«از کتاب های هوش کلامی و هوش غیرکلامی استفاده می کردم.»
نام و نام خانوادگی : کژین احمدزاده
پایه : نهم
نام شهر و استان : مهاباد – آذربایجان غربی
میانگین تراز : 4800
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از پایه نهم و بیش از 20 آزمون اصلی
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار – دیپلم
شغل و تحصیلات پدر : آزاد - دیپلم
مصاحبهگر : دنیا صوفی زاده
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق دختر عمویم که در آزمون های قلم چی شرکت می کرد با آزمون های کانون آشنا شدم و در آزمون های کانون شرکت نمودم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
آشناشدن با انواع تیپ سوالات تیز هوشان و آشنایی با شرایط و فضای حوزه آزمون و قبولی در آزمون نمونه دولتی از اهم دستاوردهای من بود.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله بیشتر اوقات شرکت می کردم. با شرکت در این آزمون ها می توانستم خود را برای آزمون اصلی بیشتر آماده نمایم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله طبق برنامه راهبردی پیش روی داشتم و سعی می کردم بودجه بندی هر آزمون را کامل بخوانم و درس هر روز مدرسه را همان روز مطالعه می کردم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
دروس عربی، دینی ، فارسی نقاط قوت من بودند. به عنوان مثال برای درس فارسی بعد از کلاس درس، درسنامه را مطالعه می کردم.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
در مدرسه با درس ریاضی مشکل داشتم، فیلم های آموزشی کمک بسیاری به من کردند و بعد از آن، برای آن مبحث نمونه سوال حل می کردم.
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
- روزانه 4 تا 5 ساعت مطالعه داشتم که در روزهای تعطیل به 7 ساعت نیز می رسید. بیشتر کتاب درسی را مطالعه می کردم و تست زنی هم داشتم.
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
چون از امسال می خواهم خودم را برای کنکور آماده کنم و تجربه قبولی در آزمون نمونه دولتی را به کمک برنامه و آزمون های قلم چی داشته ام و می خواهم پیوستگی خودم را به آزمون ها حفظ کنم.
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
روش اصلی من برای تحلیل آزمون تمرکز روی سوالات اشتباه بود و سوالات اشتباه را به کمک پاسخ نامه بررسی می کردم.
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بلی در زمینه خوشنویسی و همینطور نقاشی کار می کنم.
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
در دو دوره نوروز و یک هفته قبل از امتحانات درس ها را کامل مرور کردم و شب امتحان هم مرور مختصری را انجام می دادم و بیشتر حل نمونه سوال داشتم.
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از اول مهر ماه که وارد پایه نهم شدم و در آزمون های کانون ثبت نام کردم مطالعه برای آزمون تیزهوشان را شروع کردم.
- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب های هوش کلامی و هوش غیرکلامی استفاده می کردم و روزهای پنجشنبه و جمعه 2 تا 3 ساعت تست می زدم. درس نامه را کامل مطالعه می کردم و بعد تست می زدم. در دوران جمع بندی هم 3 بار این دو کتاب را مرور کردم.
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
بیشتر یادگیری من سر کلاس درس بود و مباحث تدریس شده را یاد می گرفتم. و بعد نمونه سوال حل می کردم. چند سوال حدود 10 تا حل می کردم و بعد پاسخنامه را بررسی می کردم. سوالات اشتباه را یک بار دیگر حل می کردم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
کتاب های هوش کلامی و هوش غیر کلامی را 3 بار مرور کردم. تکرار منابع را در برنامه ریزی شخصی داشتم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
بیشتر وقتم دروس مدرسه را کار می کردم و نمونه سوال حل می کردم و در روزهای آخر هفته تمرکز بیشتری روی سوالات استعداد تحلیلی داشتم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
دفترچه آزمون های قبلی را حل می کردم، و به کمک امتحانات، درس ها مرورشده بودند و ساعت مطالعه ام را در هفته های پایانی بالا بردم.
