نام و نام خانودگی: محمدحسین حبیبی
مقطع و رشته: پایه نهم
نام شهر و استان: تهران
میزان تحصیلات پدر_شغل پدر: لیسانس _ کارمند
میزان تحصیلات مادر_شغل مادر: لیسانس _ خانه دار
میانگین تراز: 5694
سال های کانونی: سال دوم
مصاحبهگر: شاهین بروکی میلان
آشنايي شما با كانون و آزمون هاي كانون چگونه بود؟
از طریق دوستان و تبلیغات کانون را شناختم. آشنایی من با آزمونهای کانون باعث شد من با سوالهای مختلف آشنا بشوم و در آزمونهای تستی مدرسه هم موفق شوم
چگونه و در چه زماني در آزمون هدف گذاري و آزمون مشابه پارسال شركت مي كرديد؟ چه هدفي از شركت در اين آزمون ها داشتيد؟ آيا همه درسها را در يك زمان پاسخ مي داديد؟
من معمولا شب قبل از امتحانات در بیشتر آزمونهای آنلاین شرکت میکردم. میخواستم با سوالات مشابه آزمون آشنا شوم و به همه درس ها در یک زمان پاسخ میدادم.
آيا در تابستان در آزمون ها شركت مي كرديد؟ از چه سالي تابستان را جدي گرفتيد؟ و شركت در آزمون هاي تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه كمكي كرد؟
بله در تابستان هم شرکت میکردم و امسال بخاطر اینکه سال نهم هستم و سال آخر متوسطه اول من هست بیشتر جدی گرفتم و شرکت در آزمون ها برای آمادگی بیشتر در آزمونهای اصلی و پایانی به من کمک میکرد.
اولين ترازي كه در كانون گرفتيد چند بود و به چه ترازي رسيديد؟ دليل پيشرفت خود را چه مي دانيد؟
اولین ترازی که در اولین سالی که در کانون بودم گرفتم حدود ۴۵۰۰ بود و در آن زمان زیاد با تست زنی و آزمون های کانون آشنایی نداشتم اما الان بخاطر تسلط بیشترم به درسها و تست زنی پیشرفت کردم.
در زمان هايي كه خسته و يا نا اميد بوديد و يا اينكه به برنامه آزمون نرسيده بوديد، آيا در آزمون ها حاضر مي شديد؟ چگونه خود را مديريت مي كرديد؟ آيا از اينكه ترازتان كم شود نگران نبوديد؟
من در زمانهایی که خسته بودم شرکت میکردم با اینکه نتیجه خوبی نمیگرفتم به خودم اطمینان میدادم که آزمون بعدی را بهتر میدهم نگران نمیشدم زیرا میدانستم آزمون بعدی را بهتر میدهم و قرار نیست همیشه در همه آزمون ها عالی باشم.
وضعيت درسي شما قبل از شركت در آزمون هاي كانون چگونه بود و چقدر تغيير كرديد ؟
وضعیت درسی من متوسط رو به پایین بود اما با شرکت در آزمون ها توانستم هم در آزمون و هم در مدرسه پیشرفت چشمگیری داشته باشم.
براي رسيدن به تراز كنوني، چه تغييري در برنامه خود ايجاد كرديد؟ آیا براي پيشرفت كردن، با كسي مشورت كرديد و از كسي كمك گرفتيد؟
برنامه خودم را در دفتر برنامهریزی مینوشتم و سعی میکردم بیشتر آنرا تا جایی که میتوانم انجام دهم. و بله از پشتیبانم در مدرسه و همینطور پشتیبانم در کانون مشورت گرفتم.
چه خاطره ي خوبي از شركت درآزمونهاي كانون داريد؟
اینکه با شرکت در آزمون ها و تست زدن با کتاب های کانون توانستم به نتیجه خوبی در آزمون های مدرسهام برسم.
بعد از شركت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتيد؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است ؟
بله, با شرکت در آزمون های متعدد در کانون و تست زدن با کتاب های کانون در مدرسه رشد چشمگیری داشتم و پیشرفت کردم.
چگونه كارنامهها را تحليل مي كرديد؟
کارنامه را عصر جمعه از صفحه شخصی خودم میگرفتم و بعد طبق چیزی که از پشتیبان و کانون یاد گرفتم آن را تحلیل میکردم و روز بعد پشتیبان تماس میگرفتند و باهم دقیقتر آن را تحلیل میکردیم.
آزمون هاي هدف گذاري چقدر و چگونه به شخصي سازي برنامه راهبردي به شما كمك كرد؟
آزمونهای هدفگذاری باعث میشد با نوع سوالهای آزمون اصلی آشنا شوم و آمادگی بیشتری برای آزمون داشته باشم.
چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردي براي شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ كرديد ؟
فرق آنچنانی نداشت یعنی تا الان تمام درسهایی که در برنامه راهبردی است را ما در مدرسه یاد گرفتیم و در این رابطه زیاد اذیت نمیشدم.
از سايت كانون در اين مدت چه استفادههايي كرديد ؟
دریافت کارنامه روز آزمون، کارنامه اشتباهات، تصویر پاسخبرگ و پاسخ به آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال.
روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيريد ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كنيد؟
حدود ساعت ۴ و به درصدها، چند از ده، اشتباهات و اینکه در هر درس چقدر پیشرفت و پسرفت داشتم دقت میکنم.
از كداميك از كارنامه هاي ديگر استفاده مي كنيد؟
از کارنامه اشتباهات هم استفاده میکردم تا اشتباهاتم را بیابم.
چگونه از كارنامه آزمون هاي اصلي و ازمون هاي هدف گذاري در جهت كشف نقاط قوت و ضعف خود استفاده مي كرديد؟ كارنامه ها چه كمكي به پيشرفت و برنامه ريزي شما كرد؟مهمترين قسمت هر كارنامه (اصلي و هدف گذاري) براي شما كدام قسمت بود؟
آزمون هدف گذاری برای من فقط جهت اطلاع از سوالهای مشابه آزمون اصلی بود و کارنامه آن آنقدر مهم نبود اما درکل تلاش میکردم به قدری درس بخوانم تا هردو آزمون را خوب بدهم.
بعد از برگزاري آزمون ،آزمون ها راچگونه تحليل ميكرديد؟
اول به نقاط ضعف خودم توجه میکردم. اشتباهات و نزدههای خودم را بررسی و در دفتر خودآموز تحلیل میکردم.
آيا دفتر برنامه ريزي داشتيد ؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟مهمترين ويژگي دفتر برنامه ريزي از نظر شما چيست؟
بله یک دفتر برای برنامه ریزی روزانهام داشتم به من کمک کرد تا کارهایم را شمردهتر و با نظمتر انجام دهم.
برنامه ريزي شما در طول دو هفته چگونه بود؟ در روز چند درس را مي خوانديد؟
حدودا در روز ۳ درس را با ساعت مطالعاتی بالا میخواندم و تست و تمرین هم از آنها انجام میدادم.
در كدام درسها روش مطالعهي خود را تغيير داديد و پيشرفت زيادي داشتيد ؟
ترجیح دادم ساعت مطالعه ام را روی درس های عمومی بیشتر کنم و بعد در آنها پیشرفت کردم.
شما درسال گذشته بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانديد يا باروش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد؟
با روش دوباره خوانی زیرا باعث میشد که با چند بار خواندن یک مطلب مفهوم آنرا بیشتر درک کنم.من اول درس را میخواندم و بعد آزمون را میدادم و تست میزدم.
بهترين تراز شما در كدام درس ها بود ؟ روش مطالعه شما در اين درس ها چه بود ؟ كدام درسها در آزمونهاي كانون نقطه قوت شما بودند؟
بهترین تراز من در عمومی ها بود زیرا وقت بیشتری برای آنها گذاشتم و آنهارا ابتدا از کتاب درسی با دقت میخواندم و بعد از کتاب آبی تست میزدم.
در كدام درس ها پيشرفت داشتيد؟ چگونه پيشرفت كرديد؟
درس زبان و عربی و مطالعات زیرا تسلط بیشتری در آنها دارم و خواندنش برای من راحت تر از بقیه است آنها را هم مثل بقیه ابتدا از کتاب درسی میخواندم و بعد از کتاب آبی تست میزدم.
نقش اموزشی خانواده بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بود؟
پدر و مادرم خیلی به من روحیه میدادند و پشتم بودند.هروقت که من یادم میرفت درس بخوانم یا خسته میشدم مادرم من را به خواندن تشویق میکرد و یاداوری میکردکه درسم را سروقت بخوانم و از برنامه ام عقب نیفتم.
ایا پدر و مادر نتایج ازمون را می دیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟
بله همیشه پدر و مادرم مشتاق دیدن نتیجه آزمون من بودند.هروقت که در آزمون کمی افت داشتم ناراحت میشدند ولی من را به خواندن بیشتر و به دست آوردن نتایج بهتر تشویق میکردند.
