گفتگو با سپهر مرادی فر دانش آموز کلاس پنجم از گچساران

هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟ هدف اصلی من از شرکت در آزمون‌های کانون، افزایش تجربهٔ امتحانی، کاهش استرس در شرایط آزمون و بهبود سرعت پاسخ‌گویی به سؤالات است. همچنین، این آزمون‌ها...

گفتگو با سپهر مرادی فر دانش آموز کلاس پنجم از گچساران

نام و نام خانوادگی: سپهر مرادی‌فر 
 پایه تحصیلی : پنجم 
 نام شهر و استان: گچساران، کهگیلویه و بویراحمد 
 شغل مادر: خانه‌دار 
 تحصیلات مادر: فوق‌دیپلم 
 شغل پدر: کارمند 
 تحصیلات پدر: فوق‌لیسانس 
 میانگین تراز: 6817 
 مدت حضور در کانون: دو سال 
 تعداد آزمون‌های شرکت‌شده: 38 آزمون


گفتگو با سپهر مرادی فر دانش آموز کلاس پنجم از گچسارانمصاحبه‌گر: شیما آموزگار 


هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟ 
 هدف اصلی من از شرکت در آزمون‌های کانون، افزایش تجربهٔ امتحانی، کاهش استرس در شرایط آزمون و بهبود سرعت پاسخ‌گویی به سؤالات است. همچنین، این آزمون‌ها زمینه‌ای مناسب برای آمادگی جدی و اصولی در آزمون ورودی مدارس سمپاد محسوب می‌شوند. 
 
 مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته‌اید، چیست؟ 
 حضور مستمر در کانون و شرکت در آزمون‌های آن، موجب افزایش دقت من در فرآیند یادگیری دروس شده است. این محیط، توانسته آگاهی من را نسبت به نقاط ضعف و اشتباهات تحصیلی افزایش داده و زمینهٔ برنامه‌ریزی دقیق برای رفع آن‌ها را فراهم آورد. 
 
 در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟ 
 شرکت من در آزمون‌ها به‌صورت حضوری است؛ چراکه شرایط آزمون‌های حضوری از نظر رعایت قوانین، انضباط و ساختار، واقع‌بینانه‌تر بوده و توانایی واقعی دانش‌آموز را به‌خوبی منعکس می‌کند. این فضای شبیه‌سازی‌شده، شباهت بیشتری به شرایط آزمون‌های رسمی دارد و از این رو، بیشتر مورد توجه من قرار می‌گیرد. 
  با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ریزی‌ای برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟  بر اساس برنامه‌ریزی پیش‌بینی‌شده، دروس را به‌صورت مرحله‌ای پیش می‌برم. در صورت وجود ضعف در هر درسی، زمان بیشتری را به مطالعه، مرور و تمرین آن اختصاص می‌دهم تا بتوانم با دقت و منظم بودن، سطح تسلط خود را به‌طور پایدار افزایش دهم. 
 
 آیا مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟ 
 بله، به‌صورت کاملاً منسجم و همسو با برنامه راهبردی عمل می‌کنم. در هفتهٔ اول، دروسی را که در جریان برنامهٔ کانون عقب‌مانده‌ام مطالعه و مباحث قبلی را مرور می‌کنم. در هفتهٔ دوم نیز، مطابق برنامهٔ راهبردی، به پاسخ‌گویی به تست‌های کتاب‌های سه‌سطحی و آبی کانون و همچنین سؤالات پرتکرار می‌پردازم. 
 
 برنامه شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟ 
 سال تحصیلی را با یک برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی‌شده آغاز کرده‌ام تا از ابتدای سال، مسیر یادگیری منظم و هدفمندی را طی کنم. هدف این برنامه، دستیابی به پیشرفت پایدار، حفظ نظم درسی و ارتقای کیفیت مطالعه است. 
 
 با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیمسال اول گرفته‌اید؟ 
 در تابستان در آزمون‌های کانون شرکت نکردم؛ با این حال، این تجربه باعث شد تا در نیمسال اول، برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای جبران زمان از دست رفته و حفظ نظم درسی داشته باشم. 
 
 از کدام منابع کمک‌آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟ 
 از کتاب‌های سه‌سطحی، آبی، هوش کلامی و غیرکلامی و همچنین دقت و سرعت کانون استفاده می‌کنم. 
 
 دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 
 بله، دفتر برنامه‌ریزی دارم. تکمیل آن به من کمک می‌کند تا میزان تسلط خود را در هر درس و هر مبحث به‌خوبی شناسایی کنم و نقاط ضعف خود را به‌موقع برطرف نمایم. 
 
 تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟ 
 تحلیل آزمون را معمولاً یک روز پس از برگزاری آن و با همراهی پاسخ‌نامهٔ سؤالات انجام می‌دهم. در این فرآیند، ابتدا سؤالات اشتباه، سپس سؤالات نزده و در پایان سؤالاتی را که با تردید پاسخ صحیح داده‌ام، با دقت بررسی می‌کنم. علاوه بر شناسایی علت هر اشتباه، برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از تکرار آن را نیز انجام می‌دهم.

Menu