گفتگو با حنانه پیروی ؛ پایه دوازدهم تجربی قبولی دانشگاه فرهنگیان

پیوستگی در آزمون نظمی به روتین درس خواندن من می‌بخشید که باعث می‌شد وسط راه درس خواندن را رها نکنم و بعد از هر آزمونی به فکر این باشم که آزمون دیگری نیز در انتظار من است

گفتگو با حنانه پیروی ؛ پایه دوازدهم تجربی قبولی دانشگاه فرهنگیان

نام و نام خانوادگی : حنانه پیروی شیرامین

رشته و دانشگاه قبولی :طراحی لباس ، تربیت دبیرشهیدرجایی تهران

نام شهر و استان : آذرشهر ، آذربایجان شرقی

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است :پایه پنجم ، نهم ، دهم و دوازدهم 

شغل و تحصیلات مادر خانه دار ، فوق دیپلم

شغل و تحصیلات پدر کارمند ، فوق لیسانس

تراز کنکور: ۷۸۹۶

تراز سوابق تحصیلی: 9230



مصاحبه‌گر : زهرا نایبی



از چه زمانی و چگونه به رشته معلمی و دبیری و دانشگاه فرهنگیان علاقه‌مند شدید؟ چه عواملی سبب ایجاد این علاقه شد؟

من از کودکی به شغل معلمی علاقه داشتم و همیشه وقتی با دوستانم بازی می کردیم، من نقش معلم را به عهده می‌گرفتم. اما این علاقه در سالهای دبیرستان کمتر شده بود و تصور نمی‌کردم که روزی واقعا معلم شوم. تا اینکه در فرصت انتخاب رشته تحقیق بیشتری کردم و به این نتیجه رسیدم قلب من با شغل معلمی بیشتر می‌تپد و احساس آرامش می کند. از طرفی رشته ای که انتخاب کردم، این علاقه را دوچندان می کرد چراکه از کودکی به کارهای هنری علاقه ی بسیاری داشتم.


در خانواده و اطرافیان شما چه کسانی دبیر بودند؟ برادرم دبیر هستند.     


کدام معلم‌های تان در این علاقه تاثیرگذار بودند؟ معلم اول ابتدایی خانم حیدری ، معلم ششم ابتدایی خانم رضایی و خانم فیضی،  معلم فارسی متوسطه دوم خانم رجبی ، معلم فیزیک آقای رسولی ، معلم ریاضی آقای کرمی،  معلم زیست آقای فرهمند نیا و همه ی معلمانی که بی‌دریغ تلاش کردند.

 

فکر می‌کنید اگر معلم شوید، شبیه کدام معلم خود خواهید شد؟ چرا؟ (ذکر نام دبیر، درس و مقطع) 

معلم ششم ابتدایی ام خانم معصومه رضایی ،ایشان معلمی بودند که من همیشه به یادشان دارم و خواهم داشت.دوستِ دانش آموزان بودند و همیشه حواسشان به تک تک بچه های کلاس بود و هیچ تبعیضی هم قائل نمی‌شدند و به بچه ها حس امنیت می دادند. در همه ی درسها تمام تلاش خود را می‌کردند و برای هرکدام وقت کافی می‌گذاشتند. علاوه بر درسهای مدرسه درسِ زندگی نیز به ما آموختند. همیشه با نشاط بودند و از معلم‌هایی بودند که زندگی شخصی خود را پشت در کلاس گذاشته و وارد دنیای جدید کلاس می شدند. هنوز هم بعد از این همه سال در فضای مجازی با ما ارتباط دارند و من همیشه سپاسگزار ایشان هستم.


از چه زمانی مطالعه برای فرهنگیان را شروع کردید؟ من برای کنکور فرهنگیان مطالعه ی خاصی نداشتم و صرفا اطلاعات عمومی خوبی در این زمینه داشتم. 


برای بخش استعداد تحلیلی چه کار ویژه هایی انجام دادید؟ کنکور سال گذشته و تعدادی آزمون جامع را حل و تحلیل کردم. 


آیا در آزمون‌های کانون در بخش فرهنگیان شرکت می‌کردید؟ در طول سال فقط گاهی در آزمون بخش فرهنگیان شرکت می کردم اما در همه ی آزمون های جامع در بخش فرهنگیان نیز شرکت کردم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ پیوستگی در آزمون نظمی به روتین درس خواندن من می‌بخشید که باعث می‌شد وسط راه درس خواندن را رها نکنم و بعد از هر آزمونی به فکر این باشم که آزمون دیگری نیز در انتظار من است. همچنین باعث می‌شد بپذیرم که ممکن است شکست های زیادی در بین راه وجود داشته باشند و شاید در آزمونی نتیجه دلخواهت را نگیری؛ اما هنوز فرصت جبران برای تو باقیست و حتی اگر آمادگی کافی برای آزمون نداشته باشی باید در آزمون شرکت کنی تا از وضعیت خود آگاه باشی. همچنین آزمون های پی در پی با شرایط مختلف باعث می‌شد تا تجربه های مختلفی را کسب کنم و در آینده از آنها استفاده کنم.

 

 

بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید. 

درس زیست 

شرکت در کلاس آنلاین 

مطالعه متن کتاب درسی و نکات گفته شده در کلاس

زدن تستهای زوج و تحلیل

زدن تستهای فرد چند روز بعد

مطالعه دوباره و سریع متن کتاب درسی و اضافه کردن نکات خارج شده از تستها

زدن تستهای علامت دار روز قبل از از آزمون

شرکت در آزمون

(همچنین شرکت در کلاس مدرسه و شرکت در امتحانات مدرسه نیز به فرایند یادگیری و تثبیت درس کمک می‌کرد)

 

 

 

Menu