مصطفی زین‌الدینی؛ دانش‌آموز پرتلاش دوازدهم ریاضی از بندرماهشهر

مصطفی زین‌الدینی؛ با تراز 6214 و شرکت در تمامی آزمون‌های کانون از تابستان دانش آموز برتر ماهشهر

مصطفی زین‌الدینی؛ دانش‌آموز پرتلاش دوازدهم ریاضی از بندرماهشهر

نام و نام خانوادگی : مصطفی زین الدینی

پایه تحصیلی : دوازدهم ریاضی

استان و شهر : خوزستان، بندرماهشهر

از چه سالی عضو کانون قلم چی بوده اید و تقریبا در چند آزمون شرکت کرده اید: از تابستان امسال در همه آزمون های کانون شرکت کردم.

تحصیلات و شغل پدر : کارمند، فوق لیسانس شیمی آلی

تحصیلات و شغل مادر : کارمند، فوق لیسانس شیمی معدنی


مصاحبه گر : پرهام مرادی

 

  1. چه عاملی باعث شد تصمیم بگیرید به طور جدی و پیوسته در آزمون‌های کانون شرکت کنید؟

 

عامل اصلی حضور من در آزمون‌های کانون، تجربه فضای آزمون حضوری بود. به نظر من هر آزمون حضوری یک کنکور آزمایشی واقعی است که به آمادگی بیشتر من کمک می‌کند.

 

  1. وفاداری به "برنامه راهبردی" کانون چه نقشی در موفقیت شما داشت؟ چگونه برای شخصی‌سازی این برنامه و مدیریت زمان خود اقدام کردید؟

 

با توجه به پیشروی تابستانی که داشتم، برنامه راهبردی کانون را الگوی کار خود قرار دادم و آن را با شرایط شخصی خودم تطبیق دادم. این برنامه به من کمک کرد تا مسیر درست مطالعه را دنبال کنم.

 

  1. روش دقیق شما برای "تحلیل آزمون" بعد از هر آزمون چگونه بود؟ 

 

پس از هر آزمون، ابتدا سوالات غلط و نزده را به دقت بررسی می‌کردم و علت اشتباه یا ناتوانی در پاسخگویی را پیدا می‌کردم.

 

  1. مهم‌ترین درسی که از یک کارنامه شکست خورده گرفتید، چه بود؟

 

متوجه شدم که باید مدیریت زمان در جلسه آزمون را بهبود ببخشم تا بتوانم از وقت خود بهینه‌تر استفاده کنم.

 

  1. آیا درسی بود که ابتدا در آن ضعف داشتید اما با تغییر روش مطالعه، آن را به یک نقطه قوت تبدیل کنید؟ لطفاً روش قدیم و جدید خود را به طور دقیق شرح دهید

 

درس ریاضیات گسسته. روش مطالعه من در این درس اشتباه نبود، اما با افزایش تعداد تست‌هایی که حل می‌کردم، توانستم تسلط بیشتری پیدا کنم و آن را به نقطه قوت خود تبدیل کنم.

 

  1. تعادل شما بین "مطالعه عمقی" و "تست زنی" چگونه بود؟ معمولاً چند درصد از زمان مطالعه خود را به تست زنی (مخصوصاً زماندار) اختصاص می‌دادید؟

 

معمولاً ۶۰ درصد زمان مطالعه را به مطالعه عمقی و مفهومی اختصاص می‌دهم و ۴۰ درصد را به تست‌زنی، زیرا معتقدم تسلط مفهومی کلید حل هر سوالی است.

 

  1. برنامه و روش اصلی شما برای جمع‌بندی و تثبیت مطالب در هفته دوم (فاصله بین دو آزمون) چه بود؟ مثلاً آیا از ابزار خاصی مثل دفتر برنامه ریزی یا آزمونهای گذشته استفاده می‌کردید؟

 

از آزمون‌های تابستانی که قبلاً داده بودم و همچنین آزمون‌های چند سال اخیر موسسات مختلف استفاده می‌کردم تا مطالب را مرور و تثبیت کنم.

 

  1. آیا مهارت یا دستاورد غیردرسی (مثل موسیقی، ورزش، هنر و...) دارید؟ فکر می‌کنید این فعالیت چقدر به موفقیت درسی شما کمک کرد؟

 

بله، سنتور می‌نوازم. نواختن سنتور به من کمک می‌کند تا بین تمرکز و افکارم تعادل برقرار کنم که این موضوع بر عملکرد درسی من تاثیر مثبت دارد.

 

  1. اگر بخواهید فقط یک توصیه به یک دانش‌آموز متوسط بکنید که بتواند مانند شما نتیجه بگیرد، آن توصیه چیست؟

 

از حاشیه‌ها دوری کنید و با تمرکز و پشتکار بر روی هدف خود کار کنید. توکل بر خدا نیز همواره پشتوانه‌ای مطمئن است.

 

  1. مدرسه و معلم‌های شما چه نقشی در موفقیت‌تان داشتند؟ آیا برنامه مدرسه را با برنامه راهبردی کانون تلفیق می‌کردید؟

 

آقای فیضی، معلم دروس ریاضی مدرسه، برای من الهام‌بخش بودند و در اخلاق، رفتار و تسلط علمی الگوی من هستند. برنامه مدرسه معمولاً از برنامه آزمون‌های کانون جدا بود.

 

  1. به طور کلی، اگر بخواهید سهم مدرسه و کانون را در موفقیتتان به درصد بیان کنید، چقدر برای هرکدام در نظر میگیرید؟توضیح دهید.

 

به نظر من کانون ۶۰ درصد و مدرسه ۴۰ درصد در نتایج من سهم دارند. کانون با برنامه‌ریزی منظم و فضای رقابتی، و مدرسه با معلمان توانمند و محیط آموزشی مناسب در موفقیت من نقش داشته‌اند.

Menu