گفت و گو با سارینا مجیدی دختر تلاشگر ششم دبستان از ساوه

هدف اصلی من از شرکت در آزمون‌های کانون، آشنایی با نوع سوالات و مباحث مختلف درسی است. این آزمون‌ها به من این فرصت را می‌دهند که تسلط خود را در زمینه‌های مختلف تقویت کنم .

گفت و گو با سارینا مجیدی دختر تلاشگر ششم دبستان از ساوه

نام و نام خانوادگی: سارینا مجیدی

پایه: ششم

نام شهر و استان: شهرستان ساوه، استان مرکزی

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار (فوق دیپلم)

شغل و تحصیلات پدر: شاغل در شرکت (لیسانس)

میانگین تراز: ۶۰۰۰

سال‌های حضور در کانون: از تابستان ۱۴۰۴

تعداد آزمون‌هایی که شرکت کرده‌ام: ۹ آزمون


مصاحبه گر : خانم کریمی 



1. هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

هدف اصلی من از شرکت در آزمون‌های کانون، آشنایی با نوع سوالات و مباحث مختلف درسی است. این آزمون‌ها به من این فرصت را می‌دهند که تسلط خود را در زمینه‌های مختلف تقویت کنم و با زمان‌بندی مناسب برای پاسخگویی به سوالات آشنا شوم. همچنین، این آزمون‌ها به من کمک می‌کنند تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و بر اساس آن‌ها برنامه‌ریزی مناسبی برای مطالعه داشته باشم.




2. مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته‌اید چیست؟

مهم‌ترین چیزی که از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته‌ام، نحوه برنامه‌ریزی مؤثر برای مطالعه است. با استفاده از منابع و راهنمایی‌های کانون، توانسته‌ام یک برنامه منظم برای مطالعه تنظیم کنم که شامل مرور درس‌ها، حل تمرینات و شرکت در آزمون‌های آزمایشی است. این برنامه‌ریزی به من کمک کرده تا با نظم بیشتری به یادگیری بپردازم و در نتیجه، عملکرد بهتری در امتحانات داشته باشم.




3. در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟

من ترجیح می‌دهم در آزمون‌ها به صورت حضوری شرکت کنم. زیرا این نوع شرکت در آزمون‌ها شبیه‌سازی بهتری از فضای امتحانات واقعی ایجاد می‌کند. حضور در یک محیط واقعی به من کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری داشته باشم و تجربه‌ای نزدیک به شرایط واقعی امتحان کسب کنم. این امر باعث می‌شود که در روز امتحان واقعی استرس کمتری داشته باشم و بتوانم بهتر عمل کنم.



4. با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

برای موفقیت در امتحانات مدرسه، سعی می‌کنم علاوه بر تست زدن، از نمونه سوالات کتاب آبی نیز استفاده کنم. این کتاب‌ها به من کمک کرده‌اند تا با نوع سوالات آشنا شوم و مفاهیم را بهتر درک کنم. همچنین، هر روز بعد از مدرسه، زمان مشخصی را برای مرور درس‌ها اختصاص می‌دهم تا بتوانم نمرات خوبی کسب کنم.



5. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟

بله، من مطابق با برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنم. برای دو هفته آینده، هر روز بعد از آمدن از مدرسه ابتدا درس‌های داده شده را مرور می‌کنم و سپس به سراغ کتاب‌های آبی می‌روم تا سوالات مربوط به آن درس را پاسخ دهم. همچنین، به طور میانگین روزانه دو ساعت را برای مباحث هوش از کتاب جامع هوش کمپلکس و هوش کلامی و تصویری قلم چی اختصاص می‌دهم. این برنامه‌ریزی به من کمک می‌کند تا بر روی مباحث مختلف تسلط پیدا کنم.



6. برنامه شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟

برنامه من برای شروع سال تحصیلی شامل تلاش بیشتر نسبت به سال‌های قبل است. با کمک کلاس‌های قلم چی قصد دارم در درس‌هایم پیشرفت کنم و به هدفم که قبولی در آزمون تیزهوشان است، دست یابم. همچنین، هدف دارم که از همان ابتدای سال تحصیلی نظم و انضباط بیشتری را رعایت کنم و زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهم.



7. با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم‌سال اول گرفته‌اید؟

با شناختی که از خودم پیدا کرده‌ام و شناسایی نقاط ضعف و قوت خود، توانسته‌ام یک برنامه‌ریزی درسی مناسب برای نیم‌سال اول داشته باشم. این برنامه شامل تمرکز بر روی نقاط ضعف و تقویت آن‌هاست تا بتوانم عملکرد بهتری داشته باشم. همچنین، سعی می‌کنم از تجربیات تابستان استفاده کرده و بر اساس آن‌ها پیشرفت کنم.



8. از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟

من از منابع کمک آموزشی کانون شامل کتاب‌های آبی، کتاب‌های هوش کلامی و تصویری، کتاب پرتکرار و کتاب‌های جامع استفاده می‌کنم. این منابع به من کمک کرده‌اند تا مفاهیم درسی را بهتر درک کنم و توانایی‌های خود را تقویت نمایم. همچنین، شرکت در آزمون‌ها باعث می‌شود که با نوع سوالات آشنا شوم و بتوانم در شرایط واقعی امتحان عملکرد بهتری داشته باشم.



9. دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، من دفتر برنامه‌ریزی دارم. تکمیل این دفتر به من کمک می‌کند تا کارهایم را با نظم جلو ببرم و بتوانم زمان خود را بهتر مدیریت کنم. این دفتر به عنوان ابزاری کارآمد برای پیگیری اهداف تحصیلی عمل می‌کند و باعث می‌شود که احساس مسئولیت بیشتری نسبت به مطالعه خود داشته باشم.



10. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟

من تحلیل آزمون را همان روز برگزاری آزمون یا حداکثر تا عصر روز بعد انجام می‌دهم. ابتدا یک بار دیگر آزمون را با دقت بیشتری مرور می‌کنم و سپس شروع به بررسی پاسخ‌ها می‌کنم. اگر پاسخ اشتباهی داشته باشم، سوال را چند بار با جزئیات برای خود توضیح می‌دهم و نکات مربوط به آن را یادداشت می‌کنم تا در صورت مرور مجدد برایم یادآوری شود. این روش کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و در آینده آن‌ها را برطرف نمایم.

Menu