گفتگو با آرمین گلچین ؛ قبولی فرهنگیان از رشت

علاقه‌مندی من به حرفه معلمی از دوران دبیرستان شکل گرفت؛ زمانی که با تشویق‌های دلگرم‌کننده اساتید و حمایت خانواده، انگیزه‌ای عمیق در من پدید آمد

گفتگو با آرمین گلچین ؛ قبولی فرهنگیان از رشت

نام و نام خانوادگی : آرمین گلچین

رشته و دانشگاه قبولی : امور تربیتی - دانشگاه پردیس امام علی رشت

نام شهر و استان : رشت - گیلان

میانگین تراز : ۷۶۵۲

از چه زمانی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید :  ۲ سال کانونی بوده است ؛ 26 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار - زیر دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر : آزاد -زیر دیپلم

تراز کنکور : ۷۰۹۹

تراز سوابق تحصیلی :  ۸۲۲۲


مصاحبه گر : علی رستمی

 


از چه زمانی و چگونه به رشته معلمی و دانشگاه فرهنگیان علاقه‌مند شدید؟ چه عواملی سبب ایجاد این علاقه شدند؟  

علاقه‌مندی من به حرفه معلمی از دوران دبیرستان شکل گرفت؛ زمانی که با تشویق‌های دلگرم‌کننده اساتید و حمایت خانواده، انگیزه‌ای عمیق در من پدید آمد. در آن دوران، با درک تأثیر شگرف آموزش بر رشد فردی و اجتماعی، به این باور رسیدم که مسیر دانشگاه فرهنگیان، بهترین بستر برای تحقق رسالت تربیتی و ایفای نقش مؤثر در پرورش نسل آینده است.

 

در خانواده و اطرافیان شما چه کسانی دبیر بوده‌اند؟  

اگرچه در میان خانواده نزدیک و اطرافیان درجه‌یک من، کسی به‌طور مستقیم در حرفه معلمی فعالیت نداشته است، اما این موضوع نه‌تنها مانعی برای علاقه‌مندی من نبود، بلکه انگیزه‌ام را برای پیمودن این مسیر دوچندان کرد. علاقه من به معلمی، برخاسته از درک عمیق مسئولیت اجتماعی و اشتیاق درونی برای تأثیرگذاری مثبت بر جامعه است.

 

کدام‌یک از معلمانتان در شکل‌گیری این علاقه نقش داشتند؟  

به‌گمان من، این علاقه حاصل تأثیر جمعی تمام معلمانی است که در مسیر تحصیلی‌ام همراه من بودند. هر یک از آنان با دانش عمیق، تعهد حرفه‌ای و حس مسئولیت‌پذیری خود، این حقیقت را به من آموختند که معلمی، مؤثرترین ابزار برای ایجاد تغییرات پایدار و عمیق در جامعه است. انتخاب من، ادای احترامی است به میراث ارزشمند همه آن بزرگواران.


اگر روزی معلم شوید، فکر می‌کنید شبیه کدام‌یک از معلمانتان خواهید شد؟ چرا؟  

راستش را بخواهید، آرزو دارم مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‌های معلمان خوبم را در خود پرورش دهم تا بتوانم به یک معلم کامل و الهام‌بخش تبدیل شوم. اما اگر بخواهم تنها یک نفر را نام ببرم، بی‌تردید خانم امام‌دوست، معلم کلاس ششم ابتدایی‌ام، الگوی من خواهند بود. ایشان نه‌تنها در تدریس مهارت بالایی داشتند، بلکه با ایجاد فضایی سرشار از آرامش، احترام و انگیزه، کلاس را به محیطی امن و دلنشین برای یادگیری تبدیل کرده بودند. هدف من نیز همین است: آموزش مؤثر در کنار ساختن فضایی انسانی و رشددهنده برای دانش‌آموزان.

 

توجه شما بیشتر به کدام منابع آزمون فرهنگیان بود؟  

در فرآیند آمادگی برای آزمون فرهنگیان، به تمامی منابع توجه داشتم. با این حال، به مباحث تعلیم و تربیت اسلامی و دروس دینی توجه ویژه‌ای داشتم، چرا که این دروس علاوه بر جنبه حفظی، از عمق مفهومی بالایی برخوردارند و نیازمند درک عمیق و تکرار مستمر هستند.

 

از چه زمانی مطالعه برای آزمون فرهنگیان را آغاز کردید؟  

مطالعه منابع فرهنگیان را از اواخر بهمن‌ماه، با برنامه‌ای فشرده و متمرکز آغاز کردم. پیش از آن، تمام تمرکز و انرژی‌ام صرف آمادگی برای کنکور سراسری و امتحانات نهایی شده بود. پس از عبور از آن مرحله، منابع فرهنگیان را به برنامه مطالعاتی‌ام اضافه کردم و با جدیت پیگیری نمودم.

 

برای بخش استعداد تحلیلی چه اقداماتی انجام دادید؟  

در بخش استعداد تحلیلی، تمرکز اصلی‌ام بر حل تست‌های متنوع، به‌ویژه تست‌های سال‌های گذشته آزمون فرهنگیان بود. این تمرین‌ها به من کمک کردند تا با ساختار سوالات آشنا شوم و مهارت تحلیلی‌ام را به‌مرور ارتقا دهم.

 

آیا در آزمون‌های کانون در بخش فرهنگیان شرکت کردید؟  

بله، در آزمون‌های کانون ویژه فرهنگیان شرکت کردم. این آزمون‌ها برای من بسیار مفید بودند، زیرا فرصتی برای مرور کلی منابع فراهم می‌کردند و به حفظ آمادگی ذهنی‌ام کمک می‌نمودند.

Menu