نام خانوادگی دانشآموز: زهرا عابدیاصل
نام شهر، استان: تهران؛ تهران
رشته و منطقه : علوم انسانی منطقه ۱
مصاحبه گر : لیلا محمدی
1- از چه سالی و چه مقطع وارد برهه کنکور شدید و کنکوری خواندن و تستزنی را آغاز کردین؟
از تابستان ورود یازدهم به دوازدهم؛ با شرکت در کلاسهای تابستانه کنکور و آزمون دادن وارد جریان کنکور شدم.
2- شرکت در آزمون چه دستاوردی برای شما داشت؟
من در آزمونهای ابتدایی هنوز آنقدر اصول و مراتب آزمون را بلد نبودم و به همین دلیل با وجود داشتن ساعت کمّی مطالعه نتیجهی آن را در آزمون مشاهده نمیکردم و برایم مقبول نبود
به مرور بعد از چند مرتبه تحلیل
متوجه اشکالات و موانعی که باعث میشد در آزمون عملکرد خوبی نداشته باشم و نتوانم آنچه را مطالعه کردم در آزمون پیاده کنم شدم و بعد از شناسایی تمرین کردم تا آنها برطرف شوند؛ با همین اقدامات به تدریج رشد هم در نتایج آزمونها حاصل شد.
3- نظر شما علت اینکه باید در آزمونها به طور پیوسته شرکت کرد چیست؟
تلاش و اقدام ما ممکن است با یک بار نتیجه ندهد یا نتیجهای بدهد که فایدهای هم برای ما نداشته باشد؛
تلاش و اقدام زمانی نتیجه میدهد که ما مرتبا آن کار را تکرار کنم و استمرار به خرج دهیم
مطمئناً هر دفعه به نسب دفعه قبل با تغییرات مثبتی مواجه میشویم تا در نهایت به مرتبه ایدهآلِ خود میرسیم.
4-روش شما برای تبدیل نقطه ضعفها به نقطه قوت چه بود ؟
اگر از جهت درونی نگاه کنیم استمرار و دست از تلاش برنداشتن با وجود شکستها ناامیدی و...
از جهت بیرونی تحلیل آزمون، نکته برداری و آزمونهای مرتب جهت سنجش یادگیری.
5_ برنامهریزی درسی شما چگونه بود؟
بیشتر تمرکز من روی تستزنی بود یعنی گاها حتی برای مرور و بازیابی درسهایی که برای امتحان لازم بود تشریحی بخوانم از تست هم کمک میگرفتم به جز دروس عمومی.
6_ آیا همزمان با تست برای امتحانات نهایی هم کار میکردید ؟
هر دو فاکتور تشریحی و تست برای قبولی موفق ما در کنکور حائز اهمیت است و هر دو را در امتداد هم پیش بردم
من برای تشریحی همگام با دبیر و پرسش و آزمونهای کلاسی پیش میرفتم تا در بازهی خرداد که هم ممکن است فرجهی بین آزمون ها کم باشد هم کمتر از یک ماه با کنکور فاصله دارد تحتفشار نباشم و این حجم سنگین درسی را سعی کردم در بازههای مختلف تقسیم کنم.
7- اگر به بودجه بندی آزمونی نرسیده بودید , آیا هم چنان در ان ازمون شرکت می کردید ؟
بله هم برای اینکه با سوالات جدید آشنا شوم و اگر مبحثی را به هر دلیل به آن نرسیدم چه خودم چه زمانبندی مدرسه مشاهده سوالات مربوط به آن مبحث کمک میکرد تا موقع یادگیری آن بدانم که مثلا این قسمت از درس نکات تستی دارد، دارای اهمیت است و امکان اینکه از آن سوال طرح شود بالاست؛
و بعد برای آن بخش هم که خواندهبودم کمک میکرد متوجه شوم که چقدر آن مباحث برایم جا افتاده است.
8_ چه توصیه ای به دانش آموزان دارید ؟
هرگز خود را دست کم نگیرید
همهی شما قدرت رسیدن به آن چه که در سر دارید و برای آن تلاش میکنید را دارید؛
هیچ موفقیت پایداری بدون شکستهای متعدد ناامیدی و بارها به در بسته خوردن اتفاق نمیافتد
همهی اینها بخشی از مسیر است که باید با روحیه و نگاهی مثبت آن را طی کنید پس این موارد را هرگز نباید سد راه خود بدانید.
