نام و نام خانوادگی : الهه رنجبر
پایه : دهم تجربی
نام شهر و استان : جویبار _ مازندران
میانگین تراز : 6477
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : نهم _ 17 آزمون اصلی (44 آزمون اصلی و مکمل )
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار _ کارشناسی
شغل و تحصیلات پدر : نظامی _ کارشناسی ارشد
مصاحبهگر : اسماعیل قلی زاده
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
- از طریق خواهرم که عضو کانون بود .
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
- آشنایی با تیپ های جدید سوالات ، تقویت مهارتم در تست زنی و قبولی در تیزهوشان .
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
- بله _ آشنایی با سوالات جدید و سنجش مطالعه ام در هفته یا هفته های گذشته .
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله _ برنامه ریزی من ابتدا بر اساس برنامه مدرسه و آزمون های تشریحی و سپس بر اساس برنامه راهبردی برنامه ریزی می کردم . و تا حد ممکن سعی می کردم به برنامه آزمون خودم را برسانم .
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
عربی ، مطالعات ، پیام : ابتدا متن کتاب را دقیق می خواندم و هر بار فرصت داشتم آنها را مرور می کردم و سپس تست می زدم ولی زیاد تست نمی زدم و بر متن درس و کتاب درسی مانور می دادم و با همین روش این 3 درس در آزمون تیزهوشان ، به قبولی من نقش زیادی داشتند و ضعفم را در دروس سخت آزمون جبران کردند .
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
- بله _ ریاضی که در 1 تیر ماه کتاب سه سطحی را تهیه کردم و توانستم با کمک آن درصد خوبی در آزمون بزنم .
روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
روزهایی که مدرسه می رفتم 5 ساعت و روزهای تعطیل حداقل 7 ساعت و حداکثر 10 ساعت درس می خواندم . بیشتر وقت خودم را به تست زدن صرف می کردم و حدودا 60% از وقتم را تست می زدم و40% هم برای مدرسه می خواندم .
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله _ در برنامه ریزی و توجه به وضع گذشته ام و اصلاح آن و شناخت و برطرف کردن نقطه ضعفم به من کمک کرد .
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
چون معتقدم قبول شدن ، آخر زندگی تحصیلی من نیست و من باید برای اصلی ترین آزمون زندگی ام ، یعنی کنکور آماده شوم و بتوانم رشته خوبی قبول شوم .
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
- بعد از ظهر جمعه ، ابتدا غلط هایم را بررسی میکردم و سعی می کردم که بفهمم که چرا اشتباه پاسخ دادم و سپس روش درست حل آن را یادمی گرفتم و نکات آن ها را در دفترم یادداشت می کردم و سپس نزده ها را بررسی می کردم و سعی می کردم روش حل آن ها را یاد بگیرم .
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
تسلط 100 درصدی به تک تک واژه های کتاب و حل نمونه سوالات سال گذشته .
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
- تیر ماه 1403
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
- سه سطحی علوم و سه سطحی ریاضی . در دورانی که آزمونمان لغو شده بود ، برای جمع بندی استفاده کردم و تست می زدم .
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
- هیچگاه درس نامه را نمی خواندم و فقط کتاب و جزوه معلم را می خواندم و بعد تست می زدم . ابتدا تست می زدم و سپس پاسخنامه را چک می کردم و روش حل پاسخنامه را یاد می گرفتم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
- فقط یکبار
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
بین برنامه ریزی روزانه ام ، همیشه سعی می کردم تعدادی تست را به عنوان روتین بگذارم ؛ یعنی حتی اگر آن روز در بدترین حالت ممکن هم که بودم باید آن مقدار تست را می زدم .
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
در اردیبهشت ، بیشتر تست می زدم و کمتر تشریحی کار می کردم . آزمون هم در آن ماه زیاد می زدم و خرداد ماه بیشتر تشریحی کار کردم و اگر امتحان آسونی داشتم در فرجه آن امتحان آزمون های نمونه سال گذشته را حل می کردم .
آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله
