گفت و گو با دانش آموز برتر پایه یازدهم تجربی امیر مهدی حبیب پور

گفت و گو با دانش آموز برتر پایه یازدهم تجربی امیر مهدی حبیب پور -

گفت و گو با دانش آموز برتر پایه یازدهم تجربی  امیر مهدی حبیب پور

 

نام و نام خانوادگی: امیر مهدی حبیب پور 

پایه یازدهم  تجربی

نام شهر و استان تهران 

میانگین تراز 6100 

 چند سال دانش آموز کانون : 3 سال

مصاحبه گر: حسن مدرسی


  1. 1)هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

هدف اصلی من از شرکت مداوم در آزمون‌های کانون، فراتر از سنجش علمی، کسب و ارتقاء تجربه جامع در محیط آزمون است. این تجربه شامل آشنایی عملی با مدیریت زمان در شرایط استرس‌زا، تمرین استراتژی‌های تست‌زنی برای مواجهه با سؤالات دشوار یا وقت‌گیر، و همچنین شناسایی نقاط ضعف و دام‌های تستی است تا بتوانم در روز کنکور اصلی با ذهنی آماده، آرامش بیشتر و تکنیک‌های مؤثر، بهترین عملکرد ممکن را ارائه دهم.


  1. 2)مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ ها از کانون و آزمون ‌ها یاد گرفته اید چیست؟

مهم‌ترین درسی که طی سال‌ها شرکت در کانون و آزمون‌های آن آموخته‌ام، نحوه صحیح و اصولی آزمون دادن است که فراتر از داشتن دانش محتوایی است. یاد گرفته‌ام که چگونه باید سؤالات را اولویت‌بندی کنم، چطور با حفظ آرامش از کنار سؤالات دشوار بگذرم (استراتژی ضربدر و منها) و چگونه وقت خود را طوری مدیریت کنم که فرصت مرور و بازگشت به سؤالات شک‌دار را داشته باشم؛ این مهارت‌ها در واقع تضمین‌کننده‌ی تبدیل دانش به یک تراز بالا هستند.

 

  1. 3)در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟ 

من همیشه ترجیح می‌دهم که در آزمون‌ها به صورت حضوری شرکت کنم، زیرا این شیوه بهترین و نزدیک‌ترین شبیه‌سازی ممکن از شرایط واقعی کنکور و امتحانات سرنوشت‌ساز است. شرکت حضوری کمک می‌کند تا با عواملی چون حضور دیگر داوطلبان، فضای فیزیکی حوزه امتحانی و فشارهای زمانی و روانی محیط آشنا شوم و یاد بگیرم که چگونه در این شرایط، تمرکز خود را حفظ کرده و بدون اتلاف وقت و با جدیت کامل به پاسخ‌دهی بپردازم تا کاملاً برای روز اصلی آماده شوم.

 

4)با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟ 

با توجه به اهمیت فزاینده امتحانات مدرسه و تأثیر مستقیم معدل در سوابق تحصیلی، برنامه من این است که مطالعه و تمرکز بر دروس را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهم تا در نهایت بتوانم برای موفقیت کامل در امتحانات نهایی آماده شوم. این آمادگی شامل مطالعه مفهومی عمیق، حل تشریحی نمونه سؤالات سال‌های گذشته و مرور مستمر است تا مطمئن شوم که علاوه بر تسلط بر مفاهیم تستی، در بخش‌های تشریحی و نوشتاری نیز که در امتحانات نهایی حیاتی هستند، نمره‌ی کامل و بی‌نقصی کسب کنم.

  1.   
  1. 5)مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

من معمولا منطبق با برنامه مدرسه و آزمو نهای کانون حرکت می‌کنم،  برنامه آزمون‌های تستی و امتحانات تشریحی مدرسه ما دارای اولویت و سرفصل‌های متفاوتی است  به همین دلیل، برنامه‌ریزی دو هفته‌ای من بر اساس ترکیب و ادغام هوشمندانه این دو برنامه است؛ بدین صورت که ابتدا مطالب اجباری مدرسه را پوشش می‌دهم و سپس ، مباحث برنامه راهبردی کانون را برای کسب آمادگی تستی در اولویت قرار می‌دهم تا هم از امتحانات مدرسه عقب نمانم و هم تا حد امکان برای آزمون‌های آزمایشی آماده باشم.


  1. 6) برنامه شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟ 

برنامه اصلی من برای شروع سال تحصیلی جدید، تمرکز کامل بر افزایش بازدهی و کیفیت مطالعه است، نه صرفاً طولانی کردن ساعات درس خواندن. این هدف را با مرور روزانه مطالب تدریس‌شده، تمرکز بر یادگیری مفهومی به جای حفظ طوطی‌وار، و تست‌زنی هدفمند بلافاصله پس از یادگیری هر مبحث دنبال می‌کنم تا مطمئن شوم که هر واحد زمانی که صرف مطالعه می‌کنم، منجر به تثبیت مؤثر اطلاعات و بهبود مستمر عملکردم می‌شود.


  1. 7) با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم سال اول گرفته‌اید؟ 

توجه به پیشرفت‌هایی که در دوره تابستان داشته‌ام، تصمیمات اصلی من برای نیمسال اول بر کسب تراز بالا در آزمون‌های آزمایشی و همچنین حفظ معدل عالی در امتحانات مدرسه متمرکز است. برای رسیدن به این دو هدف، برنامه ریزی کرده‌ام که تعادل دقیقی بین تست‌زنی سرعتی و دقیق برای تراز و مطالعه تشریحی و مفهومی برای معدل برقرار کنم؛ این رویکرد دوگانه به من کمک می‌کند تا هم از نظر علمی از رقبا جلوتر باشم و هم سوابق تحصیلی قوی و بدون نقصی را برای آینده بسازم.

  

  1. 8)دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، من دفتر برنامه‌ریزی را به عنوان ابزاری حیاتی برای نظارت بر فرآیند مطالعه خود به کار می‌برم؛ تکمیل دقیق این دفتر به من کمک می‌کند تا کاملاً منظم و با دقت برنامه‌ریزی شده درس بخوانم. با ثبت زمان‌های مطالعه و تعداد تست‌ها، می‌توانم بازدهی روزانه خود را اندازه‌گیری کرده و مطمئن شوم که هیچ بخشی از برنامه هفتگی‌ام نادیده گرفته نمی‌شود و در نتیجه، به جای مطالعه پراکنده و بدون هدف، یک نظم پایدار و استمرار مؤثر در فرآیند یادگیری ایجاد می‌شود.


  1. 9)تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟ 

من تحلیل آزمون را ترجیحاً همان روز آزمون انجام می‌دهم تا مفاهیم درسی هنوز تازه باشند و بیشترین بهره‌وری را از زمان ببرم. روش من بر تحلیل همه‌ی سؤالات متمرکز است؛ نه فقط غلط‌ها و نزده‌ها، بلکه حتی سؤالات درستی که با شک پاسخ داده‌ام یا پاسخ آن‌ها را به سرعت حدس زده‌ام. این کار باعث می‌شود دلایل ریشه‌ای خطاها (مانند بی‌دقتی، نقص علمی یا مدیریت زمان) را کشف کنم و مطمئن شوم که نکات پنهان همه سؤالات، حتی آن‌هایی که درست پاسخ داده‌ام، استخراج شده و به دانش پایدارم اضافه می‌شود.

 

Menu