مصاحبه با مریم عظیمپور، رتبه ۱۴۸ کنکور ۱۴۰۴ از شهر فسا
📌 مشخصات فردی و تحصیلی
- نام و نام خانوادگی: مریم عظیمپور
- شهر و استان: فسا – فارس
- رتبه کنکور ۱۴۰۴: ۱۴۸
- تراز کنکور: ۹۷۸۱
- تراز سوابق تحصیلی: ۹۱۹۲
- میانگین تراز در آزمونها: حدود ۶۰۰۰
- تعداد آزمونهای شرکتکرده: حدود ۶۰ آزمون
- سالهای حضور در کانون: از بهمن سال نهم تا پایان سال دوازدهم
- شغل و تحصیلات والدین: هر دو دبیر با مدرک لیسانس
مصاحبهگر: حلیمه طاهرپور
۱. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چه عددی رسید؟
اولین تراز من ۵۳۱۸ بود و در آخرین آزمون به 6۷۶۰ رسید.
۲. مهمترین دلیل پیشرفت خود را چه میدانید؟
تحلیل دقیق آزمونها، بهویژه بررسی سوالات اشتباه و سوالات شکدار، نقش مهمی در پیشرفت من داشت.
۳. آیا از کتاب تابستان و برنامه راهبردی استفاده کردید؟
بله، از کتابهای تابستان کانون استفاده کردم و طبق برنامه راهبردی پیش میرفتم.
۴. بعد از نوروز تا آغاز دوران جمعبندی چه برنامهای داشتید؟
از کنکورهای سالهای گذشته استفاده میکردم و سوالات بعد از آزمون را با دقت تحلیل میکردم.
۵. جمعبندی را از چه زمانی شروع کردید و روشتان چگونه بود؟
از اواسط فروردین شروع کردم. کنکورهای سالهای گذشته را تمرین میکردم و سپس تحلیل میکردم.
۶. پیوستگی در آزمونها چه تأثیری بر پیشرفت شما داشت؟
باعث استمرار در مطالعه شد و کمک کرد نقاط ضعفم را بشناسم و برطرف کنم.
۷. آیا تکنیکهای مدیریت زمان را تمرین کردید؟ در کنکور هم استفاده کردید؟
بله، از تکنیک ضربدر-منها استفاده کردم. سوالات آسان را ابتدا پاسخ میدادم، سوالات قابلحل با زمان بیشتر را ضربدر میزدم و سوالات کاملاً جدید را منها میگذاشتم.
۸. آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟
بله، این آزمونها باعث شد مطالب خواندهشده را تثبیت کنم و نقاط قوت و ضعفم را بشناسم.
۹. از کدام کارنامههای جعبهابزار استفاده میکردید؟
از کارنامه کشوری برای بررسی درصدها و رتبهام استفاده میکردم و عملکردم را در آزمونهای قبلی مقایسه میکردم.
۱۰. آیا مطابق برنامه راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصیسازی میکردید؟
بله، تا حد امکان با برنامه راهبردی پیش میرفتم. اگر مدرسه عقبتر بود، تلاش میکردم در آزمون بعدی جبران کنم.
۱۱. روش تحلیل آزمونهایتان چگونه بود؟
ابتدا سوالات غلط را بررسی میکردم و نکات جدید را یادداشت میکردم. سپس سوالات بیپاسخ و شکدار را تحلیل میکردم.
۱۲. در طول سال چند ساعت مطالعه و تستزنی داشتید؟
در ایام مدرسه ۳ تا ۵ ساعت و در روزهای تعطیل ۷ تا ۹ ساعت مطالعه داشتم. در دوران جمعبندی این زمان بیشتر شد.
۱۳. آیا دفتر برنامهریزی داشتید؟ چه کمکی به شما کرد؟
بله، باعث کاهش استرسم شد چون زمانم را بهتر مدیریت میکردم و به امتحانات مدرسه و آزمونها میرسیدم.
۱۴. از کدام کتابهای کانون استفاده میکردید؟
از کتابهای سهسطحی استفاده میکردم که براساس سطح خودم سوالات مناسب را انتخاب میکردم.
۱۵. اگر در آزمون تیر نسبت به دی پیشرفت داشتید، چه برنامهای اجرا کردید؟
برای آزمون تیر، آزمونهای بیشتری زدم که باعث شد تکنیک ضربدر و مدیریت زمان را بهتر یاد بگیرم.
۱۶. برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
نزدیک کنکور، درسنامههای دهم و یازدهم را مرور میکردم و کنکورهای سالهای گذشته را تمرین میکردم.
۱۷. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیمسال دوم گرفتید؟
کیفیت مطالعهام را افزایش دادم و تمرکز بیشتری روی تستزنی سرعتی داشتم.
۱۸. چگونه بین امتحانات نهایی و کنکور تعادل ایجاد کردید؟
با برنامه راهبردی برای کنکور پیش میرفتم و با برنامه مدرسه برای امتحانات نهایی آماده میشدم.
۱۹. آیا فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟ لحظه اعلام نتایج را چگونه تجربه کردید؟
با توجه به ترازها و رتبههای آزمونهایم، حدس میزدم رتبهام سهرقمی شود.
۲۰. آیا از سایت کانون استفاده میکردید؟ چه بخشهایی برایتان مفید بود؟
بخش سوالات تشریحی برای امتحانات مدرسه، کارنامهها برای تحلیل آزمون و بخش تخمین رتبه بعد از کنکور را استفاده میکردم. همچنین مصاحبه با رتبههای برتر سالهای گذشته را دنبال میکردم.
۲۱. از کدام کارنامههای سایت کانون بیشتر استفاده میکردید؟
کارنامه کشوری، چون درصدها و رتبه را ارائه میداد.
۲۲. کدام بخش سایت کانون برایتان کاربرد بیشتری داشت؟
بخش سوالات تشریحی مخصوصاً برای امتحانات نهایی و دیماه، و بخش کارنامهها.
