گفتگو با مبینا صادقی رتبه 192 کنکور تجربی 1404، از شهرستان فسا

گفت و گو با مبینا صادقی رتبه 192 کنکور تجربی 1404، از استان فارس، شهرستان فسا

گفتگو با مبینا صادقی رتبه 192 کنکور تجربی 1404، از شهرستان فسا

🎓 مصاحبه با مبینا صادقی | رتبه ۱۹۲ کنکور ۱۴۰۴

📍 از فسا، استان فارس  

🎯 رتبه کنکور: ۱۹۲  

📊 تراز کنکور: ۱۰۳۵۰  

📚 تراز سوابق تحصیلی: ۹۶۲۹۰  

📈 میانگین تراز: ۹۷۹۲۰  

🕰️ سابقه حضور در کانون: ۴ سال (از نهم تا دوازدهم)  

👩‍👩‍👧‍👦 تحصیلات و شغل والدین: مادر خانه‌دار با دیپلم | 

پدر باغدار با دیپلم  

درصدهای دروس در کنکور ۱۴۰۴:

| درس | درصد |

|------|------|

| زیست‌شناسی | ۷۲.۰۶٪ |

| فیزیک | ۶۰.۵۸٪ |

| شیمی | ۴۸.۵۸٪ |

| ریاضی | ۴۱.۳۰٪ |

| زمین‌شناسی | ۳۰٪ |


مصاحبه گر: زهرا باقری


۱. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چه عددی رسید؟  

اولین ترازم ۶۰۷۹ بود و در آزمون آخر به ۶۶۴۵ رسیدم.


۲. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟  

استمرار در شرکت حضوری در آزمون‌ها و تحلیل دقیق سوالات، مهم‌ترین عامل پیشرفت من بود.


۳. آیا از کتاب تابستان و برنامه راهبردی استفاده کردید؟  

بله، در تمام سال‌ها آزمون‌های تابستان را کامل شرکت کردم.


۴. بعد از نوروز تا آغاز جمع‌بندی چه برنامه‌ای داشتید؟  

ساعت مطالعه و تعداد تست‌ها را افزایش دادم. مرور کامل کتاب‌ها و تحلیل آزمون‌ها هر سه روز یک‌بار، به‌ویژه از کنکور ۹۸ به بعد، بسیار مؤثر بود.


۵. جمع‌بندی را از چه زمانی شروع کردید؟  

از اول اسفند شروع کردم. از سال دهم به‌صورت پیوسته درس می‌خواندم. تمام کنکورها را هر سه روز یک‌بار در شرایط شبیه‌سازی‌شده حل می‌کردم.


۶. پیوستگی در آزمون‌ها چه تأثیری داشت؟  

باعث شد همیشه در حال مرور باشم. حتی اگر عقب بودم، در آزمون شرکت می‌کردم و سوالات را تحلیل می‌کردم.


۷. آیا تکنیک مدیریت زمان را تمرین می‌کردید؟  

بله، از تکنیک «ضرب در منها» استفاده می‌کردم. در کنکور هم از روش «زمان‌های نقصانی» بهره بردم.


۸. از کدام کارنامه‌های جعبه‌ابزار استفاده کردید؟  

کارنامه اصلی را کامل بررسی می‌کردم. همچنین از کارنامه ۵ نوع درس و کارنامه اشتباهات هم استفاده می‌کردم.


۹. آیا مطابق برنامه راهبردی درس می‌خواندید؟  

بله، در تابستان جمع‌بندی کامل داشتم. در طول سال اگر عقب می‌ماندم، حضوری در آزمون شرکت می‌کردم و سعی می‌کردم به برنامه برسم.


۱۰. روش تحلیل آزمون‌هایتان چگونه بود؟  

همه سوالات را بررسی می‌کردم. سوالات غلط یا نزده را بیشتر مرور می‌کردم و فیلم تحلیل را می‌دیدم. نکات مهم را یادداشت می‌کردم.


۱۱. میانگین ساعت مطالعه و تست‌زنی‌تان چقدر بود؟  

در روزهای مدرسه ۸ ساعت و در روزهای تعطیل تا ۱۲ ساعت مطالعه داشتم. ابتدا درس را کامل می‌خواندم، سپس تست آموزشی و بعد تست‌های کامل می‌زدم.


۱۲. دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟  

بله، باعث نظم ذهنی و جلوگیری از سردرگمی می‌شد.


۱۳. از کدام کتاب‌های کانون استفاده کردید؟  

کتاب سه‌سطحی را بسیار مفید دیدم، به‌ویژه طبقه‌بندی سوالات آن.


۱۴. آیا در آزمون تیر نسبت به دی پیشرفت داشتید؟  

بله، مرور بیشتر و افزایش تست‌ها باعث تمرکز و پیشرفت چشمگیرم شد.


  ۱۶. برنامه شما برای مطالعه دروس دهم و یازدهم چگونه بود؟  

در طول سال دهم و یازدهم درس‌ها را کامل خواندم و تست فراوان زدم. در تابستان بعد دوباره از ابتدا مطالعه و تست‌زنی داشتم. در سال دوازدهم مرور کردم.


۱۷. چه تصمیمی برای بهتر شدن در نیم‌سال گرفتید؟  

کاهش استفاده از فضای مجازی، افزایش تست‌زنی و تحلیل بیشتر آزمون‌ها.


۱۸. چگونه بین کنکور و امتحانات نهایی تعادل ایجاد کردید؟  

تا اردیبهشت بیشتر کنکوری می‌خواندم. بعد از کنکور، تمرکز روی امتحانات نهایی داشتم. توصیه‌ام این است که به دروس نهایی اهمیت بدهید چون در نتایج نهایی تأثیر دارند.


۱۹. آیا از سایت کانون استفاده می‌کردید؟  

بله، فیلم‌های تحلیل سوالات را نگاه می‌کردم.


۲۰. از کدام کارنامه‌های سایت بیشتر استفاده کردید؟  

کارنامه اصلی و کارنامه اشتباهات.


۲۱. کدام بخش سایت برایتان کاربرد بیشتری داشت؟  

کارنامه‌ها و مصاحبه با رتبه‌های برتر.


۲۲. آیا انتظار چنین رتبه‌ای را داشتید؟  

بله، با توجه به تلاشم و توقعی که داشتم، رتبه زیر ۱۰۰۰ را هدف‌گذاری کرده بودم. البته تأثیر امتحانات نهایی باعث کاهش تراز شد. از مدرسه فرزانگان که همیشه حمایتم کردند، بسیار متشکرم.

Menu