گفت و گو با قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی زهرا علیئی

مشخصات فردی • نام و نام خانوادگی: زهرا علیئی • پایه تحصیلی: فارغ‌التحصیل • رشته تحصیلی: تجربی

گفت و  گو با قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی زهرا علیئی

مشخصات فردی

    •    نام و نام خانوادگی: زهرا علیئی

    •    پایه تحصیلی: فارغ‌التحصیل

    •    رشته تحصیلی: تجربی

    •    شهر محل تحصیل: تهران

    •    نام مصاحبه‌کننده: غزال بدری



۱. علت حضور شما به صورت حضوری در آزمون امروز چیست و چرا آزمون حضوری را ترجیح می‌دهید؟


کنکور به صورت حضوری برگزار می‌شود و من ترجیح می‌دهم برای شبیه‌سازی هرچه بیشتر شرایط واقعی، آزمون‌ها را به صورت حضوری شرکت کنم. حضور در جلسه آزمون باعث می‌شود مدیریت زمان، تمرکز و کنترل اضطراب در شرایط واقعی تمرین شود و آمادگی ذهنی برای روز کنکور افزایش یابد.



۲. در فاصله دو آزمون ۳۰ آبان تا امروز در کدام درس‌ها رشد یا افت داشتید؟ دلیل تغییرات چیست؟


بیشترین تغییر را در درس فیزیک مشاهده کردم. افزایش ساعت مطالعه و مرور مداوم تست‌های علامت‌دار باعث شد توانایی حل مسائل و سرعت پاسخ‌دهی من بهبود یابد. این مرور مستمر به تثبیت مفاهیم کمک کرده و باعث شده با آرامش بیشتری به سؤالات پاسخ دهم.



۳. در این آزمون از چه روش یا تکنیکی برای مدیریت زمان استفاده کردید و این روش چقدر در کاهش استرس و افزایش بازدهی مؤثر بود؟


برای مدیریت زمان از روش ضربدر منفی استفاده کردم. این تکنیک باعث افزایش سرعت پاسخ‌دهی می‌شود و اجازه می‌دهد حداقل یک دور کامل از تمام سؤالات دفترچه عبور کنم. همچنین، این روش باعث می‌شود در انتخاب سؤالات، هوشمندانه‌تر عمل کنم و استرس ناشی از زمان محدود کاهش یابد.



۴. در کدام درس بیشترین پیشرفت یا چالش را داشتید و چه اقداماتی باعث این نتیجه شد؟


بیشترین پیشرفت من در درس فیزیک بود. همان‌طور که توضیح دادم، افزایش ساعت مطالعه و مرور تست‌های علامت‌دار نقش مهمی در بهبود عملکرد من داشت. این اقدامات باعث شد درک مفاهیم و توانایی حل مسائل ترکیبی در جلسه آزمون افزایش یابد.



۵. با توجه به نزدیک شدن به دوره جمع‌بندی، چه تغییراتی در روش مطالعه، دوره‌های مرور و نوع تست‌زنی خود ایجاد کرده‌اید؟


 قصد دارم در دوره جمع‌بندی، مرور مطالب پایه و تست‌زنی هدفمند را افزایش دهم تا تسلط من بر مباحث کلیدی و پرتکرار بیشتر شود.



۶. در این بازه از چه مهارت یا ابزار جدیدی بیشترین بهره را بردید؟


در این بازه از کارنامه و تحلیل سؤالات آزمون‌های گذشته بیشترین بهره را بردم. بررسی دوباره سؤالات غلط یا نزده کمک کرده نقاط ضعف مشخص شود و برنامه‌ریزی هدفمند برای رفع آن‌ها طراحی کنم.



۷. کدام ابزار یا روش کانونی بیشترین تأثیر را در بهبود عملکرد شما در این آزمون داشته است و دلیل انتخابتان چیست؟


استفاده از کارنامه سوال‌محور بیشترین تأثیر را داشته است. این ابزار به من کمک کرد مرور دوباره سؤالاتی که غلط پاسخ داده بودم یا نزده بودم انجام دهم و نقاط ضعف خود را اصلاح کنم، به‌طوری که در آزمون‌های بعدی عملکرد بهتری داشته باشم.



۸. در تحلیل کارنامه، چه خطا یا روند تکرارشونده‌ای در پاسخ‌دهی مشاهده کردید و برای اصلاح آن چه برنامه‌ای دارید؟


یکی از خطاهای تکرارشونده من، عدم توجه کافی به متن کتاب درسی است. برای اصلاح این مشکل، سعی می‌کنم وقت بیشتری به مطالعه و مرور متن کتاب، به‌ویژه در دروس شیمی و زیست اختصاص دهم تا تعداد سؤالات نزده و اشتباه کاهش یابد.



۹. در این دو هفته بر چه درس‌ها یا مباحثی تمرکز ویژه خواهید داشت و هدف اصلی شما در این بازه چیست؟


تمرکز اصلی من در این بازه بر دروس پایه دوازدهم است. هدفم این است که تمامی مباحث را به طور کامل مرور کنم، نکات کلیدی را تثبیت کنم و توانایی پاسخ‌دهی به سؤالات پیچیده و ترکیبی را افزایش دهم.



۱۰. اگر بخواهید یک تصمیم مهم برای بهبود نتیجه خود تا آزمون بعد بگیرید، آن تصمیم چیست و چرا؟


تصمیم مهم من این است که تمرکز ویژه خود را روی متن کتاب شیمی و زیست قرار دهم. با این کار می‌توانم تعداد سؤالات نزده یا غلط را کاهش دهم و آمادگی خود را برای آزمون‌های بعدی و کنکور افزایش دهم

Menu