گفتگو باسیده مبینا خادم، قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

در درسی مثل زیست، همه سوالات چه درست و چه غلط را تحلیل می‌کردم. در شیمی، حفظیات و مفاهیم را تحلیل می‌کردم و مسائل را با اولویت به سوالات نزده و غلط بررسی می‌کردم.

گفتگو باسیده مبینا خادم، قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی
  • نام و نام خانوادگی: سیده مبینا خادم
  • رشته و دانشگاه قبولی: پزشکی روزانه سبزوار
  • تراز کنکور: ۸۹۹۰
  • تراز سوابق تحصیلی: ۹۶۶۰
  • نام شهر و استان: مشهد، خراسان رضوی
  • میانگین تراز: ۶۱۰۰
  • سال‌های حضور در کانون: 1سال
  • تعداد شرکت در آزمون: 20آزمون
  • شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار، دیپلم
  • شغل و تحصیلات پدر: آزاد، سیکل
  • درصد دروس در کنکور ۱۴۰۳: میانگین ۵۰


  • اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

    • اولین تراز من 5700بود که به ۶۲۰۰ رسیده است.

  • مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

    • مهم ترین دلیل موفقیت من تلاش و استمرار و عقب نکشیدن در شرایط مختلف می باشد.


  • شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌ای اجرا کردید؟

    تسلط بر نقاط قوت و توجه به نقاط ضعفم را انجام دادم.


  • پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

    • تلاش و استمرار و قرارگیری در موقعیت با مرور بیشتر نکات باعث پیشرفت من شد.


  • تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

    • بله، از روش ضرب در و منها استفاده می کردم. در کنکور و آزمون‌های آزمایشی با شناخت تیپ سوالات زمان‌دار و چالشی از آن‌ها عبور می‌کردم و در صورت اضافه آوردن زمان، بر اساس تسلط و زمانی که برای حل سوال نیاز داشتم، با اولویت سر جلسه به آن‌ها زمان اختصاص می‌دادم.


  • از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

    • کارنامه اصلی اشتباهات برای بررسی تراز و درصد و مقایسه خودم با قبل و استخراج سوالات غلط و نزده یا دام‌دار استفاده کردم.

  • مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی‌سازی می‌کردید؟

    •  با توجه به برنامه وبرنامه روزانه‌ای که برای کنکور داشتم، مطالب را جمع‌بندی می‌کردم.

  • روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

    • در درسی مثل زیست، همه سوالات چه درست و چه غلط را تحلیل می‌کردم. در شیمی، حفظیات و مفاهیم را تحلیل می‌کردم و مسائل را با اولویت به سوالات نزده و غلط بررسی می‌کردم. در ریاضی و فیزیک نیز بیشتر به سوالات نزده و غلط توجه می‌کردم.


  • به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید؟

    • تعداد متغیر بود و عدد ثابتی نداشت. صرفاً کیفیت برایم مهم بود نه کمیت. در درس‌هایی مثل زیست، مطالعه و روخوانی بیشتری داشتم و در درس‌هایی مثل فیزیک، یادگیری بیشتر با تست زدن انجام می‌شد.

  • اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون اردیبهشت ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید.
    مرور بیشتر قبل کنکور و توجه به کنکورهای گذشته و نکته‌برداری از مطالب جدید و مهم روش اصلی من بود.


  • برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

    • اوایل سال دهم را جلو انداختم و به اندازه‌ای که جلو افتادم، یازدهم را همزمان با هم پیش می‌بردم.

  • چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم‌سال دوم گرفتید؟

    • تصمیم به افزایش تعداد آزمون و تحلیل درست آزمون و افزایش سرعت در تحلیل گرفتم.

  • از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تأثیر مستقیم در کنکور دارد، چگونه بین این دو تعادل ایجاد کردید؟

    • درس‌هایی مثل ادبیات و زبان که پایه‌ای هستند و ضریب بالایی دارند را از ابتدا به آن‌ها تایم ثابتی اختصاص می‌دادم و برای درس‌های دیگر نزدیک امتحانات نهایی با خواندن و حل سوالات نهایی سال‌های گذشته مرور می‌کردم و آمادگی لازم را کسب می‌کردم.
Menu