«برای بخش استعداد تحلیلی از کتاب های هوش کلامی و هوش غیرکلامی استفاده کردم و پیوسته از تست این کتاب ها برای استعداد تحلیلی بهره بردم .»
نام و نام خانوادگی : دیارا عبدالله پور
پایه : دهم
نام شهر و استان : مهاباد، آذربایجان غربی
میانگین تراز: 5800
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از هشتم _ 34 آزمون
شغل و تحصیلات مادر : بازنشسته
شغل و تحصیلات پدر : دکترای سم شناسی
مصاحبهگر : شبنم شریفی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
مادرم شاغل بود و در محیط کار از همکاران و اطرافیان شنیده بود که کانون قلم چی از مقطع دبستان آزمون دارد و چون هدف آمادگی من برای آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی بود سریع در آزمون ها ثبت نام کردم .
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
نظم دهی به برنامه مطالعاتی و یادگیری تست زنی و زمان بندی از مهم ترین دستاوردهای من از آزمون های کانون است .
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
قطعا مطابق برنامه راهبردی مطالعه کرده و پیش می رفتم و هر روز بیشتر وقتم را به تست دروس اختصاص می دادم و از روش بازیابی استفاده می کردم .
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
عربی و زیست شناسی، به زبان عربی از بچگی با تماشای کانال های تلویزیونی عربی و مطالعه قرآن علاقه داشتم، ولی به درس زیست شناسی با کنجکاوی زیاد علاقه زیادی پیدا کردم و مرتب با سرچ کلمات کتاب زیست شناسی بیشتر علاقه پیدا می کردم مثلا وقتی نوشته بود فلان جانور از کدام گونه جانوری بود علاقه مند می شدم بدانم کلا چند گونه داریم و تحقیق می کردم .

- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
شیمی، قبلا بیشتر برای شیمی مطالعه تشریحی داشتم ولی از یک مرحله شروع کردم به تست زنی بیشتر در درس شیمی و در درس شیمی پیشرفت کردم .
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
روزهای عادی ساعت مطالعه ام به روزانه 7 تا 8 ساعت می رسید و در روزهای تعطیل سعی می کردم ساعات مطالعه ام را به 10 ساعت یا بیشتر برسانم . چون از روش بازیابی استفاده میکردم بیشتر وقتم را به تست زنی اختصاص می دادم .
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله داشتم ولی متاسفانه بعضی اوقات تنبلی می کردم و دفترم را پر نمی کردم ولی مطمئنم اگر دفترم را مرتب پر می کردم قطعا وضعیتم خیلی بهتر می شد .
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
در همان روز آزمون سوالات دفترچه را تحلیل میکردم، در ابتدا سوالات اشتباه را بررسی میکردم، سپس سوالات ندانسته را بررسی می کردم و در صورت داشتن زمان بیشتر سوالات درست پاسخداده را هم مرور میکردم .
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
سعی می کردم در دوران امتحانات هم بیشتر تست بزنم چون نکات تستی خیلی مهم است .
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از دی ماه سال هشتم برای آمادگی آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی شروع کردم .
- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
برای بخش استعداد تحلیلی از کتاب های هوش کلامی و هوش غیرکلامی استفاده کردم و پیوسته از تست این کتاب ها برای استعداد تحلیلی بهره بردم .
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
من از کتاب های کانون، کتاب آبی، کتاب سه سطحی و کتاب سوالات پرتکرار را داشتم و منظم و پیوسته از آنها استفاده می کردم .
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
ابتدا کتاب درسی را مطالعه می کردم، سپس تست می زدم و بعد درس نامه را مرور می کردم . پاسخ نامه را در پایان هر بخش بررسی می کردم .
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
به صورت مرتب منابع را مطالعه و تست زنی می کردم و اگر تمام می شد دوباره مطالعه می کردم .
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
برای هر دو وقت می گذاشتم، اول درس های مدرسه را مطالعه می کردم بعد تست زنی می کردم و در آخر برای مطالعه استعداد تحلیلی وقت می گذاشتم .
