نام و نام خانوادگی: مهسا نیازمند
نام و رشته تحصیلی: ارشد علوم اجتماعی، دانشگاه قزوین
عیار کانونی: 13سال
رتبه: ۲۴۰۰
مصاحبه گر: سکینه بشیری
با توجه به پیشرفت دانشآموزانتان، عملکرد خودتان برای رشد آنها چگونه بوده است.
در طول سال تحصیلی همراه دانشآموز هستم، وضعیت او را شناسایی می کنم و آزمون به آزمون تحلیل و راهنمایی می کنم. این همراهی میتواند به جهتدهی و انگیزهدادن به دانشآموز کمک کند.
دانشآموزان شما در کدام درسها بیشترین پیشرفت را داشتهاند؟
درس روانشناسی و جامعه شناسی پیشرفت داشته اند. برای مطالعه روانشناسی و جامعهشناسی در آزمونهای قلمچی، ابتدا متن کتاب درسی را خط بهخط و مفهومی خوانده شود، سپس نکات مهم و مثالها بهخوبی حفظ شود، بعد از هر مطالعه تست آموزشی زده شود، پیش از آزمون مرور سریع داشته باشند و در نهایت تستهای غلط و نزده را دقیق تحلیل کنند. .
آیا در مسیر رشد دانشآموزانتان با چالشی مواجه بودهاید؟ این چالشها چگونه مدیریت شدهاند؟
بله، در مسیر رشد دانشآموزان بهعنوان پشتیبان معمولاً با چالشهایی مثل افت انگیزه، بینظمی در برنامهریزی و استرس آزمونها یا نوسان عملکرد روبهرو میشویم؛ این چالشها با گفتوگوی صمیمی و مستمر، شناسایی علت اصلی مشکل، تنظیم برنامه واقعبینانه و شخصیسازیشده، پیگیری مداوم، تقویت نقاط قوت و ایجاد انگیزه با هدفگذاری کوتاهمدت مدیریت میشوند تا دانشآموز دوباره به مسیر درست برگردد.
کدام یک از آموزههای کانون در رشد و پیشرفت دانشآموزان شما مؤثر بوده است؟
از میان آموزههای کانون قلمچی، برنامهمحوری و استمرار در آزمونهای منظم بیشترین تأثیر را در رشد دانشآموزان داشته است، زیرا باعث ایجاد نظم در مطالعه، عادت به مرور مستمر، کاهش استرس آزمون و امکان تحلیل دقیق عملکرد و اصلاح مسیر پیشرفت میشود.
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانشآموزانتان معرفی کردهاید و چگونه استفاده میشوند؟
از میان آموزههای کانون قلمچی، برنامهمحوری و استمرار در آزمونهای منظم بیشترین تأثیر را در رشد دانشآموزان داشته است، زیرا باعث ایجاد نظم در مطالعه، عادت به مرور مستمر، کاهش استرس آزمون و امکان تحلیل دقیق عملکرد و اصلاح مسیر پیشرفت میشود.
آیا با اولیای دانشآموزان ارتباط دارید؟
از میان آموزههای کانون قلمچی، برنامهمحوری و استمرار در آزمونهای منظم بیشترین تأثیر را در رشد دانشآموزان داشته است، زیرا باعث ایجاد نظم در مطالعه، عادت به مرور مستمر، کاهش استرس آزمون و امکان تحلیل دقیق عملکرد و اصلاح مسیر پیشرفت میشود.
برای پیشرفت درسی دانشآموزان در نیمسال اول چه برنامهای دارید؟
برای پیشرفت دانشآموزان در نیمسال اول، برنامه بر مطالعه منظم طبق برنامه راهبردی قلمچی، تسلط بر مفاهیم پایه کتاب درسی، تستزنی آموزشی و زماندار، مرورهای هفتگی و ماهانه، تحلیل دقیق آزمونها، پیگیری مستمر همراه با تقویت انگیزه و مدیریت زمان متمرکز است تا دانشآموزان به پیشرفت پایدار برسند.
آیا جلسه مشاوره حضوری هم برگزار میکنید؟
بله، در صورت نیاز جلسات مشاوره حضوری برگزار میکنم و این جلسات با هدف بررسی دقیق وضعیت درسی، شناسایی مشکلات فردی، تنظیم برنامه متناسب با شرایط دانشآموز، افزایش انگیزه و تمرکز او انجام میشود.
چه روشهایی برای تقویت انگیزه و خودباوری دانشآموزان استفاده میکنید؟
برای تقویت انگیزه دانشآموزان از گفتوگوی فردی و همدلانه، تعیین اهداف کوتاهمدت و قابل دستیابی، نشان دادن روند پیشرفت از طریق کارنامه و آزمونها، تشویق بهموقع، تقویت نقاط قوت و ایجاد حس موفقیت تدریجی استفاده میکنم تا انگیزه درونی آنها پایدار شود.
