی چند ساعت درس میخواندی؟
در ابتدا ساعت مطالعه کمی داشتم اما به مرور زمان آن را افزایش دادم تا جایی که به ساعت مطالعه 8 الی 9 ساعت در روزهای تعطیل یا زمانی که مدرسه غیرحضوری بود رسیدم و زمان مطالعه را تثبیت کردم.
یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.
برای من درس استعداد تحلیلی بسیار کارآمد بود برای این درس تست های بسیار زیاد و متنوعی حل کرده بودم و با اکثر دیدگاه های طراح تست آشنا بودم پس زمانی که سوالات را در آزمون مشاهده می کردم با تمرکز بالا و آرامش، در حداقل زمان ممکن به پاسخ درست می رسیدم و علاوه بر کسب درصد بالا، زمان را برای درس های مشکل دارم مثل ریاضی ذخیره می کردم، همین حل کردن تست های زمان دار و آزمون های زیاد در افزایش مهارت مدیریت آزمونم به شدت مهم و تاثیرگذار بود و باعث شد در آزمون اصلی با مهارت و تمرکز بالا به سوالات پاسخ بدهم.
درس استعداد تحلیلی را با چه روشی میخواندید؟
برای این درس بخش اصلی کار را با حل کردن تست های آموزشی تغییر می کردم ابتدا از هر بخش تعداد زیادی تست آموزشی کار می کردم تا توانایی و علم خودم را افزایش دهم سپس سوالات مهم و سوالاتی که لازم بود که دوباره آن ها را حل کنم را هایلایت می کردم تا در روزهای هفته به آزمون دوباره آن ها را حل کنم. بعد از اینکه تسلط نسبی را بدست آوردم سراغ تست های زماندار می رفتم و حدودا 20 تست را انتخاب می کردم و در زمان استاندارد با رعایت تکنیک های و ... استفاده از روش دور اول و دور دوم به سوالات پاسخ می دادم و مهارت حل تستم را با تست های فراوان زماندار افزایش می دادم.
کدام درسها جزو نقاط قوت شما هستند؟
قرآن و دینی و فارسی و علوم و استعداد تحلیلی جزو نقاط قوتم بودند و در این درس ها معمولا تراز بالاتری کسب می کردم در کل حفظیات را به خوبی کار می کردم و پاسخ می دادم.
روش مطالعهی شما در این درسها چگونه بود؟
برای این درس ها که جزو حفظیات بودند مبنای اصلی کار را بر تکرار چندین باره و حل کردن مجدد تست های غلط و نزده قرار می دادم در فاصله های زمانی 2 الی 3 روزه مباحث را مجددا مرور می کردم تا در حافظه طولانی مدتم ذخیره شوند و در آزمون تیزهوشان نیز آن ها را به خوبی به یاد بیاورم همچنین از فلش کارت ها و خلاصه نویسی برای مرور مباحث در زمان های مرده مثل مسیر خانه تا مدرسه استفاده می کردم و آیه های دینی را نیز به صورت کامل حفظ می کردم تا در کم ترین زمان به خوبی همه مباحث را به یاد بیاورم.
اقداماتی که در دوران طلایی انجام شد و موجب افزایش میانگین تراز شما شد چه بود؟
چون از اهمیت این دوران بخوبی آگاه بودم سرمایه گذاری ویژه ای برای این زمان انجام دادم تا مشکلاتی مثل مدیریت آزمون را برطرف کنم برای این کار تعداد زیادی آزمون کار کردم و بر روی زمان حل سوالات تمرکز ویژه ای داشتم تا مدیریت آزمون درستی انجام دهم و با سرعت و مهارت بهتری به سوالات پاسخ دهم، همچنین تعداد بسیار زیادی از سوالات را کار کردم تا مباحث مشکلدار و نواقص را به صورت کامل برطرف کنم حتی بخشی از برنامه روزانه ام را برای رفع اشکال قرار داده بودم تا همه معایب برطرف شود، در این دوران با زمان بندی درست علاوه بر مرور همه مباحث مطالعه شده تا عید به صورت ویژه بر مباحثی که از چند از ده کمی داشتم کار کردم و ترازم را در نهایت به 6400 رساندم.
برای نیمسال دوم چه برنامه ای داشتید که باعث افزایش تراز شما شد؟
با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون های جامع تصمیم گرفتم در دروسی مثل ریاضی که تسلط کافی ندارم علاوه بر حل کردن تست های بیشتر و بررسی مجدد سوالات غلط و نزده، از معلم خصوصی برای رفع مشکل ها استفاده کنم همچنین برنامه داشتم تعداد تست های زمانداری که به صورت روزانه کار می کنم را هم افزایش دهم و منابع و کتاب ها را هرچه زودتر به اتمام برسانم و دوران جمع بندی و حل آزمون های جامع را سریع تر شروع کنم.
در چه درس هایی تغییر روش مطالعه داشتید و توانستید تغییر رادیکال ایجاد کنید؟
به هرحال هر فردی روش منحصر خودش را برای مطالعه دارد من هم برای دروس مختلف روش های متفاوتی داشتم، برای مثال در ابتدا با روش نادرستی حفظیات را مطالعه می کردم اما پس از آزمون و خطا و با توجه به ویژگی های فردی خودم روش درست را پیدا کردم برای مثال در ابتدای کار از خلاصه نویسی استفاده می کردم اما به دلیل زمان طولانی که به آن اختصاص می دادم مجبور شدم این روش را رها کنم و به عنوان جایگزین از فلش کارت و تکرار زیاد برای مطالعه حفظیات استفاده کردم.
برای دانش آموزانی که همانند شما در نیمسال اول تراز خیلی بالایی نداشتند و اکنون فرصت تغییر دارند چه توصیه ای دارید؟
تست های زماندار زیادی کار کنند تا مهارت های حل تست و مدیریت آزمون را افزایش دهند تا با مشکل کمبود زمان در آزمون مواجه نشوند همچنین ساعت مطالعه بالایی داشته باشند تا بتوانند مباحث مختلف را با تست زیاد کار کنند و با طرز فکرهای مختلف طراحان مواجه شوند با این کار احتمال مشاهده تست های مشابه در آزمون تیزهوشان بیشتر می شود و درصد موفقیت قطعا بالاتر می رود.
چه راهکارهایی برای بالا بردن تراز و ساعت مطالعه خود به کار بردید که نتیجه بخش بود؟
استفاده از تلفن همراهم را محدود کردم و در ساعاتی از روز آن را به خانواده ام تحویل می دادم تا دسترسی کمتری به آن داشته باشم. از زمان های مرده مثل مسیر خانه تا مدرسه هم به خوبی برای مرور حفظیات استفاده می کردم و صبح ها خیلی زود بیدار می شدم تا از سکوت خانه برای مطالعه با تمرکزتر استفاده کنم و حتی تعداد تست زیادی کار کردم تا ترازم را افزایش دهم برای افزایش تراز و ساعت مطالعه کاملا به صورت گام به گام پیش رفتم تا درنهایت پس از یک بازه زمانی معقول به هدفم برسم.
