«آزمونهای کانون به من در تقویت درسها کمک میکند و برای کنکور نیز بسیار مؤثر است.»
نام و نام خانوادگی: شکیلا احمدی
پایه: دهم انسانی
شهر و استان: مهاباد – آذربایجان غربی
میانگین تراز: ۵۳۲۹
از چه سالی عضو کانون شدید و در چند آزمون شرکت کرده اید: از ۱۳۹۹ و ز پایه پنجم و بیش از 130 آزمون اصلی
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار – پنجم ابتدایی
شغل و تحصیلات پدر: شغل آزاد – پنجم ابتدایی
مصاحبهگر: سیما عدلی
---
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق دوستان با کانون آشنا شدم و عضو کانون شدم و در آزمون های کانون شرکت نمودم.
---
مهمترین نتیجهای که از سالهای عضویت در کانون به دست آوردید چیست؟
آشنا شدن با روش صحیح تستزنی، داشتن معدل بالا و قبولی در آزمون نمونه دولتی.
---
آیا در آزمون هدفگذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت میکردید؟ دلیل آن چه بود؟
بله، چون باعث تقویت مهارت تستزنیام میشد و با آمادگی کاملتری میتوانستم به سؤالات پاسخ بدهم.
---
آیا مطابق برنامهٔ راهبردی درس میخواندید؟ چگونه؟
بله، تا حد زیادی مطابق برنامهٔ راهبردی، درسهایم را برنامهریزی میکردم.
---
کدام درسها نقطه قوت شما بوده و چگونه آنها را مطالعه میکردید؟
دروس پیام های آسمانی، مطالعات اجتماعی و فارسی نقاط قوت من بودند. ابتدا از هر درس یک جزوهٔ کامل تهیه و مطالعه میکردم و پس از تسلط نسبی، تستهای مربوط به آن درس را حل میکردم.
---
در کدام درس ها نسبتا ضعیف بودید و توانستید با تغییر روش آن را تقویت نمایید؟
در دروس زبان انگلیسی و علوم تجربی این وضعیت را داشتم و با تمرین و حل سوال زیاد آن ها را به نقاط قوت تغییر دادم.
---
روزی چند ساعت درس میخواندید و چه مقدار از وقتتان را به تستزنی اختصاص میدادید؟
روزانه ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه درس میخواندم و حدود ۱ ساعت تستزنی انجام میدادم.
---
آیا دفتر برنامهریزی داشتید؟ این دفتر چه کمکی به شما کرد؟
بله، داشتن دفتر برنامهریزی به مدیریت زمانم کمک کرد و باعث شد بتوانم راحتتر درس بخوانم.
---
چرا با وجود قبولی در آزمون و رفتن به مدرسهٔ نمونه دولتی همچنان در آزمونهای کانون شرکت کردید؟
چون آزمونهای کانون به من در تقویت درسها کمک میکند و برای کنکور نیز بسیار مؤثر است.
---
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
ابتدا پاسخها را بررسی میکردم و سپس تلاش میکردم آزمون را با آموختههای جدید دوباره حل کنم.
---
آیا دستاورد یا مهارت غیردرسی هم داشتهاید؟
بله، در زمینه طراحی و نویسندگی فعالیت دارم و در گروه پیشتازان مدرسه نیز عضو هستم.
---
برنامهٔ شما برای دورهٔ امتحانات چیست؟ برای گرفتن نمرهٔ بالا چه راهکاری دارید؟
سعی میکنم درسها را دقیق و مفهومی یاد بگیرم، برنامهریزی منظم داشته باشم و ویدئوهای آموزشی تماشا کنم.
---
از چه زمانی برای آزمون تیزهوشان شروع به مطالعه کردید؟
از نیمسال دوم مقطع نهم به صورت جدی برای تیزهوشان برنامهریزی و مطالعه را آغاز کردم.
---
از چه منابعی استفاده کردهاید؟
از منابع هوش کلامی استفاده کردم و پس از مطالعه، ویدئوهای آموزشی نگاه میکردم و تستهای مربوطه را میزدم.
---
برای بخش استعداد تحصیلی از چه منابعی استفاده کردید؟
از سهسطحی ریاضی و سهسطحی علوم استفاده کردم.
---
شیوهٔ مطالعهٔ کتابهایتان چگونه بود؟
ابتدا درسنامه را میخواندم و سپس تستهای آن درس را میزدم. بعد از آن پاسخنامه را بررسی میکردم تا اشتباهاتم را اصلاح کنم.
---
هر منبع را چند بار مطالعه میکردید؟
مطالعه را چند بار تکرار میکردم تا به تسلط کامل برسم.
---
چگونه بین مطالعهٔ استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تعادل برقرار میکردید؟
برای هر بخش زمان مشخصی تعیین کرده بودم و در همان زمان تعیینشده مطالعه میکردم و هیچوقت آن را عقب نمیانداختم.
---
برنامهٔ شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خرداد) چگونه بود؟
ابتدا همهٔ درسها را مرور میکردم و اگر وقت اضافه داشتم، ویدئوهای آموزشی تماشا میکردم.
