نام و نام خانوادگی:کاوه دودکانی
پایه : دهم تجربی
نام شهر و استان آذربایجان غربی خوی
میانگین تراز ۶۲۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده از سال چهارم دبستان
چند آزمون شرکت کرده است ۱۴۰ آزمون
شغل و تحصیلات مادر دیپلم خانه دار
شغل و تحصیلات پدر لیسانس مهندس آبیاری
مصاحبهگر : کریم شابوئی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
یکی از پشتیبان ها به من معرفی کرد.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
روش تست زنی درست و درس خواندن اصولی.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله این آزمون ها باعث می شدند که در آزمون اصلی مسلط تر شوم.
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
با توجه به برنامه راهبردی درس می خوانم و اگر در مدرسه به آن درس ها رسیده باشیم ابتدا از جزوه معلم سپس اول به تست های کتاب آبی و سپس به سراغ کتاب های سه سطحی می روم ولی اگر در مدرسه به آن درس ها نرسیده باشیم از درسنامه کتاب های آبی استفاده می کنم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
بیشتر در درس های تخصصی و بیشتر در درس های فیزیک و ریاضی بهتر هستم و سعی می کنم بیشتر در این درس ها تست بزنم.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
در طول سال گذشته در درس ادبیات ضعیف بودم ولی با تغییر روش درصد خود را بالا بردم من سعی کردم در قواعد و دانش زبانی فارسی و همچنین قرابت معنایی تست ها و تمرین های زیادی حل کنم تا وضعیت خود را بهتر کنم.
روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
به صورت میانگین روزی ۶ ساعت درس می خواندم و نصف آن را به تست زدن اختصاص می دادم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله این دفتر کمک می کرد نسبت به قبل عملکرد بهتری داشته باشم و عملکرد خوبم را تثبیت کنم.
چرا با اینکه در آزمون نمونه قبول شدید و به مدرسهی نمونه رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
چون این قبولی نیمه راه بود و هنوز به انتهای آن نرسیده بودم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
در آزمون برخی سوالاتی وه به نظرم مهم می آیند را علامت میزنم و پس از قرار دادن پاسخنامه در صفحه شخصی می روم و ابتدا سوالات غلط و نزده را پیدا میکنم و بیشتر روی آنها فکر می کنم تا خودم بتوانم جواب درست آنها را پیدا کنم ولی اگر موق نشدم سراغ پاسخنامه می روم و سوالات را تحلیل میکنم.
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
نه نداشتم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
در دوره امتحانات ابتدا درس ها را از کتاب و جزوه می خوانم تا تسلط بیشتری پیدا کنم و سپس نمونه سوالات امتحانی را تحلیل میکردم.
برای آزمون نمونه از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از اول مهر شروع کردم.
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب ۱۵۰۰ تست و هوش کمپلکس استفاده کردم و از تست های این کتاب ها استفاده میکردم.
از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب های سه سطحی و آبی استفاده میکردم که ابتدا تست های کتاب های آبی را میزدم و بعد به سراغ تست های کتاب سه سطحی می رفتم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
ابتدا کتاب و جزوه را تا حد تسلط می خواندم و سپس به سراغ تست ها میرفتم و بعد از زدن تست ها پاسخنامه را مطالعه میکردم سعی میکردم پاسخ تمام سوالات را چه درست زده باشم و چه غلط بخوانم چون در بعضی پاسخ نکته های خوبی وجود داشت.
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
تا حد تسلط در خواندن و مطالعه منابع تکرار داشتم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
سعی میکردم حدود ۳۰ درصد ساعت مطالعه ام در هفته را به خواندن استعداد تحلیلی اختصاص دهم و مابقی را به استعداد تحصیلی اختصاص میدادم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
سعی میکردم که دیگر زمان خود را به تست زدن و زدن تست های آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی سال های قبل اختصاص دهم.
آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله این آزمون ها در دوران جمعبندی کمک موثری به من کردند.
