گفت و گو با شاینا امامی پور قبولی تیزهوشان نهم

برای ریاضی و علوم کتاب‌های سه سطحی و آبی قلمچی و برای دروس عمومی هم از همین کتاب‌ها استفاده می‌کردم برای مطالعه ابتدا تا آنجایی که مطالعه کرده بودم تست میزدم

گفت و گو با شاینا امامی پور قبولی تیزهوشان نهم

نام و نام خانوادگی : شاینا امامی

پایه : دهم

نام شهر : تهران

تعداد سال حضور در کانون : 1 سال

شغل و تحصیلات مادر: مترجمی زبان ، کارشناس زبان

شغل و تحصیلات پدر: کارمند ، کارشناس نرم افزار

مدرسه پذیرفته شده : فرزانگان 7

مصاحبه‌گر : زینب سلیمی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

مشاور مدرسه برادرم در علامه حلی برای کنکور قلمچی را معرفی کرد و چون برادرم نتیجه مناسبی گرفت من هم برای آزمون ورودی با قلمچی پیش رفتم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

توانستم وضعیت خودم را بشناسم و متوجه شدم در چه درس هایی ضعیف هستم تا بتوانم آنهارا تقویت کنم.


آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله شرکت میکردم برای اینکه آزمون های مشابه پارسال کمک میکرد در آزمون اصلی تسلط بیشتری داشته باشم


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

همیشه با برنامه های راهبردی برنامه ریزی داشتم و حتی جلوتر از برنامه هم می‌خواندم تا بتوانم در زمان های اضافی تست بیشتری بزنم و تا قبل از عید درس های مدرسه را تمام کرده بودم و در برنامه ریزی درس هایی که خیلی مهم تر و ضریب بیشتری داشتند مثل ریاضی و علوم و هوش ساعت مطالعاتی بیشتری اختصاص می دادم تا با زدن تست تسلط کافی بر آنها پیدا کنم .



کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

درس ریاضی و علوم ،در ابتدا سعی می کردم مطلب درس را به خوبی بفهمم تا هیچ مشکلی نداشته باشم و با زدن تست بیشتر توانستم این دو درس را به نقطه قوت تبدیل کنم.


در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

در ابتدا استعداد تحلیلی ضعیف بودم اما با دیدن فیلم های آموزشی ونکته هایی که در کلاس های هوش گفته میشد و همچنین زدن تست و مرور دوباره اشکالاتی که داشتم توانستم آن را تقویت کنم.


روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

روزهایی که مدرسه می‌رفتم حدود ۸ ساعت و روزهای تعطیل حدود ۱۰ ساعت درس می‌خواندم و ۷۰ درصد زمانم را به تست زدن اختصاص میدهم و در مدرسه در طول زنگ های تفریح تست میزدم چون دیدن سوالات مختلف باعث میشد تسلط خودم را بر مطالب بالا ببرم.


گفت و گو با شاینا امامی پور قبولی تیزهوشان نهم


دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله داشتم و در آن تمام ساعت های مطالعاتی و ساعت های استراحتم را می نوشتم و تکمیل این دفترچه به من کمک می کرد متوجه شوم برای هر درس چه مدت زمانی وقت میذارم تا درصورت ضعف در هردرسی ساعت مطالعاتی ام را برای تقویت آن افزایش دهم .



چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

چون قبل از وارد شدن به این مدارس می‌دانستم که حتی اگر قبول شدم نباید مسیرم را برای هدفم متوقف کنم و پیوسته برای رسیدن به آن تلاش کنم .


روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

درابتدا کارنامه ام را چک میکردم تا بدانم در کدام درس ها درصد کمتری زدم سپس تمامی سوالات مربوط به آن را میزدم و سایر درس ها که درصد بالایی زده بودم تنها اشکالات و نزده ها را بررسی میکردم.


دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله ، در ساعت هایی که وقت آزاد داشتم به مطالعه زبان و گوش دادن آن می‌پرداختم



برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

برای امتحانات  همان درس هایی که در مدرسه تدریس شده بودند را همان روز می‌خواندم و در کلاس به مطالب به خوبی گوش میدادم و اگر چیزی را متوجه نمی‌شدم از معلم میپرسدم ومطلبی را نامفهوم برای خودم نمی گذاشتم همین موضوع به من کمک می کرد در شب امتحان با مرور و تست زدن نمره بالاکسب کنم.


برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

یک هفته بعد از امتحانات خرداد ماه پایه هشتم شروع کردم و به مطالعه ریاضی ،علوم ، اجتماعی و فارسی پرداختم که این موضوع به من در آزمون های دی ماه و پرسش های کلاسی کمک کرد.



از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

برای ریاضی و علوم کتاب های سه سطحی و آبی قلمچی و برای دروس عمومی هم از همین کتاب ها استفاده می کردم برای مطالعه ابتدا تا آنجایی که مطالعه کرده بودم تست میزدم و در پارت بعدی مطالعاتی همان تست های قبلی که اشکال داشتم یا نزده بودم دوباره میزدم و مرور میکردم .



با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

در ابتدا خود کتاب درسی را می‌خواندم تا همه مطالب را متوجه شوم سپس به مطالعه درسنامه می پرداختم و بعد تست میزدم ، برای مطالعه پاسخنامه در ابتدا تست های نزده و غلط را می‌خواندم و تست های درستی که شک داشتم و کامل مطمئن نبودم علامت میزدم تا با مراجعه به پاسخنامه آنها را مطالعه کنم.


هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

با توجه به اینکه از تابستان شروع به مطالعه کرده بودم و در طول سال تحصیلی چون امتحان و پرسش داشتیم درس ها چندین بار برایم مرور شدند و همین موضوع باعث شد تسلط بیشتری بر مطالب داشته باشم.


چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

من درابتدای سال تحصیلی دوشنبه ها تا جمعه ها به مطالعه استعداد تحلیلی به مدت یک ساعت و نیم می پرداختم ولی پس از امتحانات دی ماه تمام هفته آن را مطالعه میکردم و حتی ساعت مطالعه ام به دو ساعت یا بیشتر برای آن می‌رسید چون برای آزمون تیزهوشان انچه که بیشتر از همه مهم تر است و می‌تواند نقش مهمی در قبولی تیزهوشان داشته باشد دفترچه دوم یا همان هوش است.

برای استعداد تحصیلی همیشه هدفم قرار داده بودم که فارسی دینی قرآن عربی اجتماعی را بالای ۷۰ درصد بزنم و در آزمون موفق شدم بالای این درصد بزنم و ریاضی وعلوم با حل تمرین و تست تقویت کردم.دوران عید واقعا زمان مناسبی برای تقویت استعداد تحلیلی و تحصیلی بود و من چون تمام دروس را تمام کرده بودم فقط تست زدم واین باعث شد به این دو تعادل ایجاد شود.


برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

در دوران جمع بندی من فقط مطالبی را مطالعه میکردم که واقعا در آن ضعیف بودم و تمرین بیشتری نیاز داشتم و نکته های مربوط به آن را می‌خواندم و دراین دوران برای درس های که ضعیف بودم وقت بیشتری می‌ذاشتم.


Menu