نام ونام خانوادگی : امیرمحمد ظهرابی
رتبه: ۷۴۹ کنکور سراسری ۱۴۰۴
تراز کنکور: ۹۲۰۰
تراز سوابق تحصیلی: ۱۰۲۴۲
شهر: فسا، استان فارس
میانگین تراز: ۶۲۸۰
تعداد آزمونهای کانون: بیش از ۴۲ آزمون
سالهای عضویت در کانون: دهم، یازدهم و دوازدهم
مصاحبه گر : رقیه ریئسی
🔹 شروع مسیر موفقیت
اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چه ترازی رسیدید؟
در ابتدای سال دوازدهم ترازم ۷۵۰۰ بود و در آزمونهای پایانی به تراز ۹۲۰۰ رسیدم.
مهمترین عامل این پیشرفت چه بود؟
برنامهریزی دقیق بر اساس بودجهبندی آزمونها، پایبندی به برنامه، هدفگذاری مشخص و حمایت خانواده.
🔹 تابستان و برنامهریزی راهبردی
آیا از برنامه تابستان و کتاب تابستان استفاده کردید؟
بله، برنامه درسیام را با برنامه تابستانی کانون هماهنگ میکردم. این کار باعث شد در تابستان هم پیوستگی در مطالعه داشته باشم.
🔹 دوران طلایی و جمعبندی
بعد از نوروز تا شروع دوران جمعبندی چه برنامهای داشتید؟
در آزمونهای جامع دو هفته یکبار شرکت میکردم، آزمونها را تحلیل میکردم و روی رفع نواقص تمرکز داشتم.
جمعبندی را از چه زمانی آغاز کردید و چگونه پیش بردید؟
از تعطیلات عید شروع کردم. از تستهای پوششی و کنکورهای سالهای گذشته برای جمعبندی استفاده کردم.
🔹 نقش آزمونها در پیشرفت
پیوستگی در آزمونها چه تأثیری بر پیشرفت شما داشت؟
تقریباً در تمام آزمونها شرکت حضوری داشتم و همیشه خودم را به بودجهبندی میرساندم. این پیوستگی باعث نظم و رشد مداومم شد.
از چه تکنیکهایی برای مدیریت زمان استفاده میکردید؟
تکنیک دایره و ضربدر را تمرین کرده بودم و در کنکور هم از آن استفاده کردم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردید؟
بله، اگر زودتر به بودجهبندی میرسیدم، در این آزمونها شرکت میکردم تا برای آزمون اصلی آمادهتر باشم.
🔹 تحلیل آزمون و استفاده از کارنامهها
از کدام بخشهای کارنامه استفاده میکردید؟
بیشتر از تعداد سوالات درست، غلط و نزده استفاده میکردم. همچنین کارنامه کشوری و کارنامه اشتباهات برایم بسیار مفید بودند.
روشتان برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
ابتدا سوالات غلط را بررسی میکردم، سپس نزدهها را حل میکردم. اگر زمان داشتم، سوالات درست را هم مرور میکردم.
🔹 مطالعه و تستزنی
میانگین زمان مطالعه و تستزنی شما چقدر بود؟
پارتهای ۹۰ دقیقهای داشتم؛ نیمی برای درسنامه و نیمی برای تست. روزانه حدود ۴.۵ ساعت تست میزدم که در دوران جمعبندی افزایش یافت.
دفتر برنامهریزی داشتید؟ چه کمکی به شما کرد؟
بله، ثبت دقیق ساعات مطالعه و تعداد تستها باعث افزایش انگیزه و رقابت با خودم شد. حتی در زندگی روزمرهام هم نظم بیشتری ایجاد کرد.
🔹 منابع مطالعاتی و روشهای شخصیسازی
از کدام کتابهای کانون استفاده میکردید؟
کتابهای آبی به دلیل داشتن تستهای استاندارد و سطح مناسب.
مطالعهتان را چگونه با برنامه راهبردی هماهنگ میکردید؟
مطالب را به دو بخش پایه و دوازدهم تقسیم میکردم. ابتدا پایهها را میخواندم و سپس سراغ دوازدهم میرفتم.
🔹 امتحانات نهایی و تعادل با کنکور
برای نیمسال دوم چه تصمیماتی گرفتید؟
زمان بیشتری را به دروس عمومی اختصاص دادم که باعث موفقیت در امتحانات نهایی شد.
چگونه بین امتحانات نهایی و کنکور تعادل ایجاد کردید؟
از ابتدای سال با تدریس معلم پیش میرفتم. بعد از عید روزانه ۳ تا ۴.۵ ساعت را به مطالعه برای امتحانات نهایی اختصاص میدادم.
🔹 لحظه اعلام نتایج
آیا انتظار چنین رتبهای را داشتید؟ خاطره آن لحظه را تعریف کنید.
بله، انتظارش را داشتم. تنها در اتاقم بودم، در را قفل کردم و با استرس سامانه را باز کردم. وقتی رتبهام را دیدم، با فریاد خوشحالی به سمت پدر و مادرم رفتم و آنها را در آغوش گرفتم.
🔹 استفاده از سایت کانون
چند وقت یکبار به سایت کانون سر میزنید و از چه بخشهایی استفاده میکنید؟
در زمان انتشار پاسخنامهها و کارنامهها حتماً مراجعه میکردم. همچنین مصاحبه با رتبههای برتر را در زمان استراحت مطالعه میکردم.
کدام بخش سایت برایتان کاربرد بیشتری داشت؟
بخش کارنامهها، مخصوصاً «چند از ۱۰» و «کلاسور ارزیابی» برای مقایسه عملکردم بسیار مفید بودند.
