نام و نام خانوادگی: زهرا شاهی
پایه: نهم
نام شهر و استان: ملایر، همدان
میانگین تراز: 5103
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: سال نهم، ۱۸ مرحله
شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی، لیسانس حسابداری
شغل و تحصیلات پدر: آزاد، لیسانس عمران
مصاحبهگر: رضوان غیاثوند
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق دوستان آشنا شدم.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
قبول شدن در مدرسه نمونه دولتی بهترین دستاورد من بود.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله، برای آمادگی در شرکت آزمون ها.
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله با توجه به زمان بندی برای آزمون ها و امتحان های مدرسه
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
درس هایی مثل ادبیات فارسی، زبان عربی و ... با توجه به برنامهریزی و مطالعه آن ها به صورت نکته برداری و مرور
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله، درس هایی مثل ریاضی اما با تمرین و تکرار به مرور بهتر شدند.
روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
حداکثر روزی سه یا چهار ساعت و بعد از خواندن یک یا دو ساعت را به تست اختصاص می دادم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله، کمک کرده بود که زمان کم نیاورم و آن زمان را به همه درس ها اختصاص دهم.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
به خاطر نتیجه مثبتی که از شرکت در آزمون ها گرفتم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
اول طبق پاسخنامه غلط ها حل می کردم و بعد به سراغ تست های نزده می رفتم.
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
خیر نداشتم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
با برنامه ریزی درس می خواندم و تمرکزم را روی درس می گذارم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
به طور کلی از اول سال نهم
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب ها چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
کتاب هوش کلامی و کتاب اسمارتیز استفاده می کردم و اول به کلاس هوش می رفتم و بعد تست های آن کتاب را می زدم.
از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب ها چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب علوم و ریاضی و فارسی و عربی و زبان انگلیسی از کتاب سه سطحی استفاده می کردم و بعد از خواندن هر درس تست های آن هارا می زدم و تحلیل می کردم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اول درسنامه می خواندم و بعد از یاد گرقتن آن مبحث شروع به زدن تست می کردم ،از پاسخنامه برای تحلیل سوال های غلط یا نزده استفاده می کردم.
هر کدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
مطالعه را تکرار می کردم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
این مباحث را با هم ترکیب نمی کردم و زمان را برای رسیدن به هر دو اختصاص می دادم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
بیشتر وقت را برای تست زدن اختصاص می دادم.
