گفتگو با ستایش راد پذیرفته شده مدرسه نمونه دولتی از شهرکرد

بله تکمیل دفتر برنامه ریزی به کنترل کردن ساعت مطالعه و تست‌ها و حتی زمان استفاده از گوشی کمک کرد و درصد و تراز هر آزمون را با ساعت مطالعه هر درس آزمون مقایسه و برای آزمون بعد برنامه ریزی می‌کردم.

گفتگو با ستایش راد پذیرفته شده مدرسه نمونه دولتی از شهرکرد

نام و نام خانوادگی: ستایش راد 

پایه و رشته: دهم تجربی

نام شهر و استان: شهرکرد/ چهارمحال و بختیاری 

میانگین تراز: 5200

از چه سالی عضو کانون بوده: سال نهم

شغل و تحصیلات مادر: فوق دیپلم / خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس/ کارمند 

 

مصاحبه‌گر :  معصومه غلامی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 
  2. از طریق معرفی دوستان و آشنایان با آزمون های کانون آشنا شدم.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ 
  2. برنامه ریزی و مطالعه همه مباحث آزمون  باعث پیشرفت تحصیلی و موفقیت در امتحانات و قبولی در آزمون مدرسه نمونه تحصیلی دستاورد من از شرکت در آزمون های کانون بود.

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟  
  2. بله  آزمون مشابه پارسال خیلی کمک کننده است و غیر از این که به شناخت نقاط قوت و ضعف کمک می کند از لحاظ  مدیریت زمان آزمون هم کمک بسیار زیادی به من کرد که بتوانم در چلسه آزمون اصلی زمانم را بهتر مدیریت کنم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟  
  2. بله برنامه ریزی هر دوهفته مطابق با برنامه راهبردی داشتم بعد از مطالعه هر درس تست کار می کردم و اگر برنامه مدرسه از برنامه راهبردی عقب تر بود خودم مباحث را پیشخوانی می کردم.

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟  
  2. بله درس فیزیک نسبت به بقیه درس ها ضعیف تر بودم که با تغییر روش، افزایش ساعت مطالعه و تکرار و تمرین و بیشتر تست کار کردن، اشتباهاتم کمتر شد.

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ 
  2. در روزهای تعطیل حدود 8 الی 10 ساعت و در روزهای مدرسه 5 الی 7 ساعت مطالعه داشتم و حدود 60 درصد زمانم را به تست زدن اختصاص می دهم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟ 
  2. بله تکمیل دفتر برنامه ریزی به کنترل کردن ساعت مطالعه و تست ها و حتی زمان استفاده از گوشی کمک کرد و درصد و تراز هر آزمون را با ساعت مطالعه هر درس آزمون مقایسه و برای آزمون بعد برنامه ریزی می کردم.

 

  1. چرا با اینکه در آزمون نمونه قبول شدید و به مدرسه‌ی نمونه رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟  
  2. هدف من علاوه بر قبولی در مدرسه مطالعه برای کنکور و کسب رتبه ی عالی هست و دوست نداشتم از مطالعه تستی فاصله بگیرم با آزمون ها روند مطالعه خودم را بهتر می شناسم و نقاط ضعفم را برطرف می کنم. 

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 
  2. تحلیل سوالات آزمون را  با سوالاتی که غلط زدم  شروع می کنم و نکاتی که بلد نبودم یا فراموش شده و اشکالاتم را در دفتر یادداشت می کنم و بعد از آن سوالاتی که پاسخ نداده ام را علت یابی می کنم و بعد از آن هم سوالاتی که پاسخ صحیح دادم را مرور و تحلیل می کنم .

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟  
  2. از سال هشتم مطالعه جدی خودم را شروع کردم و در سال نهم با جدیت بیشتر و برنامه ریزی دقیق تری مطالعه ام را ادامه دادم.

  3. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم دارید؟  
  4. بله من در کنار مطالعه برای موسیقی و کلاس زبان هم وقت می گذارم.

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب  چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟  
  2. از کتاب سه سطحی عمومی برای دروس عمومی استفاده می کردم ابتدا سوالات نسبتا دشوار و دشوار را پاسخ میدادم و بعد از تسلط روی این تست ها سوالات دشوارتر را پاسخ می دادم.

 

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟   
  2. اول کتاب درسی را می خواندم بعد از آن درسنامه را مطالعه می کردم و تست می زدم و بعد از آن هم توضیحات پاسخنامه را بررسی می کردم و تست هایی که کار کرده بودم را دقیقا تحلیل می کردم.

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟ 
  2. مطالعه ام را تکرار می کردم و هر منبع را چندین بار مطالعه کردم.

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟  
  2. ابتدا استعداد تحصیلی را می خواندم و بعد از آن به مطالعه استعداد تحلیلی می پرداختم.

 

 

 

 

 

Menu