نام و نام خانوادگی: دیانا ملک زاده
پایه: دهم تجربی
نام شهر و استان: مشهد، خراسان رضوی
میانگین تراز: 5434
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 4 سال، 70
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: آزاد، دکتری مدیریت بازرگانی
مصاحبهگر : خانم محولاتی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
خواهر بزرگترم کانونی بوده و از این طریق با کانون آشنا شدم.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
داشتن برنامه درست، شناخت نقاط قوت و ضعف و... از دستاوردهای من در آزمونهای کانون بوده است.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله، جهت آمادگی بیشتر برای آزمونهای اصلی در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت کردم.
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله، به کمک پشتیبان و ارائه راهکارهای ایشان برنامه ریزی کردم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
درس علوم از نقاط قوت من است، روش مطالعه من پیش خوانی این درس قبل از کلاس، تحلیل اشتباهات، استفاده از منابع کانون مثل کتاب های آبی و پرتکرار و... است.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله، در ابتدای سال میانگین ترازم در درس ریاضی پایینتر از درسهای دیگر بود اما با تغییر روش مطالعه و عوض کردن منابع به درصدهای خوبی رسیدم. منابعی که من توانستم با استفاده از آن ها در درس ریاضی درصد بالایی کسب کنم، کتاب آبی و سه سطحی بود.
روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
روزی 6 ساعت و در روزهای تعطیل 8 ساعت درس میخواندم، همچنین60 درصد زمانم را به تست زدن اختصاص میدادم و در باقیمانده زمان خود درسها را صورت تشریحی کار میکردم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله، تکمیل دفتر برنامهریزی باعث شد که ساعت مطالعه خود را بالا ببرم و شناخت بهتری از نقاط قوت و ضعف خود داشته باشم.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
به دلیل این که پیوستگی و استمرار در آزمونها باعث موفقیت بیشتر در کنکور خواهد شد.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
روش تحلیل برای هر درس متفاوت است مثلا در درس ریاضی ابتدا خودم سوال را حل میکردم و بعد جواب خود را با پاسخنامه تطبیق میدادم، همچنین برای درس زیست ابتدا از روی کارنامه، اشتباهاتم را پیدا کرده و سعی میکردم با پاسخنامه تشریحی سوالاتی را که پاسخ ندادم یا اشتباه پاسخ دادم را بررسی کنم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
ابتدا نقاط قوت و ضعف خود را در هر درس پیدا میکردم سپس از روی برنامه به صورت منظم دروس را میخوانم، هر درس را بر اساس بازههای مرور بهصورت صحیح در زمان درست مرور میکنم که فراموش نکنم همچنین برای کسب نمرههای بالا در دروس مختلف از کتابهای پرتکرار و 31 استان (تشریحی) استفاده کردم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از کلاس هفتم به صورت پیوسته و منظم تست هوش را در برنامه خود داشتم و بر اساس برنامه پیش میرفتم.
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
برای بخش استعداد تحلیلی از کتابهای هوش کلامی، هوش غیرکلامی و 12 آزمون استفاده میکردم. طبق برنامه مطالعاتی خود از این کتابها تست میزدم و حتما بعد از اتمام تستها آنها را تحلیل میکردم.
از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
برای بخش استعداد تحصیلی کتاب 1500 تست را تهیه کردم. طبق برنامه تستها را به صورت منظم و مستمر میزدم و با نشاندار کردن تستها و تحلیل آنها نکات هر سوال را به خوبی یاد میگرفتم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
قبل از تدریس معلم برای هر درس پیشخوانی داشتم و همان روز که آن درس تدریس میشد روزخوانی همان درس را انجام میدادم. ابتدا درسنامه کتاب را میخواندم سپس تستهای آن را می زدم، برای درسی مانند ریاضی ابتدا سوال را حل میکردم سپس راه حل خودم را با راهحل پاسخنامه تطبیق میدادم.
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
هر کدام از منابع را با نشاندار کردن تست ها و... چند بار مطالعه میکردم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
با برنامه ریزی مناسب و درست بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد میکردم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
با شرکت در طرح 3+3 توانستم استعداد تحصیلی و تحلیلی را به خوبی جمعبندی کنم.
آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله، این طرح در دوران جمع بندی به من خیلی کمک کرد.
