نام و نام خانوادگی: زهرا فولادی
رشته و دانشگاه: آموزش الهیات، دانشگاه فرهنگیان اردبیل
شهر و استان: بیله سوار، اردبیل
میانگین تراز: 5523
عضویت در کانون: 3 سال، 70 آزمون شرکت کرده
تحصیلات و شغل مادر: دیپلم، خانهدار
تحصیلات و شغل پدر: دیپلم، کشاورز
تراز کنکور 1404: 7242
تراز سوابق تحصیلی: 9241
درصدهای کنکور 1404
ریاضی: 8.34
زبان و ادبیات فارسی: 13.34
علوم اجتماعی: 46.67
روانشناسی: 60
زبان عربی: 25
تاریخ و جغرافیا: 24
فلسفه و منطق: 1.66
اقتصاد: 46.67
تعلیم و تربیت: 60
هوش و استعداد: 25
مصاحبهگر: مظفر توحیدی
از چه زمانی و چگونه به رشته معلمی و دبیری و دانشگاه فرهنگیان علاقهمند شدید؟ چه عواملی سبب ایجاد این علاقه شد؟
علاقه من به رشته معلمی از دوران ابتدایی آغاز شد. در آن زمان، متوجه شدم که به آموزش و تربیت دانشآموزان علاقهمند هستم. این علاقه با مشاهداتم از معلمانم و تأثیر مثبتی که بر روی دانشآموزان داشتند، تقویت شد. همچنین، محیط خانواده و تشویقهای والدینم نیز نقش مهمی در شکلگیری این علاقه داشت. من همیشه به این فکر میکردم که چگونه میتوانم به یادگیری و رشد دیگران کمک کنم و این احساس در من شکل گرفت که معلمی بهترین راه برای تحقق این هدف است.
در خانواده و اطرافیان شما چه کسانی دبیر بودند؟
در خانوادهام، پسرعمویم به عنوان معلم فعالیت میکند و این موضوع باعث شد که بیشتر با شغل معلمی آشنا شوم. او همیشه تجربیاتش را با من به اشتراک میگذاشت و این امر به من انگیزه میداد تا به این حرفه علاقهمند شوم.
کدام معلمهای تان در این علاقه تاثیرگذار بودند؟
دو معلم تأثیرگذار در زندگی من وجود دارند. یکی از آنها خانم سیما بهرو، معلم پایه دوم ابتدایی من بود. او با روشهای تدریس خلاقانه و ارتباط خوبی که با دانشآموزان برقرار میکرد، به من انگیزه میداد. معلم دیگر خانم هلالی، دبیر دینی من در دبیرستان بود. او به خوبی میتوانست مفاهیم پیچیده را به زبان ساده بیان کند و این امر باعث شد که من به یادگیری دین و اخلاق علاقهمند شوم.
فکر میکنید اگر معلم شوید، شبیه کدام معلم خود خواهید شد؟ چرا؟
(ذکر نام دبیر، درس و مقطع)اگر به عنوان معلم فعالیت کنم، شبیه خانم مصباحی، دبیر تاریخ خود خواهم شد. او به دلیل فن بیان عالی و توانایی در ایجاد ارتباط مؤثر با دانشآموزان، همیشه در ذهن من باقی مانده است. روشهای تدریس او نه تنها جذاب بود، بلکه باعث میشد که دانشآموزان به موضوعات تاریخی علاقهمند شوند. من نیز دوست دارم به همین شیوه با دانشآموزانم ارتباط برقرار کنم و آنها را به یادگیری تشویق کنم.
توجه شما بیشتر به کدام منابع فرهنگیان بود؟
توجه من بیشتر به منابعی بود که به تعلیم و تربیت اسلامی مربوط میشود. من معتقدم که آموزش باید بر اساس اصول اخلاقی و دینی باشد و این منابع به من کمک کرد تا درک بهتری از مسئولیتهای معلمی پیدا کنم.
از چه زمانی مطالعه برای فرهنگیان را شروع کردید؟
من از سال اول دبیرستان به مطالعه برای کنکور پرداختم و در سال آخر دبیرستان نیز تصمیم گرفتم که برای آزمون فرهنگیان مطالعه کنم. این تصمیم به من این امکان را داد تا به طور متمرکز بر روی مباحث مرتبط با رشتهام کار کنم و آمادگی بیشتری برای ورود به دانشگاه داشته باشم.
برای بخش استعداد تحلیلی چه کار ویژههایی انجام دادید؟
برای تقویت استعداد تحلیلی خود، به مطالعه کتابهای تستی پرداختم و در آزمونهای فرهنگیان که توسط کانون برگزار میشد، شرکت کردم. همچنین، سوالات کنکورهای سالهای گذشته را تحلیل میکردم تا با الگوهای سوالات آشنا شوم و بتوانم نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنم.
آیا در آزمونهای کانون در بخش فرهنگیان شرکت میکردید؟
بله، من به طور منظم در آزمونهای کانون شرکت میکردم. این آزمونها به من کمک کرد تا سطح علمی خود را بسنجیم و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنم. همچنین، رقابت با سایر دانشآموزان به من انگیزه بیشتری برای مطالعه میداد.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
شرکت در آزمونهای مکرر باعث شد که من به برنامهریزی و مدیریت زمان اهمیت بیشتری بدهم. این پیوستگی به من یاد داد که چگونه به طور مؤثر مطالعه کنم و به تدریج پیشرفت کنم. همچنین، هر آزمون فرصتی بود تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنم و بر روی آنها کار کنم.
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
بهترین درس من در کنکور روانشناسی بود. برای مطالعه این درس از روشهای زیر استفاده کردم:
برنامهریزی: برنامهریزی دقیق و منظم برای مطالعه مباحث مختلف.
یادگیری عمیق: تمرکز بر روی فهم عمیق مفاهیم به جای حفظ کردن.
جامعخوانی: مطالعه همه بخشهای کتاب به صورت جامع و مرور مطالب به طور منظم.
