گفتگو با قهرمان پیوستگی : احسان قره باغی دوازدهم ریاضی

احسان قره باغی دوازدهم ریاضی:گفتگو با قهرمان پیوستگی

گفتگو با قهرمان پیوستگی : احسان قره باغی دوازدهم ریاضی

نام و نام خانوادگی: احسان قره باغی

پایه:دوازدهم ریاضی

نام شهر و استان:مشهد-خراسان رضوی

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار

شغل و تحصیلات پدر:لیسانس -آزاد

میانگین تراز:6300

معدل :19.5

سال‌های حضور در کانون:3 سال

چند آزمون شرکت کرده است:43

مصاحبه گر:عرفان جامعی


۱. سال گذشته به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از تابستان در آزمون‌ها شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تأثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال داشت؟

هدف من از شرکت در آزمون‌های تابستانی، ایجاد نظم در مطالعه و شناخت دقیق‌تر از وضعیت علمی خود بود. این تصمیم موجب شد تا در آغاز سال تحصیلی، با آمادگی نسبی بیشتری وارد مباحث جدید شوم و از نظر تسلط بر پایه‌های قبلی احساس اطمینان بیشتری داشته باشم.


۲. میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در تابستان داشتید؟ به استراحت و تفریح هم در برنامه تابستان توجه کرده بودید؟

میانگین مطالعه‌ی روزانه‌ی من حدود ۵ تا ۶ ساعت بود. برای حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی ذهنی، زمان‌هایی برای استراحت، ورزش سبک و فعالیت‌های تفریحی کوتاه در نظر گرفته بودم.


۳. در تابستان تمرکز شما روی قسمت نگاه به گذشته بود یا نگاه به آینده؟ چرا؟

در ابتدای تابستان تمرکزم بر نگاه به گذشته بود تا بتوانم پایه‌ی درسی خود را در مباحث ریاضی و فیزیک تقویت کنم. پس از مرور مباحث پایه، بخشی از زمان خود را به مطالعه‌ی نگاه به آینده اختصاص دادم تا با محتوای کتاب‌های سال دوازدهم آشنا شوم.


۴. در قسمت نگاه به آینده کدام درس‌ها را انتخاب کرده بودید؟ چرا؟

در بخش نگاه به آینده، درس‌های ریاضی و فیزیک را انتخاب کردم. این دو درس اساس رشته‌ی ریاضی‌فیزیک را تشکیل می‌دهند و تسلط بر آن‌ها نقش مهمی در موفقیت در آزمون‌های سال دوازدهم و کنکور دارد.


۵. مهم‌ترین تأثیری که پاسخ به درس‌های نگاه به آینده برای شما داشت، چه بود؟

مطالعه‌ی نگاه به آینده موجب شد هنگام آغاز سال تحصیلی، مباحث برایم ناآشنا نباشند و بتوانم با درک عمیق‌تر در کلاس‌ها شرکت کنم. همچنین این کار باعث افزایش اعتمادبه‌نفس من در آزمون‌های آغاز سال شد.


۶. برای پیش‌خوانی و یادگیری دروس سال بعد، در تابستان کلاس می‌رفتید یا خودخوان بودید؟

مطالعه‌ی من بیشتر به‌صورت خودخوان بود. از جزوات آموزشی و ویدئوهای تدریس آنلاین برای درک بهتر مطالب استفاده می‌کردم. این روش به من کمک کرد تا استقلال بیشتری در یادگیری داشته باشم.


۷. تراز اولین آزمون شما در تابستان چند بود؟ در پایان تابستان به چند رسید؟

تراز اولیه‌ی من در نخستین آزمون حدود ۵۴۵۰ بود و در پایان تابستان با تلاش و استمرار به حدود ۵۸۰۰ افزایش یافت. این پیشرفت هرچند جزئی بود، اما باعث افزایش انگیزه‌ام شد.


۸. در تابستان از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی داشتند؟

از کتاب‌های تابستان  و سه‌سطحی در دروس ریاضی و فیزیک استفاده کردم. این منابع دارای سوالات طبقه‌بندی‌شده و درس‌نامه‌های کوتاه و کاربردی بودند که برای مرور و تمرین بسیار مناسب‌اند.


۹. چه تغییر مثبتی در تابستان امسال نسبت به تابستان سال قبل می‌خواهید در خود ایجاد کنید؟

در تابستان امسال قصد دارم مطالعه‌ی مستمرتری داشته باشم، مرورهای منظم را در برنامه بگنجانم و تحلیل آزمون‌ها را دقیق‌تر انجام دهم تا نقاط ضعفم سریع‌تر برطرف شود.


۱۰. آیا مدرسه شما برای تابستان برنامه خاصی دارد؟

مدرسه‌ی ما چند کلاس رفع اشکال برای دروس ریاضی و فیزیک برگزار می‌کند. شرکت در این کلاس‌ها را در برنامه‌ی خود قرار داده‌ام تا بتوانم مفاهیم دشوار را با کمک معلمان مرور کنم.


۱۱. شما سال گذشته، بیش از ۱۰۰۰ پاسخ صحیح در آزمون‌ها داشتید. روش مطالعه و تعداد تست کار شده شما در هر درس چگونه بود؟

روش مطالعه‌ی من بر پایه‌ی تمرین تدریجی بود. روزانه برای درس ریاضی حدود ۳۰ تا ۴۰ تست و برای فیزیک حدود ۲۰ تا ۳۰ تست کار می‌کردم. ابتدا مفاهیم را مطالعه کرده و سپس به سراغ تست‌های آموزشی و در نهایت تست‌های زمان‌دار می‌رفتم.


۱۲. در طول تابستان دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کردید؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی را به‌صورت نسبتاً منظم تکمیل می‌کردم. ثبت دقیق ساعات مطالعه به من کمک می‌کرد تا تعادل میان دروس مختلف را حفظ کنم و روند پیشرفتم را ارزیابی نمایم.


۱۳. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید؟

پس از هر آزمون، ابتدا سوالات غلط را بررسی کرده و علت اشتباهات خود را در دفتری جداگانه یادداشت می‌کردم. سپس مباحث مربوطه را مجدداً مطالعه و از همان بخش‌ها تست تکمیلی حل می‌کردم تا اشتباهاتم تکرار نشود.


۱۴. چه پیشنهادی برای دوستان خود در شروع تابستان دارید؟

پیشنهاد من این است که تابستان را جدی بگیرند و از آن برای مرور پایه‌ها و شروع تدریجی درس‌های جدید استفاده کنند. مطالعه‌ی منظم، حل تست‌های هدفمند و شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای می‌تواند تفاوت چشمگیری در پیشرفت تحصیلی آنان ایجاد کند.

Menu