میلاد کزنلو ، قبولی آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان

از چه زمانی و چگونه به رشتهٔ معلمی و دبیری و دانشگاه فرهنگیان علاقه‌مند شدید؟ چه عواملی سبب ایجاد این علاقه شد؟ علاقهٔ من به رشتهٔ دبیری و دانشگاه فرهنگیان از سال دوازدهم و در پی معاشرت با دوستان

میلاد کزنلو ، قبولی  آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان

نام و نام خانوادگی: میلاد کزنلو
 رشته و دانشگاه قبولی: آموزش زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه فرهنگیان بحرالعلوم شهرکرد 
 نام شهر و استان: گچساران، کهگیلویه و بویراحمد 
 میانگین تراز: ۶۱۰۰ 
 از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟ سال دهم و دوازدهم عضو کانون بوده و در حدود ۴۰ آزمون شرکت کرده است. 
 شغل و تحصیلات مادر: لیسانس علوم تربیتی، معاون آموزشی 
 شغل و تحصیلات پدر: لیسانس علوم تربیتی، معلم 
 درصدهای کنکور ۱۴۰۴: 
 ریاضی: ۵٪ 
 فنون ادبی: ۲۶٪ 
 جامعه‌شناسی: ۸۰٪ 
 روان‌شناسی: ۶۵٪ 
 زبان عربی: ۵۰٪ 
 تاریخ و جغرافیا: ۳۵٪ 
 فلسفه و منطق: ۱۰٪ 
 اقتصاد: ۳۲٪ 
 تراز کنکور: ۸۶۰۰ 
 تراز سوابق تحصیلی: ۸۷۰۰ 


میلاد کزنلو ، قبولی  آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیانمصاحبه‌گر: رحیم نوروزنژاد  


 از چه زمانی و چگونه به رشتهٔ معلمی و دبیری و دانشگاه فرهنگیان علاقه‌مند شدید؟ چه عواملی سبب ایجاد این علاقه شد؟  

علاقهٔ من به رشتهٔ دبیری و دانشگاه فرهنگیان از سال دوازدهم و در پی معاشرت با دوستان و نزدیکان شکل گرفت. عوامل مؤثر در این علاقه، حضور معلم‌بودن هر دو والدین در حرفه، همراهی آن‌ها در مسیر علمی، و علاقهٔ ذاتی‌ام به انتقال دانش به دیگران بود.  


در خانواده و اطرافیان شما چه کسانی دبیر بودند؟  

در خانواده، هر دو والدین، یکی از عموهایم و دختر عموی پدرم نیز در جایگاه معلمی فعالیت داشته‌اند.  

کدام معلم‌هایتان در این علاقه تأثیرگذار بودند؟  

اکثر معلمانم در شکل‌گیری این علاقه نقش مؤثری داشتند؛ با این حال، تأثیر دبیر ادبیاتم ویژه‌تر بود، به‌گونه‌ای که پس از گذراندن درس‌های ایشان، علاقه‌ام به رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی تثبیت شد.   


فکر می‌کنید اگر معلم شوید، شبیه کدام معلم خود خواهید شد؟ چرا؟ 

بدیهی است که تفکرات هر فرد با دیگری متفاوت است؛ با این حال، سعی خواهم کرد تا در ویژگی‌های حرفه‌ای و اخلاقی به الگوی آقای مکاریان، دبیر تاریخ دورهٔ دوم متوسطه، تقریب بخورم. ایشان معلمی صبور، مهربان و متعهد به رشد دانش‌آموزان بودند.

 

  توجه شما بیشتر به کدام منابع فرهنگیان بود؟ 

 تمرکز اصلی من طی سال‌های تحصیلی بر کنکور سراسری و امتحانات نهایی بود و به همین خاطر، مطالعهٔ دقیق منابع اختصاصی دانشگاه فرهنگیان کمتر مورد توجه قرار گرفت. با این حال، در میان منابع مرتبط، بیشتر به کتاب «تعلیم و تربیت» پرداختم.

 

  از چه زمانی مطالعه برای فرهنگیان را شروع کردید؟ 

 به‌صورت کلی، مطالعهٔ جدی برای کنکور و تست‌های کنکوری در سال یازدهم آغاز شد؛ اما در سال دهم نیز تلاش مناسبی داشتم. در مورد منابع دانشگاه فرهنگیان، مطالعهٔ بخش «تعلیم و تربیت» از بهمن ماه سال دوازدهم آغاز شد، در حالی که برای بخش هوش و استعداد تحلیلی زمان کافی اختصاص ندادم.

 

  برای بخش استعداد تحلیلی چه کار ویژه‌ای انجام دادید؟ 

 برای بخش هوش و استعداد تحلیلی، فعالیت ویژه‌ای انجام ندادم، جز تحلیل گزیده‌ای از تست‌های هوش ارائه‌شده در آزمون‌های کانون فرهنگی آموزش.

 

 آیا در آزمون‌های کانون در بخش فرهنگیان شرکت می‌کردید؟ 

 بله، در اکثر آزمون‌های مرتبط با رشتهٔ فرهنگیان به‌صورت مداوم حضور یافتم.

 

 پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

 شرکت پیوسته در آزمون‌ها، زمینهٔ رعایت برنامه‌ریزی دقیق را فراهم کرد و بهره‌گیری بهینه از زمان را تسهیل نمود. این گونه بود که امکان جمع‌بندی و مرور مطالب، چند روز پیش از برگزاری هر آزمون، فراهم می‌شد.

 

  بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ 

 بهترین عملکرد من در کنکور سراسری سال ۱۴۰۴، در درس جامعه‌شناسی با کسب ۸۰ درصد بود. روش مطالعه‌ام در این درس شامل مطالعهٔ کامل متن کتاب، تمرکز بر جزئیات مهم، حل فوری تست‌های مرتبط بلافاصله پس از خواندن هر مبحث، و سپس انجام مروری سریع برای شناسایی و رفع نقاط ضعف بود.

Menu