گفت و گو با زهرا حیدرزاده از قبولی‌های دانشگاه کاشان

گفت و گو با زهرا حیدرزاده از قبولی‌های دانشگاه کاشان -

گفت و گو با زهرا حیدرزاده از قبولی‌های دانشگاه کاشان

نام و نام خانوادگی: زهرا حیدرزاده 

رتبه سال 1404: 1500

نام شهر و استان: شهر کاشان استان اصفهان

میانگین تراز: ۶۷۰۰

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟ از سال یازدهم عضو کانون بودم تقریبا دو سال آزمون ها را به صورت مداوم شرکت میکردم به جز آزمون های تابستانه

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم مکانیک دستگاه سنگین

تراز سوابق تحصیلی: 1076

 

مصاحبه‌گر : الهه معروفی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق دوستان و مدرسه با کانون قلمچی آشنا شدم

 

  1. نمره‌های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلی‌تان چند شد؟

نمره های سال دوازدهمم در بازه ی ۱۹ تا ۲۰ بودند و نکره های سال یازدهم در بازه ی ۱۹.۵ تا ۲۰ بودند

تراز تحصیلی ام 1076 شد

 

  1. شما در آزمون‌های کانون به صورت حضوری شرکت می‌کردید یا آنلاین؟ چرا؟

حضوری. چون میخواستم بیشتر شبیه به فضای کنکور باشد و در جو و محیط آزمون حضوری قرار بگیرم تا برای جلسه ی کنکور آمادگی بیشتری کسب کنم و مدیریت درست آزمون سر جلسه را به طور کامل یاد بگیرم

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

یکی دو غیبت داشتم به دلیل اینکه در آن زمان صلاح میدیدم مطابق برنامه ی شخصی خودم پیش برم ک شاید کمی با بودجه ی قلمچی متفاوت بود

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله حدالامکان سعی می‌کردم در برنامه ی شخصی سازی شده ی خودم با بودجه ی قلمچی پیش برم به طوری ک در پایان دو هفته توانسته باشم به طور کامل به مباحث بودجه رسیده باشم ک این کار با کمک مشاورم انجام میدادم

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

دفتر جدا برای تحلیل آزمون داشتم ک در ابتدا غلط های هر درس به همراه جواب و علت غلط جواب دادنم یادداشت میکردم. سپس به سراغ نزده هایم رفته و آنها را نیز مانند غلط هایم در دفتر یادداشت کرده و دلیل نزده گذاشتنم هم مینویسم اما برای سوال های درست همه را چک نمیکردم و تنها سوال هایی ک بنظرم نکته دار بودنند یا در سر جلسه بین دو گزینه مانده و در نهایت یکی را انتخاب کرده بودم و زده بودم را از روی پاسخنامه چک میکردم تا دیدگاه طراح را بهتر و کامل تر درک کنم و سپس اگز در آن تست به نکته ی جدیدی بر میخوردم آن را در کتاب مینوشتم

 

  1. کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کردید؟

درس زیست نقطه قوت من بود در حالی ک این درس در ابتدا ( سال دهم) نقطه ضعف من به حساب می آمد اما با زدن تست های فراوان از کتاب کار ها و عوض کردن دیدگاه خودم نسبت به طرح تست در زیست و یادگیری شیوه ی نگاه طراح به مباحث و طرح سوال با عث شد پس از تلاش فراوان در سال یازدهم به نقطه قوت پایدار من در آزمون های قلمچی تبدیل شود. در ابتدا درصد آن گاها زیر ۵۰ درصد بود اما سپس به بالای ۷۰ درصد و در سال دوازدهم بیشتر در بازه ی ۸۰ تا ۹۰ بود

 

  1. آیا در کلاس‌های درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟

بله در کلاس ها شرکت داشتم و صادقانه اگر به عقب برگردم سر بعضی کلاس های مدرسه نمی‌روم و بنظرم یکی از اشتباهاتم این بود ک به حضورم در کلاس ها بیش از اندازه اهمیت دادم در حالی ک گاها بعضی از آنها فقط وقتم را میگرفتند

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله برنامه ی شخصی خودم را همیشه در دفتر یادداشت میکردم که کمک بسزایی به من در نظم دادن کار هایم کرد

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب های سه سطحی فیزیک و ریاضی را استفاده کردم ک بنظرم سطح سوالات خوب و تفکیک سازی آنها بسیار عالی بود

 

  1. بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

درس زیست. ابتدا کتاب درسی را با دقت و وسواس شدید روی تک تک کلمات قید ها جملات می‌خواندم. سال دهم ک دیدگاه درستی نداشتم درسنامه نیز می‌خواندم یا دیدگاه درستی همانند دیدگاه یک طراح سوال بگیرم اما بعد ک کم کم درصد پیشرفت کرد و دیدگاهم تغییر کرد ( اواسط یازدهم ) دیگر درسنامه نخواندم و مستقیم به سراغ تست میرفتم ابتدا آموزشی و سپس سرعتی میزدم برای چک کردن با پاسخنامه نیز سوال های اشتباه و نزده را چک میکردم اما چون نمیخواستم زمان زیادی از دست بدهم همه ی سوال های درست را چک نمیکردم و صرفا اگر در گزینه های سوال شکی داشتم یا ابهامی برایم وجود داشت یا نمی‌دانستم با استدلال درستی آن را انتخاب یا رد کرده ام را چک میکردم تا مطمئن شوم.

 

  1. اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون اردی‌بهشت ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟  

 در اردیبهشت عملکرد بهتری داشتم

 

  1. در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می‌کردید؟

بیشتر هدفم روی قبولی رشته ی مورد علاقم بود تا صرفا یک عدد.  خانواده ی بسیار حمایتگر داشتم که همیشه و در همه ی شرایط در کنار من بودند و از لحاظ روحی رثمن را حمایت می‌کردند از آنجایی ک فرد به شدت مضطرب و نگرانی هستم همان آرامش نسبی ک داشتم را هم مدیون خانواده و مشاور و دوست صمیمی ام بودند ک همه جوره کنارم بودند

 

  1. دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟

شرکت نکردم

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

 بیشتر با مدرسه پیش میرفتم و در سال یازدهم از آنجا که امتحان نهایی داشتم عمومی ها را نیز از همان اول سال با جدیت به آنها پرداختم با کتاب کار آنها را تقویت و تمرین میکردم

 

  1. آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟

بله معلم های دروس زیست ( سرکار خانم میرزایی) و ریاضی ( سرکار خانم خسروان زاده)  بسیار از آنها قدردان و متشکر هستم به علت نحوی تدریس بسیار عالی ای ک داشتند به طوری ک می‌توانستند درصد زیادی از بار علمی خود را به دانش آموز منتقل کنند و همیشه جدید ترین و پر تکرارترین تست ها و نکته ها را در اختیار ما قرار دادند. صمیمانه از آنها تشکر میکنم

 

  1. فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟

شاید بازه ی رتبه را با توجه به تراز کنکور و سوابق می‌توانستم حدس بزنم اما باز هم تا حدودی غیر قائل پیش بینی به حساب می آمد. 

 

Menu