«برای علوم و ریاضی از کتابهای سهسطحی استفاده میکردم. »
نام و نام خانوادگی: کسرا ملا اسماعیلپور
پایه: دهم
شهر و استان: مهاباد – آذربایجان غربی
میانگین تراز: ۵۵۰۰
سالهای عضویت در کانون و تعداد آزمونها: از پایه نهم تا دهم
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار – لیسانس
شغل و تحصیلات پدر: راننده – دیپلم
مصاحبهگر: مانی هوشیار
---
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق مدرسه و آشنایان با آزمونهای قلمچی آشنا شدم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
باعث شد قدرت تستزنی من افزایش پیدا کند و برنامهریزی دقیقتری داشته باشم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله، براساس برنامهی راهبردی درس میخواندم. ابتدا درسهای مدرسه را مطالعه میکردم و سپس سراغ تستزدن برای آزمونها میرفتم.
کدام درسها نقطهقوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
ریاضی نقطهقوتم بود. تستهای بیشتری کار میکردم، زمان بیشتری برای مطالعهی ریاضی اختصاص میدادم و تمرین زیادی داشتم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
در ریاضی هفتم و هشتم ضعیف بودم اما با تغییر روش مطالعه و تمرین و تکرار زیاد، آن را به نقطهقوت تبدیل کردم.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تستزدن اختصاص میدادید؟
بهطور کلی روزانه ۳ ساعت درس میخواندم و تقریباً یک بخش از زمان مطالعه را به تستزدن اختصاص میدادم.
دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده بود؟
دفتر برنامهریزی داشتم و تکمیل آن باعث شد برنامهی دقیقتر و ساعت مطالعهی منظمی داشته باشم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
تعداد سؤالهایی را که پاسخ داده بودم بررسی میکردم و به سؤالات غلط و نزده بیشتر توجه داشتم. ابتدا سؤالات غلط و سپس سؤالات نزده را بررسی میکردم.
برنامهی شما برای دورهی امتحانات چیست؟ برای کسب نمرهی بالا چه راهکاری بهکار میبرید؟
سعی میکردم ساعت مطالعهی مفیدی داشته باشم. سؤالات امتحانی زیادی حل میکردم و از کتاب سؤالات پرتکرار استفاده میکردم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
همزمان با امتحانات نوبت دوم مدرسه برای آزمون تیزهوشان هم مطالعه میکردم.
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت و دقت، ۱۲ آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتابهای هوش کلامی و هوش غیرکلامی استفاده میکردم.
از چه منابعی (۱۵۰۰ تست، سهسطحی ریاضی، سهسطحی علوم و سهسطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
برای علوم و ریاضی از کتابهای سهسطحی استفاده میکردم. برای مطالعهی این کتابها ابتدا مفهوم کلی را از روی درسنامه میخواندم و سپس تستهای زیادی کار میکردم.
با چه روشی کتابهای خود را مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
ابتدا درسنامه را میخواندم و سپس تست کار میکردم. یک تعداد تست مشخص میزدم و بعد تستها را از روی پاسخنامه بررسی میکردم.
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
منابع را تکرار نمیکردم و سعی میکردم سؤالهای جدیدتر و بیشتری حل کنم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
سعی میکردم هر روز هر دو بخش استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی را مطالعه کنم.
برنامهی شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
بیشتر از منابع تستی استفاده میکردم و تستهای زیادی میزدم.
