نام و نام خانوادگی: امیرمحمد مومنی
پایه: ششم
نام شهر و استان: کرج-البرز
میانگین تراز: 6500
از چه سالی عضو کانون بوده : سال پنجم و ششم
شغل و تحصیلات مادر: لیسانس فیزیک-دبیر
شغل و تحصیلات پدر: فوق رلیسانس- باز نشسته
مصاحبهگر : محمدرضا نیازی

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق تبلیغات محلی و سابقه طولانی که کانون داشت تصمیم به ثبت نام گرفتم.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
آزمون ها به من کمک کردند که نقاط قوت و ضعف خود را بشناسم و همچنین مدیریت زمان داشته باشم و بتوانم روش های تست زنی را خوب یاد بگیرم.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله-زیرا این آزمون ها کمک می کردند تا با نمونه سوال های بیشتر آشنا شوم.
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله بیشتر مواقع مطابق برنامه راهبردی مطالعه می کردم و در کنار آن برای خودم زمانبندی دقیق تری مشخص می کردم تا بتوانم مباحث را کامل مرور کنم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
درس ریاضی نقطه قوت من هست که با بیشتر تست زدن و تمرین مداوم قوی شدم.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله در ابتدای سال درس فارسی برایم دشوار بود اما با تغییر روش مطالعه و استفاده از منابع جدید توانستم آن را به یکی از نقاط قوت خود تبدیل کنم.
روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
به طور متوسط روزی ۵ الی ۶ ساعت مطالعه داشتم که حدود ۸۰ درصد تایم آن را به تست زدن اختصاص می دادم.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
زیرا آزمون های قلم چی به عنوان یک ارزیابی منظم باعث می شد نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
پس از هر آزمون ابتدا سوال های غلط و نزده را بررسی می کردم و علت اشتباهات را یادداشت می کردم و دوباره حل می کردم.
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله-من در بسکتبال و زبان مهارت دارم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
در دوره امتحانات ابتدا خلاصه ها و نکات مهم را مرور می کردم و سپس تست ها و نمونه سوالات را بررسی می کردم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از تابستان سال چهارم برای تیزهوشان شروع کردم.
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟
از کتاب های ۲۰ آزمون تیزهوشان برای تست زدن و در بحث سرعت و دقت از کتاب های قلم چی استفاده می کردم.
از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
من از کتاب های سه سطحی ریاضی استفاده می کردم به این صورت که اول درسنامه را مطالعه می کردم و سپس به سراغ تست و تمرین می رفتم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
ابتدا درسنامه را مطالعه می کردم و سپس به سراغ تست ها می رفتم تا مطلب در ذهنم تثبیت شود.
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
بعضی منابع مانند ریاضی را سه بار و منابع دیگر را دو بار مطالعه میکردم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
درسی که از معلمم دریافت می کردم، همان روز در خانه مطالعه می کردم و سپس ساعات باقی مانده را صرف استعداد تحلیلی می کردم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
در دوران جمع بندی بیشتر به مرور خلاصه ها، آزمون های شبیه سازی شده و تست های زمان دار می پرداختم.
آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله در این آزمون های شرکت کردم.
