نام و نام خانوادگی: امیر حسین محمدی
شهر و استان: تهران-تهران
رشته و دانشگاه: کارشناسی پیوسته فقه و حقوق اسلامی دانشگاه شاهد
سابقه پشتیبانی : از سال 1403
سابقه دانش اموزی کانون: دوازدهم
مصاحبه گر: حمیدرضا اکبریان
لطفا خودتان را معرفی نمایید.
امیر حسین محمدی ام دانشجوی رشته فقه و حقوق اسلامی دانشگاه شاهد مقطع کارشناسی پیوسته روزانه ،از سال 1402 درکانون قلمچی دانش آموز بوده ام و از سال 1403به عنوان پشتیبان مشغول به کار هستم.
عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
مهمترین نکته ای که من برای پیشرفت دانش آموزانم رعایت کرده ام تحلیل کارنامه دانش آموزان بعد از هر آزمون برای تمام دانش آموزان اشت .
دومین نکته بعدی نیز مشخص کردن نقاط قوت و ضعف برای دانش آموزانم قبل از هر آزمون است.
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
اکثر دانش آموزان من در دروس تخصصی مثل علوم و فنون ادبی و درس عربی به یک نقطه تعادل مناسبی رسیدند و هر کدام با توجه به استعدادشان و نقاط قوت و ضعفشان در هر حوزه سعی دارند که اول دروسی که در آنها قوی هستند را تثبیت کنند و به صورت تکمیلی نقاط ضعفشان را پوشش دهند.
مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
اگر بخواهیم به طور کلی در مورد همه دانش آموزان بگوییم استمرار و پیوستگی مهمترین عامل پیشرفت همه دانش آموزان است ولی باید به صورت فردی به دانش آموزان نگاه کرد تا بهتر متوجه بشویم که هر دانش آموز از چه روشی برای پیشرفت استفاده کرده اند
مثلا یکسری از دانش آموزان با توجه به بالا بردن ساعت مطالعه خودشان توانستند پیشرفت قابل توجهی داشته باشند
یکسری از دانش آموزان با اضافه کردن پارت های صرفا مرور یا پارت های صرفا تست توانستند تراز خودرا بالا ببرند.
فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
روند پیشرفت دانش آموزان با یک ماه یا دو ماه و به صورت کلی با کوتاه مدت فایده ای ندارد و نمیشود نتیجه ای خوب گرفت و این مدت باید بلند مدت باشد و استمرار و پیوستگی در این مدت خیلی مهم است زیرا اگر دانش آموز در میان این مدت کوتاهی کند یا با عدم دقت درس بخواند انگار وارد دوربرگردان شده و باید راه را از اول شروع کند.
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
مهمترین آموزه کانون برای پیشرفت دانش آموزان که در این 2سال من یاد گرفتم تا به دانش آموزان منتقل کنم ادامه دادن روند تحت هر شرایطی است یعنی ما به شرایط محیطی که اطرافمان اتفاق می افتد کاری نداریم وسعی میکنیم به هدف اصلی خودمان بپردازیم و تمام تمرکز خود را برروی هدفمان و رسیدن به آن بگذاریم.
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
من چون با طیف وسیعی از دانش آموزان در ارتباط هستم نمیشود منبع واحدی برای پیشرفت همه دانش آموزان معرفی کرد
برای مثال:
برای دانش آموزان قوی کتاب سه سطحی را پیشنهاد میکنم تا سطح خود را به عالی منتقل کنند.
برای دانش آموزان ضعیف کتاب اول را پیشنهاد میکنم که بتوانند سطح خود را به حداقل برسانند.
آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله من با همه اولیا دانش آموزان در ارتباط هستم البته باید ببینیم در مورد هر دانش آموز پدر بیشتر پیگیر آموزشی است یا مادر و سپس با الویت بندی با هر کدام از اولیا در ارتباط هستم.
برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟
روش های مرور سه گانه (تست زنی، یادداشت برداری و تورقی) روش دیگری که دارم استفاده از کتاب های درسی به عنوان مهمترین منبع تشریحی است که دانش آموزان برای استفاده در امتحانات نیمسال اول استفاده میکنند و یک روش دیگر استفاده از امتحانات نیمسال اول سال های گذشته مدارس یا باقی استان ها است که میتواند منبع بسیار خوبی برای مرور قبل از امتحان و آمادگی بیشتر باشد.
