گفت و گو با نرگس کریمی ؛ قبولی فرهنگیان

گفت و گو با نرگس کریمی؛دانش آموزی پیگیر و منظم که به هدف خود رسید

گفت و گو با نرگس کریمی ؛ قبولی فرهنگیان

نام و نام خانوادگی : نرگس کریمی

رشته و دانشگاه قبولی : دبیری الهیات فرهنگیان سنندج

نام شهر و استان : همدان شهرستان اسدآباد

میانگین تراز : 6000

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار سیکل

شغل و تحصیلات پدر : آزاد سیکل

درصدهای کنکور 1404 : علوم اجتماعی 66.45    روان شناسی 44.45  زبان عربی 58.34  اقتصاد 55.56   تاریخ وجغرافیا 26.67  فلسفه 3.34  هوش واستعداد 50.00

تراز کنکور : 8305

تراز سوابق تحصیلی : 8795

 

مصاحبه‌گر : موناصالحی

 

 

از چه زمانی و چگونه به رشته معلمی و دبیری و دانشگاه فرهنگیان علاقه‌مند شدید؟ چه عواملی سبب ایجاد این علاقه شد؟

خانواده ام تاثیر زیادی در گرایش من به این رشته داشتند و به مرور علاقه مند شدم از دلایل علاقه ام انتقال دانش و تعامل با دیگران است

 

در خانواده و اطرافیان شما چه کسانی دبیر بودند؟

عمو پسرعمو و دخترعموهایم

 

کدام معلم‌های تان در این علاقه تاثیرگذار بودند؟

خانم نظری دوست دبیر عربی و خانم رشاد دبیر جامعه شناسی

 

فکر می‌کنید اگر معلم شوید، شبیه کدام معلم خود خواهید شد؟ چرا؟

سعی میکنم مثل خانم رشاد باشم در طول این سه سال دبیرستان بسیار تحت تاثیر رفتارهای دوستانه و صمیمی و درک عمیق ایشان نسبت به دانش آموزان قرار گرفتم و دوست دارم مانند ایشان علاوه بر توانایی انتقال دانش خود ارتباط دوستانه و سازنده ای با دانش آموزان برقرار کنم.البته خانم رشاد عضو دانش آموزان قلم چی بودند و خیلی برای من زحمت کشیدند.

 

توجه شما بیشتر به کدام منابع فرهنگیان بود؟

دین و زندگی و کتاب فرهنگیان

 

از چه زمانی مطالعه برای فرهنگیان را شروع کردید؟

از نوروز سعی کردم رو منابع فرهنگیان کارکنم

 

برای بخش استعداد تحلیلی چه کار ویژه هایی انجام دادید؟

سوالات آزمون را مطالعه میکردم و همش در حال مرور کردن آنها بودم 

 

آیا در آزمون‌های کانون در بخش فرهنگیان شرکت می‌کردید؟

سعی میکردم شرکت کنم یا سوالات را درخانه حل کنم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با شناخت نقاط ضعف خود در هر آزمون روی این مباحث بیشتر کار میکردم و تست میزدم

 

بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

علوم اجتماعی و عربی مطالعه خط به خط و شخصی کردن کلمات کلیدی جدول بندی مفاهیم مشابه و مطالعه مقایسه ای آنها تست آموزشی بعد هر مطالعه تست های زماندار ترکیبی بعد چهل و هشت ساعت برای درس اجتماعی و برای عربی هر روز مطالعه یک مبحث از قواعد یادگیری نکات ترجمه و مرور مرتب آنها و یادداشت لغات جدید و زدن تستهای زیاد به صورت آموزشی و سنجشی.

Menu