گفت و گو با امیرعلی موحدی ؛قبولی آزمون نمونه دولتی 1404

با استفاده از دفتر برنامه ریزی می‌توانستم زمان خود را مدیریت کنم.

گفت و گو با امیرعلی موحدی ؛قبولی آزمون نمونه دولتی 1404

نام و نام خانوادگی:  امير علي موحدي

پایه : نهم 

نام شهر و استان: تويسركان _ همدان

میانگین تراز: 5114   

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: يك سال ششم و سال نهم از مهرماه و حدود 20 آزمون حضوری

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار _ فوق ديپلم

شغل و تحصیلات پدر: كارمند _ ليسانس

 

مصاحبه‌گر : سحر آزادی(پشتیبان)

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

نحوه ي آشنايي من با كانون به كلاس ششم دبستان مربوط مي شود، كه در آزمون هاي آمادگي كانون شركت مي كردم تا براي آزمون تيزهوشان آماده شوم.


  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

1_قبولي در آزمون نمونه دولتي 2_برنامه ريزي هدفمند براي درس خواندن 3_ايجاد تعادل بين درس خواندن و تست زدن

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟

بله شرکت می کردم و سعي مي كردم با استفاده از اين تمرین ها علاوه بر تست زني بيشتر نقاط قوت و ضعف خود را پيدا كنم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله - طبق برنامه راهبردي و همچنين طبق برنامه ريزي شخصی خود پیش می رفتم  ، هر روز ابتدا مطالب گفته شده توسط معلم را مطالعه مي كردم و سپس از مطالب گفته شده تست زني را انجام می دادم. 


  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
  2. رياضي _ فارسي _ مطالعات _ پيام _ قرآن _ عربي _ روش مطالعه نيز درباره رياضي و فارسي به اين صورت بود كه چون درس هاي پراهمیتی بودند ، تقريبا هر روز مطالعه مي کردم و تست هم مي زدم و در مورد دروس عربي ، قرآن ، مطالعات و پيام  نيز چون حفظي بودند ،علاوه بر تست زني ، مرور زياد نيز انجام مي دادم.

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

روزي 4.5 الي 5 ساعت مطالعه داشتم. البته در زمان امتحانات به 6 الي 7 ساعت نيز مي رسيد. در اوايل سال تحصيلي 25 درصد زمان را تست تمرین می کردم اما بعد از نیم سال اول تحصيلي حدودا 50 درصد زمان خود را به تست زني اختصاص مي دادم البته در جنگ دوازده روزه كه آزمون به تعويق افتاد تقريبا 90 درصد زمان را به تست زني و مرور مطالب اختصاص دادم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله _ با استفاده از دفتر برنامه ريزي مي توانستم زمان خود را مديريت كنم و نحوه درس خواندن را منظم پيش ببرم.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 

معمولا بعد از هر آزمون ابتدا سوالات اشتباه و سپس سوالات دامدار را بررسي مي كردم.


  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ 

بله _ به غير از تلاش و تمرین براي دروس مدرسه در مسابقات قرآني شركت كردم و مقام دوم شهرستان را بدست آوردم.

 

  1. از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ 

بيشتر از كتاب هاي آبي رياضي ، فارسي و علوم استفاده مي كردم و هر روز يك مبحث از هر كدام از كتاب ها انتخاب کرده و تست مي زدم.

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

قطعاً با يكبار مطالعه نمي توان به نتيجه مطلوب رسيد و بايد هر مطلب را حتي اگر به آن مسلط هستيد چندين بار مطالعه و مرور كنيد.


  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

ابتدا سعي مي كردم خودم را از نظر مطالعه استعداد تحصيلي قوي كنم و سپس از سوالات استعداد تحليلي نیز در طول هفته تمرین میکردم تا آمادگی برای آزمون داشته باشم و يك تعادل بين حل تست اين دو مبحث برقرار می کردم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
  2. در اين ماه ها كه منتهي مي شد به امتحانات نهايي و همچنين آزمون اصلي، تقریبا هر روز يك كتاب را كامل مرور کرده و تست مي زدم که این مورد كمك خيلي زيادي به من كرد.

مطالب مرتبط

Menu