نام و نام خانوادگی: فاطمه ستاری
پایه : دهم تجربی
نام شهر و استان: آذربایجان شرقی شهرستان سراب
میانگین تراز: ۶۰۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از سال ۱۴۰۳ و در چهارده آزمون شرکت کردهام
شغل و تحصیلات مادر : خانهدار
شغل و تحصیلات پدر : کشاورزی
مصاحبهگر : مینا حسین پورآزاد
1- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق برادرم با کانون آشنا شدم.
2- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
آشنایی با سوالات تستی و محک زدن خودم از نظر درسی و موفق شدن در آزمونهای تیزهوشان است.
3- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟
خیر شرکت نکردم چون اطلا عی در این مورد نداشتنم .
4-مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
در دفتر برنامهریزی کل کار های روزنه را مینوشتم الویت بندی میکردم و طبق برنامه راهبردی پیش میرفتم.
5-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟
ادبیات فارسی ، علوم تجربی ، مطالعات اجتماعی ، عربی ، پیامهای آسمانی نقاط قوت من بودوبرنامهریزی میکردم طبق برنامهریزی پیش میرفتم و سعی میکردم همراه با مطالعه ، تست بزنم.
6-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
خیر درسی نبوده که ضعیف باشم.
7-روزی چند ساعت درس می خواندید؟
به طور معمول شش ساعت و در بعضی روز ها هشت ساعت درس میخواندم ونصفی از کل زمان خود را به تست زدن اختصاص میدادم.
8-دفتر برنامه ریزی داشتید؟
بله برنامهریزی کردن و عمل کردن به برنامهها باعث ایجاد نظم در زندگی روزانه و موفقیت در درسها میشود ، برنامهریزی به من کمک کرده بود که بتوانم در امتحانات پایانی هم موفق تر باشم.
9-چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
برای کسب کردن نتایج بهتر در امتحانات پایانی و کنکور پیوستگی خودرا حفظ کردم .
10-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
بعد از آزمون سوالات را بررسی میکردم و اشکالاتی که داشتم را برطرف میکردم و نکات مهم را در دفترچه یادداشت میکردم.
11-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله برنامهریزی و پایبند بودن به برنامهها را یاد گرفتم .
12-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟
هدفگذاری کردن و مطالعه روزانه و پیوسته داشتن باعث کسب نمره بالا میشود.
13-برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
من از کلاس هشتم برای آزمون تیزهوشان برنامه داشتم و سعی میکردم از همان سال با تست زدن خود را با سوالات تستی آشنا کنم.
14-از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟
از کتاب های هوش کلامی و هوش غیرکلامی قلم چی استفاده میکردم و ابتدا سعی میکردم در زمان مشخص تعداد تست های مشخصی را پاسخ بدهم و بعد جواب سوالات را بررسی میکردم و اشتباهاتم را برطرف میکردم و نکات مهم را یادداشت میکردم.
15-از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟
سه سطحی علوم استفاده میکردم وزمان میگرفتم و سعی میکردم سوالات را در زمان خودشان جواب بدهم و بعد جواب سوالات را بررسی میکردم و نکات را یادداشت میکردم.
16-با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟
اول درسنامه را میخواندم و بعد شروع به تست زدن میکردم.
17-هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
مطالعه میکردم و نکات مهم را یادداشت میکردم و بعد مرور میکردم.
18-چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
برای هر کدام زمان مشخص میکردم و هر کدام را در زمان مشخص مطالعه میکردم.
19-برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
در این زمان من بیشتر مرور میکردم و تست میزدم.
20-آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
خیر شرکت نمی کردم .
