نام و نام خانوادگی :مهسا عزتی
نام شهر و استان :تهران
میانگین تراز کانون : ۶۶۶۸
سالهای حضور در کانون: ۲ سال یازدهم و دوازدهم
چند آزمون شرکت کرده اید: ۱۷
شغل و تحصیلات مادر:خانه دار ، کارشناس شیمی
شغل و تحصیلات پدر:کارمند کارشناسی ارشد، مهندسی مدیریت محیط زیست
درصدهای کنکور: زیست ۸۳ فیزیک ۶۲ ریاضی ۵۷ شیمی ۶۰ زمین ۵۷
تراز معدل : ۱۰۸۶۶
تراز کنکور :۱۱۰۵۳
تراز کل :۱۰۹۴۱
معدل نهایی ها : ۱۹.۸۲
معدل دیپلم : ۱۹.۹۳
سهمیه و رتبه در منطقه : منطقه ۱ ؛ رتبه ی ۱۱۳
مصاحبه گر: لیلا محمدی
1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
اولین تراز من در آزمون های اول ۶۹۰۰ بود و در آزمون های آخر به ۷۱۰۰ و ۷۲۰۰ رسید.
2. مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
استمرار در یادگیری و تمرین های زیاد و کنترل هیجانات در حین آزمون خیلی کمک کننده بود.
3. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟
من برای نوروز تصمیم داشتم تا حتما تمامی دروس اختصاصی سه سال دهم و یازدهم و دوازدهم را مرور کنم و علاوه بر آن برای فصل هایی که مشکل داشتم زمان بیشتری اختصاص دادم.
4. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمعبندی چه برنامهای اجرا کردید؟
سعی کردم بیشتر تست های جمع بندی بزنم تا مطالب در ذهنم دسته بندی بشوند و برای دوران جمع بندی آرامش بیشتری داشته باشم.
5. پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
باعث می شد که همیشه انگیزه ای برای مطالعه داشته باشم و اینکه همیشه درس هایی که می خواندم مورد آزمون قرار می گرفتند باعث می شد ارزیابی درستی از شیوه درس خواندن و آزمون دادنم، تست ها و یادگیری درس هایم داشته باشم.
6. تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکردید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید ؟
بله از روش های مدیریت زمان استفاده می کردم. اوایل خیلی مشکل زمان داشتم اما به تدریج کم رنگ شد. در کنکور هم از تکنیک ضربدر و منها استفاده کردم.
7. مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
برنامه ریزی خیلی مهم بود و باید حتما خودم را با آن تطبیق می دادم. برنامه راهبردی را می خواندم و مطابق آن تا دوشنبه ای که آن هفته آزمون کانون را داشتم سعی می کردم تمام مطالب را یاد بگیرم و فاصله بین دوشنبه تا جمعه را تست می زدم و آزمون کار می کردم.
8. روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود ؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
برای تحلیل ابتدا سراغ اشتباهاتم می رفتم و آن ها را تحلیل می کردم و بعد هم سراغ نزده هایم. از بین سوالات درست هم آن سوال هایی که سر جلسه با شک گزینه انتخاب می کردم یا سوال هایی که سخت به جواب درست رسیدم را بررسی می کردم. همچنین سر آزمون مخصوصا سر درس زیست گاهی به عباراتی بر می خوردم که تا به حال به آن ها توجه نکرده بودم و آن ها را هم در جزوه ام می نوشتم.
9. به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
در ابتدا روز های مدرسه ۴ ساعت و روز های تعطیل ۸ ساعت بود. همچنین اوایل روزی ۱۰۰ تست می زدم. اما در اواخر ساعت مطالعه روز های مدرسه به ۷ ساعت رسید و روز های تعطیل ۱۱ و ۱۲ ساعت. تعداد تست هایم در روز های آخر گاهی ۲۵۰ یا ۳۰۰ هم می رسید. من سر کلاس ها سعی می کردم تمام مطالب را یاد بگیرم تا دیگر در خانه زمانی برای روخوانی از مطالب را به خودم ندهم. ساعت مطالعه من توام با تست بود و گاهی ممکن بود بررسی یک تست حدود یک ربع یا بیست دقیقه طول بکشد تا تمام مطالب آن مبحث به جمع بندی کامل در ذهنم برسند.
10. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله دفتر برنامه ریزی داشتم و تکمیل آن باعث می شد سعی کنم هر روز تعداد تست و ساعت مطالعه ام را بیشتر کنم. همچنین مشاور بر اساس آن به من توصیه هایی می کرد.
11. خاطره ی لحظه ی اعلام نتایج را تعریف میکنید؟
من در خانه بودم و از طریق یکی از دوستانم متوجه اعلام نتایج شدم. به پدر و مادرم اطلاع دادم و با هم وارد سایت شدیم و بعد از دیدن نتایج بسیار خوشحال شدیم.
12. چه پیشنهادی به دانش اموزان دارید ؟ سخن نهایی ؟
دانش آموزان در سال کنکور آرامش خود را حفظ کنند، اعتماد به نفس داشته باشند، سعی کنند ارتباط با اطرافیان خود را کنترل کنند، به دروس نهایی خصوصا زیست و فارسی اهمیت بدهند. هرگز نا امید نشوند و تمام تلاش خود را در یک سال بکنند تا سرافراز از این مسابقه بیرون بیایند.
