گفت و گو با هلیا میرزاخانیان قبولی تیزهوشان از بندرانزلی

تکمیل دفتر برنامه ریزی به من یاد داد که چگونه از وقتم مفیدترین استفاده را داشته باشم .

گفت و گو با هلیا میرزاخانیان قبولی تیزهوشان از بندرانزلی

نام و نام خانوادگی :  هلیا میرزاخانیان

پایه  : دهم تجربی

نام شهر و استان  : بندر انزلی ، گیلان

میانگین تراز: 5693

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : پایه ی نهم 18 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار لیسانس مدیریت برنامه ریزی آموزشی

شغل و تحصیلات پدر : نقاش ساختمان دیپلم عمران

 

مصاحبه‌گر : بردیا غبرایی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟  

از طریق مدرسه

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

موفقیت در امتحانات مدرسه و مهم تر از آن آزمون ورودی تیزهوشان

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟

بله. آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال به ما کمک می کنند که بتوانیم آمادگی کافی را نسبت به آزمون های پیش رو کسب کنیم و نقاط قوت و ضعف های درسی را شناخته و روی آنها متمرکز شویم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟

بله. برنامه ریزی به این صورت بود که مطابق برنامه ی راهبردی در هفته ی اول درس ها را مطالعه و در هفته ی دوم تست های مربوط به بخش های مشخص شده ی دروس را حل می کردم.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟

دروس ریاضی علوم تجربی و ادبیات که دروس پایه هستند نقطه قوت من در طول سال تحصیلی می باشند. برای مطالعه ی آنها پس از اینکه کاملا بر روی دروس مسلط شدم زمان بیشتری را صرف حل نمونه سوال و تست های چالشی میکردم تا بتوانم با تحلیل اشتباهاتم به بهترشدنم در این درس ها کمک کنم.

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

خیر. خدا راشکر در تمامی دروس موفق بوده ام

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟

ساعت مطالعه دروس متغیر بود و بستگی داشت به اینکه آن درس چقدر اولویت من باشد یا تکالیف و امتحانات مدرسه چقدر وقت گیر باشد. اما به طور میانگین 60 درصد زمان مطالعه را صرف تست زدن میکردم .

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟

بله. تکمیل این دفتر به من یاد داد که چگونه از وقتم مفیدترین استفاده را داشته باشم و بتوانم هم به مطالعه ی دروس و هم به مسایل غیر درسی بصورت منظم بپردازم.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

 برای تحیل آزمون ها ابتدا به سراغ کارنامه ی اشتباهات می رفتم و آنها را بررسی می کردم تا بتوانم نقاط ضعف خود را تشخیص دهم و آنها را به نقطه ی قوت تبدیل کنم.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ 

بله. در ورزش شطرنج و قصه گویی و نقالی مهارت دارم.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟

برای دوره ی امتحانات ابتدا هر درس را که نیاز به مطالعه داشت مرور می کردم و سپس به سراغ حل نمونه سوال می رفتم

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ 

از پایه نهم

 

  1. از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟

از کتاب های هوش کلامی و غیر کلامی و همچنین کتاب 1500 سوال تیزهوشان استفاده کردم که هر روز سعی میکردم 50 تست از هر کتاب را حل و تحلیل کنم.

 

  1. از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟

از کتاب های سه سطحی و آبی تمامی دروس استفاده کردم که با توجه به برنامه ی راهبردی از این کتاب ها تست می زدم

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟

اگر به اندازه ی کافی از آن درس مدنظر در طول هفته مطالعه داشتم اول تست می زدم. اما اگر آن درس نیاز به مطالعه داشت ابتدا درس نامه را می خواندم وسپس تست می زدم که پس از تست زدن هر بخش به سراغ پاسخنامه می رفتم و جواب های اشتباه را بررسی می کردم.

 

هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

مطالعه ی بیشترآنها را تکرار کردم.

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

استفاده از دفترچه ی برنامه ریزی کانون در این زمینه خیلی به من کمک کرد.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

 با توجه به اینکه کانون آزمون های جمع بندی و طرح 3+3 را قرار داده بود با شرکت در آنها توانستم از این دوران برای تکمیل مطالعه ام به خوبی استفاده کنم.

 

 

Menu