نام و نام خانوادگی: ستایش راد
پایه و رشته: دهم تجربی
نام شهر و استان: شهرکرد/ چهارمحال و بختیاری
میانگین تراز: 5200
از چه سالی عضو کانون بوده: سال نهم
شغل و تحصیلات مادر: فوق دیپلم / خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: لیسانس/ کارمند
مصاحبهگر : معصومه غلامی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
- از طریق معرفی دوستان و آشنایان با آزمون های کانون آشنا شدم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
- برنامه ریزی و مطالعه همه مباحث آزمون باعث پیشرفت تحصیلی و موفقیت در امتحانات و قبولی در آزمون مدرسه نمونه تحصیلی دستاورد من از شرکت در آزمون های کانون بود.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
- بله آزمون مشابه پارسال خیلی کمک کننده است و غیر از این که به شناخت نقاط قوت و ضعف کمک می کند از لحاظ مدیریت زمان آزمون هم کمک بسیار زیادی به من کرد که بتوانم در چلسه آزمون اصلی زمانم را بهتر مدیریت کنم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
- بله برنامه ریزی هر دوهفته مطابق با برنامه راهبردی داشتم بعد از مطالعه هر درس تست کار می کردم و اگر برنامه مدرسه از برنامه راهبردی عقب تر بود خودم مباحث را پیشخوانی می کردم.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
- بله درس فیزیک نسبت به بقیه درس ها ضعیف تر بودم که با تغییر روش، افزایش ساعت مطالعه و تکرار و تمرین و بیشتر تست کار کردن، اشتباهاتم کمتر شد.
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
- در روزهای تعطیل حدود 8 الی 10 ساعت و در روزهای مدرسه 5 الی 7 ساعت مطالعه داشتم و حدود 60 درصد زمانم را به تست زدن اختصاص می دهم.
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
- بله تکمیل دفتر برنامه ریزی به کنترل کردن ساعت مطالعه و تست ها و حتی زمان استفاده از گوشی کمک کرد و درصد و تراز هر آزمون را با ساعت مطالعه هر درس آزمون مقایسه و برای آزمون بعد برنامه ریزی می کردم.
- چرا با اینکه در آزمون نمونه قبول شدید و به مدرسهی نمونه رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
- هدف من علاوه بر قبولی در مدرسه مطالعه برای کنکور و کسب رتبه ی عالی هست و دوست نداشتم از مطالعه تستی فاصله بگیرم با آزمون ها روند مطالعه خودم را بهتر می شناسم و نقاط ضعفم را برطرف می کنم.
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
- تحلیل سوالات آزمون را با سوالاتی که غلط زدم شروع می کنم و نکاتی که بلد نبودم یا فراموش شده و اشکالاتم را در دفتر یادداشت می کنم و بعد از آن سوالاتی که پاسخ نداده ام را علت یابی می کنم و بعد از آن هم سوالاتی که پاسخ صحیح دادم را مرور و تحلیل می کنم .
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
- از سال هشتم مطالعه جدی خودم را شروع کردم و در سال نهم با جدیت بیشتر و برنامه ریزی دقیق تری مطالعه ام را ادامه دادم.
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم دارید؟
- بله من در کنار مطالعه برای موسیقی و کلاس زبان هم وقت می گذارم.
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
- از کتاب سه سطحی عمومی برای دروس عمومی استفاده می کردم ابتدا سوالات نسبتا دشوار و دشوار را پاسخ میدادم و بعد از تسلط روی این تست ها سوالات دشوارتر را پاسخ می دادم.
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟
- اول کتاب درسی را می خواندم بعد از آن درسنامه را مطالعه می کردم و تست می زدم و بعد از آن هم توضیحات پاسخنامه را بررسی می کردم و تست هایی که کار کرده بودم را دقیقا تحلیل می کردم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
- مطالعه ام را تکرار می کردم و هر منبع را چندین بار مطالعه کردم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
- ابتدا استعداد تحصیلی را می خواندم و بعد از آن به مطالعه استعداد تحلیلی می پرداختم.
