نام دانشآموز: ایلیا احمدی
پایه: نهم
نام شهر و استان: تهران، تهران
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار
شغل و تحصیلات پدر: کارمند
میانگین تراز: ۴۸۶۰
معدل: ۱۹/۵
سالهای حضور در کانون: ۱
تعداد آزمونها: ۵
مصاحبهگر: محمدامین رهبری اوغانی
1.در تابستان گذشته بیشتر زمان مطالعهات را چگونه برنامهریزی کردی؟در تابستان برنامهریزی مشخصی داشتم. ابتدا درسهای پایه قبلی را مرور کردم و بعد هر روز بخشی را به پیشخوانی و تمرین اختصاص میدادم. این کار باعث شد هنگام شروع مدرسه آمادگی خوبی داشته باشم.
2.در دوران مدرسه معمولاً زمان مطالعهات را چگونه تقسیم میکنی؟معمولاً بعد از برگشت از مدرسه ابتدا درسهای همان روز را مرور میکنم، سپس تکالیف را انجام میدهم و در آخر هم کمی تست یا تمرین حل میکنم. این تقسیمبندی باعث میشود مطالب بهتر در ذهنم بماند.
3.در خانه از چه روشهایی برای یادگیری بهتر استفاده میکنی؟بعد از مطالعه، حتماً چند تمرین حل میکنم تا مطمئن شوم درس را فهمیدهام. اگر مطلبی سخت باشد، از خلاصهنویسی و مرور چندباره استفاده میکنم. این روشها کمک میکند نقاط ضعفم بهتر مشخص شود.
4.تکالیف مدرسه را معمولاً چگونه انجام میدهی؟سعی میکنم تکالیف را همان روز انجام دهم تا درسها جمع نشود. معمولاً از سختترها شروع میکنم تا با تمرکز بیشتری انجامشان بدهم و بعد سراغ درسهای سبکتر میروم.
5.در آزمونها بیشترین پیشرفتت در کدام درس بوده و دلیل آن چیست؟ بیشترین پیشرفتم در درسهایی بوده که برایشان تمرین بیشتری انجام دادهام. بعد از هر آزمون اشتباهاتم را بررسی میکردم و همین تحلیل باعث شد در آزمون بعدی درصدهایم بهتر شود.
6.در آزمونها معمولاً با چه چالشهایی مواجه میشوی و چگونه آنها را حل میکنی؟ بعضی وقتها مدیریت زمان برایم سخت میشود. برای حل این مشکل تستهای زماندار کار کردم تا سرعت و دقتم بیشتر شود. همچنین سعی کردم سوالهای اشتباه قبلی را دوباره حل کنم.
7.برای آزمونهای آینده چه هدفی تعیین کردهای؟ هدفم این است که تراز بالاتری کسب کنم و عملکردم در درسهای مهم ثابت و قابلاتکا باشد. برای این موضوع برنامه منظمتری چیدم و سعی میکنم هر آزمون نسبت به قبلی بهتر باشد.
8.برای حفظ انگیزه در طول سال تحصیلی چه کارهایی انجام میدهی؟ برای حفظ انگیزه، هدفهای کوچک و قابل رسیدن تعیین میکنم. هر بار که به یکی از این هدفها میرسم انرژی بیشتری میگیرم. همچنین روند پیشرفتم را بررسی میکنم تا ببینم تلاشهایم نتیجه میدهد.
