گفت و گو با صدرا دست مرد - قبولی تیزهوشان پایه نهم ازمراغه

در آزمون‌های تشریحی کانون شرکت می‌کردم و با توجه به نمره آنها ضعف‌های خود را برطرف می‌کردم

گفت و گو با صدرا دست مرد - قبولی تیزهوشان پایه نهم ازمراغه

نام و نام خانوادگی: صدرا دست مرد

پایه : نهم

نام شهر و استان: مراغه - آذربایجان شرقی

میانگین تراز: ۵۹۰۰

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: سال نهم- ۲۳ آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار- بی‌سواد

شغل و تحصیلات پدر: آزاد- ابتدایی

 

مصاحبه‌گر : مهدی اصل علی نژاد

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
  2.  از طریق دوستان

 

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
  2.  قبولی در نمونه دولتی

 

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟ 
  2. بله - آزمون‌های هدف گذاری و مشابه پارسال باعث آمادگی و تمرین بیشتر می‌شد

 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟
  2.  بله - سعی می‌کردم مطابق با برنامه‌های آزمون برنامه‌ریزی کنم

 

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
  2.  علوم – فارسی - هدیه – اجتماعی -  با تست‌های کتاب آبی قلم چی پیش می‌رفتم

 

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 
  2. بله - درس ریاضی که به کمک کارنامه‌های آزمون آن را به نقطه قوت تبدیل کردم

 

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ 
  2. در زمان مدارس ۵ الی ۶ ساعت - ولی در زمان تعطیل ۹ الی ۱۰ ساعت که نصف زمان به تست زدن اختصاص می‌دادم

 

 


  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
  2.  ابتدا درست‌ها را تحلیل می‌کردم بعد سراغ نزده‌ها و غلط‌ها می‌رفتم و نکات آزمون را یادداشت می‌کردم

 

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
  2. بله - در رشته تکواندو فعالیت می‌کردم و مقام استانی کسب کردم

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
  2. در آزمون‌های تشریحی کانون شرکت می‌کردم و با توجه به نمره آنها ضعف‌های خود را برطرف می‌کردم

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
  2.  از تابستان پایه نهم

 

  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
  2.  از کتاب هوش کلامی استفاده می‌کردم تست‌ها را می‌زدم و غلط‌ها را تحلیل کرده و نکات را برای مرور یادداشت می‌کردم

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
  2.  سه سطحی علوم

 

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟
  2. اول درسنامه می‌خواندم بعد تست می‌زدم

 

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
  2.  خیر مطالعه آن را تکرار می‌کردم

 

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
  2.  طبق برنامه‌ریزی

 

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
  2. تمام کتاب‌ها را طبق برنامه مشاورم مرور می‌کردم و در زمان مطالعه یک امتحان کتاب‌های دیگر را مطالعه می‌کردم

 

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟
  2. بله شرکت می‌کردم

 

 

 

مطالب مرتبط

Menu