گفتگو با علی حسین پور ؛ قهرمان تابستان 1404

گفتگو با علی حسین پور ؛ قهرمان تابستان 1404 از دزفول

گفتگو با علی حسین پور ؛ قهرمان تابستان 1404

نام و نام خانوادگی : علی حسین پور

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : دزفول - خوزستان

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار - لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : آزاد - دیپلم

میانگین تراز : 5594

سال‌های حضور در کانون : از سال یازدهم عضو کانون هستم

 

مصاحبه گر : مهسا افراشته

 

  1. هدف شما از شرکت در آزمون‌های تابستان چه بود؟

با شرکت در آزمون های تابستان آمادگی بیشتری برای کنکور بدست آوردم به نحوی که باعث تقویت بیشتر دروس پایه ی دهم و یازدهم می شد تا با شروع سال تحصیلی جدید نگرانی کمتری داشته، بتوانم زمان بیشتری را به دروس سال دوازدهم اختصاص دهم. 

 

  1. در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟ چند آزمون حضوری و چند آزمون آنلاین شرکت کردید؟

در آزمون ها حضوری شرکت می کنم، زیرا شرایطی شبیه به کنکور داشته و باعث می شود درک بهتری از جلسه آزمون داشته باشم و با کنترل استرس های ناشی از آزمون دادن بتوانم احساس امنیت بیشتری را در خود ایجاد کرده و در کنکور عملکرد بهتری داشته باشم.  

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کردید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

مطابق برنامه راهبردی عمل می کنم و همیشه سعی کرده ام آن را با برنامه مدرسه هماهنگ سازم تا بدون هیچ تناقضی هدف خود را پیش برده بطوری که بتوانم با مطالعه ی دقیق همه ی مباحث درسی و موازی با آن حل تعدادی تست روزانه، با جدیت هرچه تمام تر پیش رفته از مسیر خود فاصله نگیرم . 

 

  1. در طول تابستان چند ساعت مطالعه می‌کردید؟ چقدر تستی و چقدر تشریحی؟ برنامه هفته اول و دوم شما چه فرقی با هم داشت؟

در طول تابستان روزانه حدود 8 تا 10 ساعت مطالعه داشتم، در هفته اول سعی بر مطالعه ی دقیق مباحث جدید داشته و در هفته ی دوم ابتدا با حل تست برای هر مبحث میزان تسلط خود را سنجیده و با مرور دوباره مباحثی که در آن ضعف داشتم به تثبیت یادگیری هایم می پرداختم. 

 

  1. برنامه شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟ با توجه به اهمیت معدل نهایی دوازدهم چقدر به درس‌های مدرسه توجه می‌کنید؟

با شروع سال تحصیلی و با توجه به اهمیت معدل نهایی دوازدهم سعی می کنم  روزانه حدود 1 ساعت زمان برای مطالعه دروس عمومی در نظر گرفته و زمان بیشتری برای حل تست در نظر گرفته تا اگر اشکالاتی داشتم با رفع آن ها بتوانم تسلط لازم را بدست آورده و در آزمون ها نتیجه بهتری داشته باشم. 

 

  1. با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم سال اول گرفته‌اید؟

سعی دارم بیشتر تمرکزم را روی دروس دوازدهم معطوف ساخته و با خواندن دقیق مباحث درسی از اتلاف وقت بپرهیزم، موازی با آن، فعالیت های غیر ضروری را از برنامه ی خود حذف کرده، با حل تست بیشتر سرعت عمل و دقت نظر بهتری برای حل سوالات مشابه کنکور بدست می آوردم و در کنار آن از تشریحی خوانی غافل نمی شوم. 

 

  1. آیا در سال گذشته از سایت  کانون برای دانلود و استفاده از نمونه سؤالات امتحانی استفاده کردید؟ آیا امسال این کار را انجام خواهید داد؟

در سال گذشته با استفاده از نمونه سوالات امتحانی سایت کانون قبل از امتحانات مخصوصا امتحان نهایی، به ارزیابی دانش خود پرداخته و با استفاده از بعضی سوالات مرور و رفع اشکال می کردم که نتیجه اش  کسب نمرات عالی در پایان سال تحصیلی بود از این رو امسال نیز با استفاده از نمونه سوالات سایت کانون همانند سال گذشته عمل خواهم کرد تا بتوانم به نتیجه برسم. 

 

  1. در آزمون‌های تابستان چقدر توانستید سؤال‌های ساده را شناسایی کنید؟ چقدر توانستید سؤال‌های دشوار را پاسخ بدهید؟

تجربه دو سال کانونی بودن کمک کرد تا به تدریج یاد بگیرم ابتدا سوالات ساده را از دشوار تفکیک کرده و با پاسخ دادن به آن ها انگیزه بیشتری برای حل سوالات دشوارتر بدست آوردم تا با سعه ی صدر آن ها را نیز بررسی و بتوانم به بخشی از دشوارها نیز پاسخ بگویم، البته اگر نمی توانستم سوالی را حل کنم آن را کنار گذاشته تا زمان را تلف نکنم. 

 

  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟

پس از هر آزمون در همان روز جمعه به تحلیل سوالاتی که غلط پاسخ داده بودم و یا پاسخ نداده بودم می پرداختم تا به نکات و دام هایی که در سوالات موجود می باشد آشنا شده و با یادگیری آن ها در آزمون های بعد کمتر دچار خطا شوم. 

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

 شرکت در آزمون ها سبب شد تا بتوانم با استفاده از برنامه ی راهبردی توالی مناسبی بین مطالعه ی همه ی دروس مدرسه داشته و پس از هر بار مطالعه خود را بیازمایم و اشکالاتم را پیدا کنم، با شرایط کنکور آشنا می شدم و به تدریج یاد می گرفتم که چگونه با سوالاتی با سطح دشواری مختلف برخورد کرده به نحوی که زمان مناسب را در نظر گرفته و در پایان آزمون با کمبود وقت مواجه نشوم. 

Menu