راز موفقیت پارسا معدنی ؛ از مدیریت مطالعه تا تسلط در آزمون‌ها

پشتکارِ چهار ساله؛ داستان پیشرفت پارسا معدنی در مسیر ترازهای برتر

راز موفقیت پارسا معدنی ؛ از مدیریت مطالعه تا تسلط در آزمون‌ها

نام و نام خانوادگی: پارسا معدنی
پایه تحصیلی: دوازدهم
رشته: علوم تجربی
شهر و استان: هشتگرد – البرز
میانگین تراز: ۶۳۰۰
سال‌های حضور در کانون: ۴ سال



مصاحبه‌گر: امیرمهدی لک زایی



۱. مهم‌ترین ویژگی دانش‌آموزان تراز برتر از نگاه شما چیست؟
به نظر من پشتکار و استمرار در درس‌خواندن اساسی‌ترین ویژگی دانش‌آموزان تراز برتر است. کسی که مداوم و با نظم درس می‌خواند، حتی اگر مسیر سخت باشد، بدون شک به نتایج قابل‌توجهی می‌رسد.

۲. در مسیر رشد ترازتان، از برنامه‌ی راهبردی کانون چگونه استفاده کردید؟
برنامه‌ی راهبردی برای من نقش یک راهنمای دقیق را داشت. با کمک آن توانستم مرور منظم‌تری برای مباحث قبلی داشته باشم و درس‌هایی که از قبل خوانده بودم را دوباره تثبیت کنم.

۳. دفتر برنامه‌ریزی چه نقشی در نظم و پیشرفت تحصیلی‌تان داشته است؟
دفتر برنامه‌ریزی باعث شد بین دروس عمومی و اختصاصی تعادل برقرار کنم. با ثبت ساعات مطالعه، کاملاً مشخص بود کجا کم‌کاری داشته‌ام و کجا باید بیشتر تمرکز کنم.

۴. بین دو آزمون چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید تا با برنامه‌ی راهبردی هماهنگ باشید؟
در دوره‌ی بین آزمون‌ها بیشتر تمرکزم بر مرور مطالبی است که قبلاً مطالعه کرده‌ام. این مرورهای منظم کمک می‌کند مطالب در ذهنم تثبیت شود و با آمادگی بیشتری وارد آزمون شوم.

۵. بیشترین رشد ترازتان در چه بازه‌ای اتفاق افتاد و دلیلش چه بود؟
ترازهای من معمولاً در یک بازه‌ی ثابت قرار داشتند و تغییراتم جابه‌جایی‌های جزئی بود. سعی کرده‌ام سطح مطالعه‌ام را تقریباً ثابت و پیوسته نگه دارم.

راز موفقیت پارسا معدنی ؛ از مدیریت مطالعه تا تسلط در آزمون‌ها


۶. چگونه از تحلیل آزمون‌ها برای برطرف‌کردن نقاط ضعف استفاده می‌کنید؟
بعد از آزمون، همه‌ی سؤال‌های غلط را بررسی می‌کنم و اگر به اشتباه پاسخ داده باشم، نکته یا روش صحیح را در دفترچه‌ی مخصوص یادداشت می‌کنم. این کار کمک می‌کند اشتباه‌هایم تکرار نشوند.

۷. زمانی که نتیجه‌ی آزمون کمتر از انتظارتان می‌شود، چه واکنشی دارید؟
به جای ناراحتی، تلاش خودم را بیشتر می‌کنم. سعی می‌کنم دلیل افت را پیدا کنم و برای آزمون بعدی با انرژی بیشتری آماده شوم.

۸. رقابت با خودتان یا رقابت با دیگران؛ کدام برایتان مهم‌تر است؟
من رقابت را چندان دوست ندارم. تلاش می‌کنم فقط با خودم رقابت کنم و هر بار نسبت به قبل بهتر شوم.

۹. انگیزه‌ی اصلی‌تان برای حفظ تراز بالا چیست؟
حفظ تراز برای من نوعی معیار سنجش عملکردم است. دوست دارم بدانم در چه سطحی هستم و چقدر نسبت به گذشته پیشرفت کرده‌ام.

۱۰. نقش خانواده یا مشاور کانون در پیشرفت شما چگونه بوده است؟
خانواده‌ام همیشه حامی من بوده‌اند؛ چه در فراهم‌کردن محیط مناسب مطالعه و چه در انگیزه‌دادن در زمان‌هایی که خسته می‌شدم. همچنین مشاور کانون با تحلیل عملکرد و ارائه‌ی راهکارهای دقیق، به بهتر شدن روند مطالعاتی‌ام کمک زیادی کرده است.

۱۱. برای درس‌هایی که نقطه‌ضعف بوده‌اند چه روش یا منبعی به کار گرفته‌اید؟
برای برطرف‌کردن ضعف‌ها تلاش می‌کنم وقت بیشتری بگذارم؛ هرچند هنوز احساس می‌کنم به نتیجه‌ی دلخواهم نرسیده‌ام، اما همچنان در حال تمرین و تلاش برای تقویت آن مباحث هستم.

۱۲. در زمان‌هایی که انگیزه‌تان کاهش پیدا می‌کند، چگونه خودتان را احیا می‌کنید؟
در چنین مواقعی سراغ درس‌های مورد علاقه‌ام ـ مخصوصاً دروس عمومی ـ می‌روم. مطالعه‌ی آن‌ها باعث می‌شود حالم بهتر شود و دوباره با انرژی به مسیر اصلی برگردم.

۱۳. آزمون‌های کانون چه چیزی به شما یاد داده‌اند که جای دیگری تجربه نکرده‌اید؟
آزمون‌های کانون به من یاد دادند که به موانع، ساده‌تر و منطقی‌تر نگاه کنم. این آزمون‌ها باعث شدند یاد بگیرم با هر چالش تحصیلی، آرام و هوشمندانه برخورد کنم.

Menu