گفت و گو با یکتا یزدی قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی از ساوه

هدف من از شرکت در آزمون‌های کانون این است که سطح علمی خود را بسنجـم و بدانم چقدر به هدف اصلی‌ام نزدیک شده‌ام. آزمون‌ها به من کمک می‌کنند نقاط قوت و ضعفم را بشناسم و برای پیشرفت، برنامه‌ریزی کنم.

گفت و گو با یکتا یزدی قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی از ساوه

نام و نام خانوادگی یکتا یزدی

پایه دوازدهم تجربی

نام شهر و استان مرکزی ساوه

شغل و تحصیلات مادر

شغل و تحصیلات پدر

میانگین تراز ۵۱۰۰

سال‌های حضور در کانون ۲

چند آزمون شرکت کرده است ۵۴


مصاحبه گر: خانم محدثه دشتی


1. هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

هدف من از شرکت در آزمون‌های کانون این است که سطح علمی خود را بسنجـم و بدانم چقدر به هدف اصلی‌ام نزدیک شده‌ام. آزمون‌ها به من کمک می‌کنند نقاط قوت و ضعفم را بشناسم و برای پیشرفت، برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشم. همچنین شرکت در آزمون‌ها باعث می‌شود با شرایط امتحانات واقعی آشنا شوم و اضطراب کمتری در زمان امتحان داشته باشم.



2. مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته‌اید چیست؟

مهم‌ترین درسی که از کانون گرفته‌ام اهمیت نظم، استمرار و تلاش مداوم است. یاد گرفته‌ام شکست در یک آزمون به معنای ناتوانی نیست، بلکه فرصتی برای شناخت بهتر خود و جبران اشتباهات است. همچنین آموخته‌ام که هدف‌گذاری درست و ارزیابی منظم پس از هر آزمون، مسیر پیشرفت را هموارتر می‌کند.

گفت و گو با یکتا یزدی قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی از ساوه


3. در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟

در بیشتر مواقع حضوری شرکت می‌کنم، زیرا فضای آزمون حضوری تمرکز و جدیت بیشتری دارد و حس رقابت با دیگر دانش‌آموزان باعث افزایش انگیزه‌ام می‌شود. با این حال، در صورت وجود شرایط خاص، به صورت آنلاین شرکت می‌کنم تا از برنامه‌ی آزمون‌ها عقب نمانم.



4. با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

برای موفقیت در امتحانات، مرور روزانه‌ی درس‌ها را در برنامه‌ام قرار داده‌ام و خلاصه‌نویسی هر مبحث را انجام می‌دهم. در دوران امتحانات نیز نمونه‌سؤالات و تست‌های سال‌های گذشته را حل می‌کنم تا تسلط بیشتری پیدا کنم. تلاش می‌کنم هیچ مطلبی را برای روزهای آخر باقی نگذارم تا با آرامش بیشتری به امتحان بروم.



5. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟

بله، طبق برنامه‌ی راهبردی پیش می‌روم. ابتدا مباحث دو هفته‌ی آینده را مشخص می‌کنم و برای هر روز سهمی از مطالعه و مرور در نظر می‌گیرم. در پایان هر هفته، میزان پیشرفتم را بررسی می‌کنم و در صورت نیاز، برنامه‌ را اصلاح می‌کنم تا از اهدافم عقب نمانم.



6. برنامه‌ی شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟

برای آغاز سال تحصیلی تصمیم دارم با نظم و تمرکز بیشتری درس بخوانم و از همان ابتدا مرور و خلاصه‌نویسی را در برنامه‌ام قرار دهم. هدفم این است که پایه‌ی درسی خود را تقویت کنم تا در طول سال با آمادگی و اعتماد‌به‌نفس بیشتری ادامه دهم.



7. با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم‌سال اول گرفته‌اید؟

در تابستان توانستم نقاط ضعف خود را شناسایی کنم و حالا تصمیم دارم زمان بیشتری برای درس‌هایی بگذارم که نیاز به تقویت دارند. همچنین می‌خواهم مرورهای منظم‌تری داشته باشم تا مباحث گذشته فراموش نشوند و عملکردم در نیم‌سال اول به شکل قابل‌توجهی بهتر شود.



8. از کدام منابع کمک‌آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟

از کتاب‌های آبی و سه‌سطحی کانون استفاده می‌کنم، زیرا تنوع سؤالات آن‌ها به من کمک می‌کند با تیپ‌های مختلف سؤال آشنا شوم. گاهی نیز برای مرور سریع‌تر، از جزوه‌های دبیران خود بهره می‌برم.



9. دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی دارم و آن را به‌طور منظم تکمیل می‌کنم. این کار باعث می‌شود میزان مطالعه و عملکرد روزانه‌ام را به‌صورت دقیق‌تر بررسی کنم. نوشتن در دفتر به من نظم ذهنی می‌دهد و انگیزه‌ام را برای ادامه‌ی مسیر افزایش می‌دهد.



10. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟

تحلیل آزمون را معمولاً روز پس از برگزاری آن انجام می‌دهم. ابتدا کارنامه‌ و درصدها را بررسی می‌کنم، سپس سؤال‌های اشتباه و نزده را مرور می‌کنم تا علت خطاها را بیابم. در پایان، تست‌های مشابه را دوباره حل می‌کنم تا اشتباهاتم تثبیت نشوند و در آزمون بعدی تکرار نگردند.

Menu