گفت و گو با علی محمدی علمدارمحلی قهرمان پیوستگی ازبهشهر

گفت و گو با علی محمدی علمدارمحلی دهم تجربی قهرمان پیوستگی ازبهشهر

گفت و گو  با علی محمدی علمدارمحلی قهرمان پیوستگی ازبهشهر

نام: علی

نام خانوادگی: محمدی علمدار محلی

پایه/ رشته: دهم تجربی

میانگین تراز: ۶۰۰۰

شغل/ تحصیلات پدر: کارمند بانک / کارشناسی ارشد مدیریت امور بانکی

شغل/ تحصیلات مادر: بازنشسته/ کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی

 

مصاحبه کننده : ابراهیم پیروزنیا (مسئول نمایندگی قلم چی شهرستان بهشهر)

 

۱- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده است؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

درباره کانون شنیده بودم. البته معلمان هم پیشنهاد کردند برای یادگیری بهتر در آزمون شرکت کنم. در خانواده افرادی عضو کانون بوده‌اند که نتیجه قابل قبولی کسب کردند.

 

۲- چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟

یک سال و در پایه دهم عضو کانون بوده‌ام.

 

۳- دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بوده است؟

با آزمون دادن متوجه نحوه طرح سؤال در برخی از مباحث شدم.

 

۴- شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

تقریباً در همه آزمون‌ها شرکت داشته و از برنامه راهبردی استفاده کرده‌ام، ولی در برخی آزمون‌های هدف گذاری شرکت نکرده‌ام. خودم را حدود هفتاد درصد یک دانش‌آموز کانونی می‌دانم.

 

۵- چرا در این تعداد آزمون شرکت کردید؟

گاهی خسته کننده بود! ولی برای یادگیری بهتر لازم است.

 

۶- آیا در آزمون کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

تقریباً غیبتی نداشتم. برای دیدن نتیجه تلاش‌ها و شناخت نقاط قوت و ضعفم در آزمون‌ها شرکت می‌کردم.

 

۷- پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

علی‌رغم پیوستگی در آزمون‌ها پیشرفتی که انتظار داشتم محقق نشد.

 

۸- مطابق برنامه راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید؟

بخشی از هفته اول طبق بودجه‌بندی شخصی مطالعه و باقی را به مطالعه بر اساس بودجه‌بندی کانون می‌پردازم.

 

۹- آیا روش بازیابی را می‌شناسید؟ اگر این روش را می‌شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟

بله قبل از اینکه از طریق معلمان یا مشاور کانون با آن آشنا شوم، خودم از این روش استفاده می‌کردم.

 

۱۰- روش مطالعه شما چگونه است؟ بیشتر با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره خوانی می‌کنید؟

بیشتر دوباره خوانی می‌کنم.

 

۱۱- در چه روزی تحلیل آزمون را انجام می‌دهید؟ روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آيا همه سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

بیشتر در همان روز آزمون سوالات غلط را بررسی می‌کنم.

 

۱۲- آيا برنامه آزمون با برنامه مدرسه هماهنگ بود؟

برنامه آزمون با مدرسه هماهنگ نبود و در هماهنگی بین دو برنامه مشکل داشتم.

 

۱۳- اگر به بودجه‌بندی برنامه آزمون نمی‌رسیدید چگونه جبران می‌کردید؟

اگر به بودجه‌بندی آزمون نمی‌رسیدم سعی می‌کردم با امکاناتی که داشتم تا حدودی عقب ماندگی‌ام را جبران کنم. و البته روی نقاط قوتم تمرکز می‌کردم.

 

۱۴- به طور میانگین روزی چند ساعت درس می‌خوانید؟

به طور میانگین روزانه حدود ۳ ساعت درس می خوانم و در روز‌های تعطیل تا دو و نیم ساعت بر ساعات مطالعه می‌افزایم.

 

۱۵- آيا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شده‌اید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟

طول سال به شدت به افت تراز دچار شدم. تلاش کردم تعداد سوال‌های غلط را کم کنم.

Menu