نام و نام خانوادگی پشتیبان : علی میرزاخانی
نام رشته و دانشگاه : مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی اراک
عیار کانونی : از اولین آزمون تابستان ۱۴۰۴
مقطع پشتیبانی : دوازدهم تجربی
رتبه کنکور سراسری : ۳۴۲۸۴ منطقه ۲ کنکور تجربی ۱۴۰۳
نام مدیر : رضا زند
مصاحبهگر : رضا زند
با توجه به اینکه 73درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
در مسیر همراهی با دانشآموزان، تلاش کردهام مسیر کنکور و قبولی را بهصورت شفاف و واقعبینانه برای آنها تشریح کنم. هدف من این بوده که ذهن دانشآموزان را به واقعیتهای کنکور، بهویژه رقابت سنگین کنکور تجربی، نزدیکتر کنم تا بتوانند با دیدی منطقیتر و آگاهانهتر با این مسیر روبهرو شوند. این آگاهی باعث شده دانشآموزان مسئله کنکور را جدیتر بگیرند و میزان تلاش و پیگیری آنها افزایش پیدا کند.
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
دانشآموزان مختلف در درسهای متفاوتی پیشرفت داشتهاند. با این حال، همواره توصیه من به دانشآموزان تمرکز و تلاش بیشتر در درسهای زیستشناسی و شیمی بوده است؛ چرا که این دروس از اهمیت و ضریب بالاتری در کنکور تجربی برخوردار هستند. در کنار این موضوع، تأکید جدی من همیشه بر جدی گرفتن دروس محاسباتی بهویژه ریاضی و فیزیک بوده است، زیرا تسلط بر این دروس میتواند عامل مهمی برای سبقت گرفتن از بسیاری از رقبای کنکور تجربی باشد.
مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
مهمترین عامل پیشرفت دانشآموزان، اراده و تلاش خود آنها بوده است. تجربه نشان داده دانشآموزانی که با برنامهریزی منظم، مطالعه مستمر و نگاه جدی به مسیر کنکور حرکت میکنند، بهطور قابل توجهی پیشرفت میکنند و نتایج بهتری میگیرند.
فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
بسیاری از دانشآموزان پس از مدتی، بهخصوص بعد از امتحانات نوبت اول و در بازه نزدیک به عید نوروز، دچار خستگی میشوند و میزان تلاش آنها کاهش پیدا میکند؛ چرا که اغلب از تابستان یا حتی سال قبل مطالعه را آغاز کردهاند. برای ادامهدار بودن روند رشد، لازم است جلسات مشاوره برگزار شود یا از طریق تماسهای تلفنی، به آنها انگیزه و راهنمایی داده شود. همچنین اردوهای نوروزی نقش بسیار مؤثری در حفظ و تقویت انگیزه دانشآموزان در حساسترین بازه زمانی، یعنی تعطیلات نوروز، دارند.
آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
با برخی از دانشآموزان پشتکنکوری چالشهایی وجود داشت. این دانشآموزان با وجود شرایط مناسب و داشتن زمان کافی برای مطالعه، تا حدی از فضای رقابت کنکور دور شده بودند و انگیزه لازم را نداشتند. برای برطرف کردن این چالش، تلاش کردم با گفتوگو و مشاوره، آنها را توجیه کرده و با توجه به شرایط جدید کنکور، دیدگاه و انگیزهشان را اصلاح و تقویت کنم.
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
آزمونهایی که بهعنوان سکوی مقایسهای و ابزار تعیین سطح مطرح میشوند، اهمیت بالایی برای دانشآموزان دارند. این آزمونها به آنها کمک میکند جایگاه واقعی خود را بشناسند و در بسیاری از موارد، دانشآموزان ترازهای بسیار خوبی در این آزمونها کسب کردهاند که نقش مهمی در افزایش اعتمادبهنفس و انگیزه آنها داشته است.
آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، با اولیای دانشآموزان در ارتباط هستم. با برخی از اولیا بهصورت منظم و معمولاً هر یک یا دو آزمون یکبار صحبت میکنم و آنها را تا حد امکان در جریان وضعیت تحصیلی و نتایج آزمونهای فرزندانشان قرار میدهم. همچنین جلسات حضوری که برگزار میشود، حتماً با حضور حداقل یکی از والدین است. این ارتباط باعث میشود اولیا نقش مؤثری در ایجاد انگیزه و یادآوری اهمیت تلاش برای فرزندانشان داشته باشند، بهویژه در زمانهایی که دانشآموزان دچار خستگی میشوند و در خانه مانند گذشته تلاش نمیکنند.
برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟
شرکت در آزمونهای جمعبندی و همچنین حل آزمونهای کتابهای جمعبندی، برنامه اصلی پیشنهادی من برای دانشآموزان است؛ زیرا این کار هم باعث مرور مطالب میشود و هم آنها را برای امتحانات آمادهتر میکند. علاوه بر این، استفاده از کتابهای مخصوص سؤالات تشریحی و نهایی، مانند کتابهای پرتکرار، از مؤثرترین عوامل در موفقیت تحصیلی دانشآموزان است که همواره به آنها توصیه میکنم.
