نام و نام خانوادگی : محمد غلامی زاده
پایه : دوازدهم تجربی
نام شهر و استان : تهران
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ( لیسانس )
شغل و تحصیلات پدر: کارمند ( لیسانس)
میانگین تراز: 6800
سالهای حضور در کانون: ۵ سال
مصاحبهگر : متین قائمی نژاد
شما چگونه با کانون آشنا میشوید؟ فرد خاصی توصیه میکند؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب میکنند؟
من از طریق توصیهٔ یکی از دبیران مدرسه با کانون آشنا میشوم. علاوه بر آن، خواهرم نیز در سالهای گذشته عضو کانون بوده است همین موضوع باعث میشود که من اعتماد بیشتری به شیوهٔ آموزشی کانون داشته باشم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بوده است؟
دستاورد اصلی من از شرکت در آزمونهای کانون، افزایش نظم در مطالعه، تثبیت برنامهریزی هفتگی و کسب شناخت دقیق از نقاط قوت و ضعفم است. این آزمونها به من کمک میکنند که روند مطالعهام را بهطور مستمر ارزیابی کنم و مسیر پیشرفتم را شفافتر ببینم.
پیوستگی در آزمونها چگونه باعث پیشرفت شما میشود؟
پیوستگی در آزمونها باعث میشود که مطالعهام دچار وقفه نشود و تسلط من بر مباحث بهصورت تدریجی و مداوم افزایش یابد. این استمرار موجب میشود که هر موضوعی را پس از هر بار آزمون دقیقتر تثبیت کنم و عملکردم به شکل قابلتوجهی بهبود یابد.
از کدام یک از کارنامههای جعبهابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه چیست؟
من از کارنامهٔ مبحثی، کارنامهٔ هدفگذاری، کارنامهٔ اشتباهات و کارنامهٔ بازیابی استفاده میکنم.
از کارنامهٔ مبحثی استفاده میکنم چون به من نشان میدهد در هر مبحث چه میزان تسلط دارم.
کارنامهٔ هدفگذاری به من کمک میکند که برای هر آزمون هدف دقیق و قابل اندازهگیری تعیین کنم.
کارنامهٔ اشتباهات باعث میشود که خطاهای تکراری را شناسایی کنم و برای رفع آنها برنامهریزی داشته باشم.
کارنامهٔ بازیابی به من کمک میکند که ببینم در مرورهای بعدی چه میزان از مباحث را بهخوبی بازیابی میکنم.
مطابق برنامهٔ راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصیسازی میکنید؟
بله، من بهطور کلی مطابق برنامهٔ راهبردی پیش میروم؛ اما برای افزایش کارایی، آن را شخصیسازی میکنم.
روش من این است که حجم مطالعهٔ هر هفته را بر اساس نقاط ضعف و شرایط مدرسه تنظیم میکنم. بهعنوان مثال، اگر در یک مبحث ضعف بیشتری داشته باشم، زمان بیشتری به آن اختصاص میدهم و در مقابل، برای مباحث قویتر زمان را کاهش میدهم تا تعادل ایجاد شود.
روش شما برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهٔ سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط و بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
من تمام سؤالات آزمون را تحلیل میکنم؛ زیرا تحلیل سؤالات درست نیز به من کمک میکند که تسلطم را افزایش دهم و دلیل صحت پاسخها را دقیقتر درک کنم. با این حال، برای سؤالات غلط، بدون پاسخ و سؤالاتی که با تردید حل میکنم، وقت بیشتری میگذارم تا ضعفهایم را کاملاً رفع کنم.

کدام درسها نقطهقوت شماست؟ روش مطالعهٔ این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای کسب میکنید؟
نقاط قوت من درسهای زیستشناسی و شیمی است.
در زیستشناسی، مطالعهٔ من ترکیبی از خواندن دقیق کتاب درسی، یادداشتبرداری و حل تستهای متنوع است.
در شیمی، ابتدا مفاهیم را کامل میخوانم و سپس تمرکز اصلی را بر حل تستهای محاسباتی و مفهومی میگذارم.
در مدرسه معمولاً نمرههای ۱۹ و ۲۰ کسب میکنم و در آزمونهای کانون نیز عملکرد من در این درسها جزو ترازهای برترم است.
بهطور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت مطالعه میکنید؟ چه تعداد تست کار میکنید؟
در طول سال دوازدهم بهطور میانگین روزانه ۶ تا ۸ ساعت مطالعه میکنم. در دوران نزدیک به آزمونهای مهم یا ایام جمعبندی این میزان به ۹ تا ۱۰ ساعت میرسد.
برای تستزنی نیز بهطور میانگین روزانه ۸۰ تا ۱۲۰ تست حل میکنم و در روزهای جمعبندی تعداد تستها افزایش پیدا میکند.
نقش اعضای خانواده و بهویژه پدر و مادر چگونه است؟
پدر و مادر من با ایجاد آرامش، حمایت عاطفی و فراهم کردن شرایط مناسب مطالعه نقش بسیار مهمی در روند پیشرفت من دارند. آنها برای من محیطی بدون تنش فراهم میکنند و با تشویق و همراهیشان باعث میشوند انگیزهٔ بیشتری برای ادامهٔ مسیر داشته باشم.
برنامهٔ شما برای مطالعهٔ درسهای دهم و یازدهم چگونه است؟
من درسهای پایهٔ دهم و یازدهم را در طول سال دوازدهم بهصورت دورهای مطالعه میکنم. برای این کار، ابتدا مباحث را از روی کتاب درسی مرور میکنم و سپس برای تثبیت، از تستهای زماندار و آزمونکهای موضوعی استفاده میکنم. برنامهٔ من شامل مرورهای منظم، استفاده از خلاصهنویسی و مرور تستهای نشاندار دورههای قبل است تا هیچ مبحث پایهای فراموش نشود.
