گفت و گو با سارینا شعبانی ؛ قبولی در آزمون تیزهوشان پایه ششم

ابتدا سوالاتی که غلط زده بودم را خودم حل می‌کردم اگر به جواب نمی‌رسیدم به پاسخنامه مراجعه می‌کردم سپس سوالاتی که نزده داشتم را به همین روش بررسی می‌کردم.

گفت و گو با سارینا شعبانی ؛ قبولی در آزمون تیزهوشان پایه ششم

نام و نام خانوادگی :  سارینا شعبانی 

پایه :ششم 

نام شهر و استان:اسفراین -خراسان شمالی 

میانگین تراز:7000

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است  : از سال 1403-1404و 18 آزمون شرکت کردم 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار -لیسانس حسابداری 

شغل و تحصیلات پدر: راننده ماشین سنگین -دیپلم ماشین آلات 

 

مصاحبه‌گر : اکرم برغمدی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

از طریق مدرسه و دوستانم در کانون آشنا شدم .

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

آشنایی با تست زنی و سوالات تیزهوشان و در نتیجه تیزهوشان قبول شدم .

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله.حل بیشتر سوالات مطلوب و آمادگی بیشتر برای شرکت در آزمون، در این آزمون ها شرکت کردم. 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله.روزانه تعدادی تست از هر مبحث انتخاب می کردم و به صورت منظم در طول روز مطالعه داشتم .

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

 ریاضی-ابتدا درسنامه ی هر مبحث را مطالعه می کردم سپس سوالاتی مشابه از آن را حل می کردم .


  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

فارسی -با تعداد زیادتری از سوال  و تست حل کردن و آزمون های کانون آن را قوی کردم.

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

به طور میانگین 8 ساعت از طول روز را به درس خواندن اختصاص می دادم و 80 % از این 8 ساعت را تست می زدم .

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله.به طور منظم تر و دقیق تر به کارهایم می رسیدم و درس خواندن من را منظم کرده بود .

 

چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

زیرا برنامه ی دقیق کانون و آزمون های شبیه سازش، باعث پیشرفت تحصیلی می شود .


  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

ابتدا سوالاتی که غلط زده بودم را خودم حل می کردم اگر به جواب نمی رسیدم به پاسخنامه مراجعه می کردم سپس سوالاتی که نزده داشتم را به همین روش بررسی می کردم.

 

دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

شرکت در مسابقات هندبال و کسب مقام اول استانی -شرکت در مسابقات نمایش عروسکی و کسب مقام اول شهرستانی مهارت دارم.


  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

نباید به صورت فشرده در دوره امتحانات درس خواند و باید از اول سال به صورت منظم و مرور از هر درس مطالعه داشت .


  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

از مهر کلاس پنجم شروع کردم.                                                                                                                     

 

از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

سه سطحی ریاضی -ابتدا درس نامه را مطالعه می کردم سپس تست زنی انجام می دادم. 

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

ابتدا درس نامه را مرور می کردم و سپس تست زنی می کردم و سوالاتی که اشتباه حل کردم را دوباره سعی می کردم حل کنم اگر به جواب نمی رسیدم به پاسخ نامه مراجعه می کردم سوالات نزده هم همین طورانجام می دادم.

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

خیر .منبع درس را 2 الی 3 بار مرور می کردم و سوالات را دوباره حل می کردم .

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

با برنامه ریزی راهبردی کانون انجام می دادم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

هر منبع را دوباره مرور می کردم سوالات سخت از هر مبحث را حل می کردم .

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

 بله شرکت می کردم. 

Menu