راهبرد، برنامه‌ریزی و تحلیل؛ مثلث طلایی پیشرفت سیده فاطمه خشنودی

هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟ هدف اصلی من، سنجش مستمر سطح دانش و ایجاد فضای رقابتی شبیه‌سازی‌شده برای آمادگی بهتر در آزمون سراسری کنکور است.

راهبرد، برنامه‌ریزی و تحلیل؛ مثلث طلایی پیشرفت سیده فاطمه خشنودی

نام و نام خانوادگی: سیده فاطمه خشنودی 
 پایه تحصیلی: دوازدهم رشتهٔ علوم انسانی 
 محل سکونت: شهر گچساران، استان کهگیلویه و بویراحمد 
 شغل و تحصیلات مادر: فوق‌دیپلم، خانه‌دار 
 شغل و تحصیلات پدر: فوق‌لیسانس، کارمند در شبکهٔ بهداشت 
 میانگین تراز آزمون‌های کانون: ۵۸۳7 
 سابقهٔ حضور در کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چی): 1 سال 
تعداد آزمون‌های شرکت‌شده: 12 آزمون


راهبرد، برنامه‌ریزی و تحلیل؛ مثلث طلایی پیشرفت سیده فاطمه خشنودیمصاحبه گر : نسرین احمدی 


هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟  

هدف اصلی من، سنجش مستمر سطح دانش و ایجاد فضای رقابتی شبیه‌سازی‌شده برای آمادگی بهتر در آزمون سراسری کنکور است.  


مهم‌ترین دستاورد و عامل موفقیت شما در مهرماه چه بوده است؟  

هدف‌گذاری دقیق مبتنی بر برنامهٔ راهبردی و همراهی آن با پیشرفت مستمر در سطح علمی، مهم‌ترین عامل موفقیت من در این بازهٔ زمانی بوده است. 

 شما در آزمون‌ها به‌صورت حضوری یا آنلاین شرکت می‌کنید؟ 

در آزمون‌ها به‌صورت حضوری شرکت می‌کنم؛ زیرا این شیوه، فضای آزمون را به شرایط واقعی کنکور نزدیک‌تر می‌سازد و از این طریق، تمرین بهتری برای مدیریت زمان و استرس فراهم می‌شود.  


شما کارنامهٔ آزمون را در چه زمانی و از چه مسیری دریافت می‌کنید؟  

ابتدا کارنامه را از طریق صفحهٔ شخصی دریافت می‌کنم و سپس در ساعات عصر به مرکز کانون مراجعه نموده و آن را به‌همراه مربی یا مشاور تحلیل و بررسی می‌کنم.  


برای پیشرفت در هر آزمون، چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟  

برنامه‌ریزی من بر اساس برنامهٔ راهبردی و بودجه‌بندی تعیین‌شده برای هر آزمون صورت می‌گیرد. در هر دوره، اولویت با مباحثی است که در بودجهٔ آزمون بعدی قرار دارند.  


روش مطالعهٔ موفق شما در کدام درس به‌کار گرفته می‌شود؟ 

در دروس مفهومی، ابتدا به مطالعهٔ درسنامه و سپس حل تست‌های متنوع با سطوح مختلف می‌پردازم. این روش باعث بالارفتن سطح درک مفاهیم و کسب مهارت در تحلیل سؤالات پیچیده می‌شود.  


شما در هر آزمون به چند زوج درس پاسخ می‌دهید؟ کدام دروس و چرا؟  

در آزمون‌ها، علاوه بر دروس پایهٔ دوازدهم، به سؤالات دروس پایهٔ دهم نیز پاسخ می‌دهم. این امر با هدف حفظ پایهٔ درسی و تقویت بنیان‌های اولیهٔ دانش صورت می‌گیرد.  


با توجه به اهمیت امتحانات و معدل نهایی، برنامه‌ریزی شما برای موفقیت در امتحانات مدرسه چگونه است؟  

در کنار مطالعهٔ تستی، زمان‌های معینی را به مطالعهٔ مفهومی و تشریحی اختصاص می‌دهم. این دوگانگی باعث تقویت همزمان قابلیت پاسخ‌گویی به سؤالات کنکور و امتحانات پایان‌ترم می‌شود.  


آیا مطابق برنامهٔ راهبردی حرکت می‌کنید؟ نحوهٔ برنامه‌ریزی شما برای هر دو هفته چگونه است؟  

بله، دقیقاً مطابق برنامهٔ راهبردی پیش می‌روم. در برنامه‌ریزی دوهفته‌ای، مباحثی که در بودجهٔ تعیین‌شده قرار دارند، اولویت‌بندی و به‌صورت سیستماتیک مطالعه می‌شوند.  


از کدام کارنامه‌های جعبهٔ ابزار استفاده می‌کنید؟ چگونه از هر یک بهره می‌برید؟  

از «کارنامهٔ اشتباهات» استفاده می‌کنم. این کارنامه به من کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنم، مطالب ناقص را تکمیل نمایم و تعداد خطاها را در آزمون‌های آتی کاهش دهم.  


از چه منابع کمک‌آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟  

از کتاب‌های سری «آبی» و مجموعهٔ «سه‌سطحی» کانون استفاده می‌کنم. 


 دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل آن چه کمکی به شما می‌کند؟ 

 بله، دارای دفتر برنامه‌ریزی هستم. ثبت دقیق ساعات مطالعه و تنظیم تعادل بین دروس و فعالیت‌های غیردرسی، از طریق این دفتر امکان‌پذیر شده و به بهبود مدیریت زمان کمک می‌کند.

 

 تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش تحلیل شما چگونه است؟ 

 تحلیل آزمون را همان روز برگزاری آن، پس از استراحت کوتاه، آغاز می‌کنم. روش من، تمرکز اولیه بر سؤالات اشتباه، سپس سؤالات نزده و در نهایت بررسی پاسخ‌های صحیح است تا ضمن شناسایی نقاط ضعف، از تکرار خطاها جلوگیری شود.

 

 منابع و برنامه‌ای که برای آمادگی در آزمون‌های تشریحی به‌کار بستید، چه بود؟ 

 در آمادگی برای آزمون‌های تشریحی، از نمونه سؤالات مندرج در سایت کانون فرهنگی آموزش استفاده کردم. این سؤالات، هم از نظر ساختار و هم از نظر محتوا، تطابق بسیار خوبی با امتحانات مدارس داشته و به‌عنوان مرجع اصلی تمرین به‌کار رفتند.

Menu