گفتگو با راتین فاتحی پایه نهم پذسرفته شده در مدرسه تیزهوشان

درس ریاضی و علوم نقطه قوتم هستند.روش مطالعه ام ابتدا خواندن و مرور درس‌ها , حل کردن نمونه سوال و انجام آزمون‌های مدارس خاص سال‌های قبل بود.

گفتگو با راتین فاتحی پایه نهم  پذسرفته شده در مدرسه تیزهوشان

نام و نام خانوادگی : راتین فاتحی

پایه : نهم

نام شهر و استان : سنندج - کردستان

میانگین تراز : 5233

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از سال 1403

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : آزاد - دیپلم

 

مصاحبه‌گر : سعید احمدی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق اقوام و خانواده با کانون آشنا شدم.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

دستاوردم تسلط پیدا کردن بر آزمون های مدارس خاص بود.

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله برای به دست آوردن مهارت و کنترل بیشتر بر آزمون حضوری شرکت می کردم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله , طبق برنامه ی امتحانی کانون و کلاس های درسی و غیر درسی برنامه ریزی می کردم.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

درس ریاضی و علوم نقطه قوتم هستند.

روش مطالعه ام ابتدا خواندن و مرور درس ها , حل کردن نمونه سوال و انجام آزمون های مدارس خاص سال های قبل بود.

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش،آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

بله در درس دینی ضعیف بودم که با تغییر دیدگاه و روش خواندن این درس به نقطه قوتم تبدیل شد.

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟

زمان درس خواندن من ثابت نبود بعضی روزها یک ساعت و بعضی روزها حتی به 12 ساعت هم می رسید.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله داشتم.

چون هر دو هفته یکبار آزمون داشتم , به زمان مطالعه ی دروس در هفته ی اول نگاه می کردم و درسی که کم خوانده بودم اگر نیاز به مطالعه ی بیشتر داشت , در هفته ی دوم بیشتر تمرین می کردم.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

بیشتر درس های ریاضی و علوم را تحلیل می کردم و روی آنها تمرکز داشتم.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله در حوزه ی الکترونیک و طراحی وب فعالیت می کنم و در الکترونیک مقام استانی دارم.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

از قبل امتحانات برای آنها آماده بودم و روز قبل از امتحان فقط به مرور درس و حل نمونه سوال می پرداختم.

توصیه ی من برای کسب نمره ی بالا , مرور درس در طول سال تحصیلی است.

 

  1. برای آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

از 29 تیر سال 1403 شروع به درس خواندن و حضور در آزمون ها کردم.

 

  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟

از کتاب های هوش کلامی , غیرکلامی و سرعت و دقت استفاده می کردم.

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

از سه سطحی عمومی , سه سطحی علوم و سه سطحی ریاضی استفاده می کردم.

با تمام کردن تست های کتاب آبی به سراغ سه سطحی ها می رفتم و به ترتیب از آسان به سخت سوال ها را حل می کردم.

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

اول درس را می خواندم سپس مرور می کردم و در نهایت به تست زدن می پرداختم.

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

هر کدام را چندبار مرور می کردم.

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

بعد از آزمون وابسته به دانشگاه شروع به خواندن استعداد تحلیلی کردم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

آزمون های اصلی مدارس خاص سال های قبل را چند بار حل کردم.

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

بله شرکت کردم.

 

 

Menu